Jeonghan merenung isterinya yang rancak berbual dengan eommanya dan juga ahjumma di ruang tamu. Entah apa saja dibicarakan.
Kopi yang dihidang oleh Sa Ra masih belum diteguk. Dia ralit memerhatikan isterinya.
Dia mengerling ke arah jam tangannya yang sudah menunjukkan pukul 2 pagi. Kopi yang dihidang oleh Sa Ra telah pun diteguk olehnya. Jeonghan melemparkan pandangannya ke arah appanya yang sedang meletakkan minyak panas di kakinya.
Jeonghan: Berapa lama appa kat Jepun nanti dengan eomma?
Mr Yoon: Lebih kurang sebulan. Appa nak siapkan projek appa yang dah terbengkalai kat sana.
Jeonghan: Lama jugak tu. Risau pula saya appa. Dengan keadaan appa yang tak berapa sihat ni.
Mr Yoon: Jangan risau. Biasalah dah tua-tua ni memang semua otot kat badan semuanya sakit. Tapi takpa kat sana kan ada eomma. Ada juga abang sepupu kamu kat sana yang boleh rawat appa.
Jeonghan: Baguslah kalau macam tu appa. So Gyuri macam mana?
Mr Yoon: Setakat ni dia sihat. Eomma ada call dia kat China. Dia makin sihat dan agaknya lepas dia lahirkan anak dia tu, dia akan kahwin.
Jeonghan: Seriously. Siapa bakal suami dia?
Mr Yoon: Macam lah kamu tak tau sepupu kamu yang ada kat sana.
Jeonghan: Maksud appa, Taewoon? Eloklah. Takkanlah dia nak jadi duda buat selama-lamanya.
Mr Yoon: Hmm tu lah.. Dah nampak dah seri kat muka dia tu.
Jeonghan: Lega saya dengar appa. Ada juga yang akan jaga Gyuri kat sana. Tak lah si Sa Ra tu risau sangat. Balik-balik nak call Gyuri tanya sihat ke tak, okay tak kat sana.
Jeonghan tersenyum kecil memikirkan Sa Ra.
Mr Yoon: Hmm.. Kamu ni bila nak bagi appa cucu?
Gulp!
♥♥♥♥
Setelah beberapa kali dipujuk oleh eomma Jeonghan akhirnya Jeonghan dan Sa Ra terpaksa akur untuk tinggal bersama mereka selama seminggu sebelum mereka berangkat ke Jepun selama sebulan.
Sa Ra memandang dirinya di hadapan cermin. Rambut yang basah dikeringkan menggunakan tuala kecil.
Tiba-tiba...
Sa Ra: Jeonghan... What are you doing?
Jeonghan memeluk erat tubuh Sa Ra dari belakang. Beberapa saat kemudian tubuh kecil itu dipusing untuk berhadapan dengannya.
Jeonghan menyentuh muka Sa Ra dengan lembut lalu melihat ke dalam anak mata Sa Ra.
Jeonghan: Sorry.. Saya tinggalkan awak tadi.
Sa Ra memandang Jeonghan dengan lembut.
Sa Ra: It's okay. Thank you tau sebab masakkan untuk saya lunch tadi. Sedap!
Sa Ra mengangkat kedua-dua ibu jarinya. Jeonghan tersenyum lega melihat keadaan Sa Ra yang telah pun kembali sihat.
Jeonghan: Balik rumah tadi, saya cari awak sampai tak boleh bernafas. Saya fikir awak kena culik.
Sa Ra: Ehh ke situ pulak. Lagipun tadi kan ada ahjumma. Tak payah nak risau sangat lah.
Jeonghan melingkarkan tangannya di pinggang Sa Ra lalu mendekatkan tubuh Sa Ra yang kecil itu dengan tubuhnya seperti magnet.
Hati Sa Ra tidak keruan. Berada di posisi seperti ini membuatkan jantungnya berdegup kencang. Apatah lagi mendengar setiap hembusan nafas Jeonghan.
Jeonghan melihat wajah Sa Ra yang jelas kelihatan berwarna merah.
Jeonghan: Are you nervous Sa Ra?
Sa Ra: Errr...Emmm
Cupp! Pipi kanan Sa Ra dicium oleh Jeonghan. Sa Ra terkejut!
Jeonghan: Boleh tak jangan nak errr...emmmm. Mulut tu dah nak jadi bisu ker?
Sa Ra: Se..se..benarnya...
Cupp! Cupp! Kali ini kedua-dua belah pipi Sa Ra menjadi mangsa ciuman Jeonghan!
Sa Ra: Kyaaaaa!!! Awak saje je kan nak kenakan saya.
Jeonghan memandang Sa Ra dengan nakal. Kening kanannya diangkat berkali-kali.
Jeonghan: Awak cantik malam ni.
Sa Ra tersenyum sinis mendengar pujian dari suaminya.
Sa Ra: I'm always beautiful!
Sa Ra menjuihkan bibirnya.
Cupp!
Kali ini Jeonghan menyentuh lembut bibir isterinya.Buntang mata Sa Ra apabila menyedari bibirnya telah dicium lembut oleh suaminya. Jeonghan!
' IT WAS MY FIRST KISS! '
Jeonghan: I know I'm your first kiss,right?
Sa Ra: Hmmm...
Jeonghan: Sa Ra....
Sa Ra: Hmm?
Jeonghan: Saranghae!
Kali ini, bibir Sa Ra dikucup lama dan tanpa disedari Sa Ra membalas kucupan itu dengan sepenuh hatinya.
TO BE CONTINUED ♥
YOU ARE READING
Naughty Young Bride!
FanfictionWe never wanted to be married, but we are already in love!