Jatuh

151 26 1
                                    

Jisoo memecut ke rumah perkongsian rakan-rakan baiknya. Dia sangat terdesak. Dia perlu tamatkan segala-galanya hari ini juga.

Ding dong!!

Ding ding dong!!

Muka Rose terpacul dihadapan pintu. Serta-merta air mukanya berubah bengis. Jisoo cuba mencapai tangan Rose tetapi ditepis kasar. Dia bingung dengan keadaan sekarang ni.

"Rose, mana Jin oppa. Aku nak jumpa dia. Aku yakin, korang tahu kan? Jebal, tolong aku. Aku terdesak sangat sekarang ni, Rose!" rayu Jisoo. Dia sanggup melutut dihadapan Rose jika itu mampu mengubah pendirian mereka bertiga.

"Oppa? Baru skrg nak mengaku oppa? Masa dia hidup dulu, kau pijak-pijak maruah dia, kau permainkan perasaan dia, kau buat cinta dia macam sampah. Kau tak layak nak sebut nama tu lagi depan aku! Biar dia tenang dekat sana"

"A-apa maksud kau? Mana Jin oppa?" airmatanya mengalir deras.

"Jin oppa dah tak ada. Dia dah tinggalkan kami untuk selama-lamanya. Pergi dengan hati yang terluka, jiwa yang sepi dan maruah yang dipijak-pijak. Baliklah, Soo. Aku tak nak persahabatan kita putus. Balik!" belum sempat Rose menutup pintu, Jisoo rebah dihadapannya.

"Jen, Lis! Tolong aku! Soo pengsan!" Jennie dan Lisa segera berlari mendapatkan rakan mereka.

"Kita kena bawa dia pergi hospital. Korang masuk kereta dulu, sekejap lagi aku datang" Lisa dan Jennie memapah Jisoo ke keretanya. Rose memandu menuju ke hospital.

S

K

I

P

"Siapa ahli keluarga terdekat Cik Kim. Kalau boleh, doktor nak jumpa suami dia"

"Suami dia outstation. Kami kawan dia. Biar saya yang jumpa dan berbincang dengan doktor" Jennie menawarkan diri.

"Ikut saya" Jennie membontoti langkah nurse itu.

S

K

I

P

Jennie keluar dengan wajah yang sugul. Sesekali, dia mengurut pelipisnya.

"Jen, macam mana dengan Soo? Jen!" Lisa menggoncang bahu Jennie.

"D-dia mengandung"

"Hah?" jerit Rose dan Lisa serentak.








































Masa itu emas. Bila masa dah berlalu, mustahil untuk diundur. Hargai masa kita bersama orang tersayang.

The Regret of Heartless 무정한 후회 💜KSJ X KJS 💜 •ft. Blackpink•✔️Where stories live. Discover now