Chapter 2

60 11 6
                                    

Sa Ra melangkah longlai masuk ke dalam dapur. Jam menunjukkan pukul 12:30 pm. Bangun lambat lagi seperti hari-hari sebelumnya. Nasib baik Aunty dengan Uncle pagi-pagi buta dah keluar pergi kerja.

Tudung saji dibuka dengan harapan yang menggunung tinggi. Terbayang Nasi Goreng Kimchi yang lazat menjilat jari.

Belum sempat tudung saji itu dibuka, Sa Ra disergah oleh Gyuri.

Gyuri: Tak payah nak feeling sangat buka tudung saji tu. Eomma tak masak pagi tadi. Kelam kabut sangat.

Sa Ra: Eh mak kau jatuh! Eeii, budak ni! Kot ya pun nak bagitau, ketuk lah dulu.

Gyuri: Kau nak suruh aku ketuk buat apa? Dapur ni mana ada pintu!

Sa Ra: Ye tak ye jugak.

Sa Ra memandang Gyuri dari atas hingga ke bawah. Emm bergaya sungguh dia hari ni! Ada date ker?

Gyuri: Asal kau tengok aku macam tu? Ada yang tak kena ker?

Sa Ra: Tak. Okay jer.

Gyuri: Aku nak keluar ni. Kau jaga rumah. Kalau nak keluar,kunci semua apa-apa yang patut.

'Nak keluar dating dengan security sekolah lah tu.' Kata Sa Ra separuh berbisik namun masih boleh didengari oleh Gyuri.

Gyuri: Apa kau mengomel?

Sa Ra: Takde apa lah. Hehehehe.

Gyuri mencebik. Tau sangat dirinya diperli oleh Sa Ra sebentar tadi. Sa Ra pula hanya melemparkan senyuman manis.

Gyuri: Menyampah pula aku tengok senyuman kau yang tak berapa nak ikhlas tu. Oh ya, malam ni jangan lupa pakai cantik-cantik tau. Prince Charming kau nak datang malam ni. Eomma suruh aku pesan kat kau pagi tadi.

Sa Ra: Maksud kau orang tua tu? What the hell...

Gyuri: Ye lah. Bakal suami kau.

Gyuri melemparkan senyuman sinis kepada Sa Ra. Ambik kau! Kenakan aku tadi kan!

♥♥♥♥

Mundar mandir Sa Ra di dalam biliknya. Setengah jam lagi orang tua tu akan sampai ke sini. Ya Tuhan! Makin tak keruan Sa Ra dibuatnya.

Geli!
Meluat!
Menyampah!

Sedang ralit memikirkan apa yang perlu dibuat untuk menghadap orang tua itu nanti, tiba-tiba idea jahat muncul di mindanya.

'Hehehe..Siap lah kau wahai orang tua miang. nak sangat kan kahwin dengan aku'

Setelah berpuas hati melihat penampilannya di depan cermin, Sa Ra duduk di birai katil sambil menanti kedatangan Mr Lee. Belum sempat punggungnya panas, kedengaran Aunty Kim mengetuk pintu bilik Sa Ra dari luar.

Aunty Kim: Sa Ra. Keluarlah! Bakal suami kamu dah sampai dah tu.

Euwww! Bakal suami? Geli tekak aku dengar wei.

Sa Ra: Ya. Kejap lagi Sa Ra keluar aunty.

Tombol pintu dipulas perlahan. Enjoy the show tonight Mr Lee!!!

♥♥♥♥

Semua yang berada di ruang tamu itu terkejut melihat Sa Ra. Lebih-lebih lagi Mr Lee. Panas hatinya apabila terasa diri ditipu hidup-hidup oleh keluarga Mr Kim.

Aunty Kim segera mendekati Sa Ra lalu tubuh yang kecil itu menjadi sasaran cubitannya. Geram melihat tingkah laku anak buahnya yang suka menimbulkan masalah. Malu dibuatnya.

Apa tidaknya. Sa Ra sengaja menghodohkan dirinya dengan menempek bedak sejuk ke mukanya, rambut yang sengaja diuraikan macam sarang tebuan,dan memakai baju kelawar agar kelihatan seperti nenek kebayan!

Uncle Kim: Maafkan saya Mr Lee. Anak buah saya ni sengaja buat hal. Selalunya dia tak macam ni.

Mr Lee: Awak sengaja nak mempermainkan saya ke? Dalam gambar bukan main lawa. Sekarang ni dah macam Hantu Kak Limah saya tengok!!

Sa Ra sengaja menghampiri Mr Lee lalu membuat aksi menggoda. Cepat-cepat Mr Lee mengelak.

Puas hati Sa Ra !

Mr Lee: Saya tak nak kahwin dengan budak ni! Muktamad. Saya balik dulu.

Belum sempat Mr Lee keluar daripada rumah itu,Gyuri menyimbah air ke seluruh tubuh Sa Ra lalu menampakkan identiti sebenar Sa Ra. Melopong luas mulut Mr Lee melihat kecantikan Sa Ra.

SHIT! TAK GUNA!

Tersenyum puas Aunty Kim dengan idea bernas anak tunggalnya,Gyuri.

Tangan Sa Ra terus dicapai oleh Mr Lee lalu dibawa ke dalam pelukannya.

Ya Tuhan! Malapetaka apakah ini! Eomma,Appa tolong Sa Ra. Sa Ra takut. Sa Ra taknak kahwin dengan orang tua miang ni.

'KYAAAAAAA! HOW DARE YOU TO TOUCH MY YEOCHIN!!'

Semua yang ada di dalam ruang tamu itu terkejut mendengar suara seorang lelaki dari arah pintu.

Sa Ra memalingkan wajahnya untuk melihat siapakah tuan empunya suara itu sebentar tadi.

Ohmygod! Dia?

TO BE CONTINUED♥

So how is it? Thank you for reading the chapter 2 of Naughty Young Bride. Stay tuned for the next chapter!

Don't forget to vote and comment!

Lots of love from me.

Naughty Young Bride!Where stories live. Discover now