Hari pertama berada di Universiti berjalan dengan lancar. Sa Ra sungguh teruja dengan persekitaran baru,lecturer baru,kawan baru dan semuanyalah.
Jeonghan pula masih dengan tabiat utamanya waktu di sekolah dahulu iaitu wajib tidur jika ada masa terluang.
Jeonghan mendengus geram kerana pesanan yang baru masuk dalam hpnya sekali lagi mencabar emosi lelakinya.
Tidak semena-mena moodnya hilang pada waktu itu. 'Dasar tak guna!'
♥♥♥♥
Sa Ra menghabiskan masanya di library sementara menunggu Jeonghan yang masih berada di dewan kuliah.
Sa Ra membelek setiap helaian buku yang dipinjamnya tanpa minat. Sungguh waktu itu dia terasa sungguh bosan.
Sedang ralit membelek buku itu dengan perasaan yang hambar, tiba-tiba seseorang menegur Sa Ra dari belakang.
Sa Ra terkejut sebaik sahaja menoleh ke belakang. Gyuri! Dengan perutnya yang agak sedikit memboyot. Dia kelihatan tidak bermaya. Cepat cepat Sa Ra menghampiri Gyuri lalu membawa Gyuri untuk duduk bersamanya.
Gyuri: Sa Ra.....
Gyuri tidak mampu mengawal emosinya lalu menangis teresak-esak di hadapan Sa Ra.
Sa Ra: Gyuri... Apa dah jadi dengan kau ni?
Gyuri: A.....A...Aku mengandung Sa Ra.
Sa Ra: What? Dengan siapa?
Gyuri: Eomma dengan appa jual aku Sa Ra. Diorang jual aku.
Sa Ra: Jual? Dengan siapa? Aku bingung lah. Cuba ceritakan aku satu persatu.
Gyuri: Eomma dan appa jual aku kat Mr Lee. Aku dijadikan perempuan simpanan Sa Ra bukannya isteri. Aku dirogol. Dan sekarang aku mengandungkan anak dia tapi dia dah campak aku kat tepi jalan. Dia nak aku mati Sa Ra. Tolong aku.
Sa Ra: Gyuri.... I'm sorry for what happened to you. Kenapa kau kat sini?
Gyuri: Aku dapat kerja kat library ni. Bila Mr Lee dapat tahu aku masih hidup, dia nak aku balik. Dia nak bunuh aku! Tolong aku Sa Ra. Aku dah takda siapa-siapa nak minta tolong kecuali kau.
Sa Ra mengusap perlahan muka dan perut Gyuri. Simpati dengan nasib yang menimpa kepada Gyuri dan juga anak yang dikandungnya.
Sa Ra: Aunty dengan Uncle kat mana sekarang?
Gyuri: Diorang kerja dengan Mr Lee. Mereka cuma nak duit sampai sanggup jual anak sendiri.
Sa Ra memandang lama ke wajah Gyuri.
Lesu.
Tidak bermaya.Dia berfikir sehabis yang mungkin untuk menolong Gyuri daripada diganggu oleh orang tua tak guna tu!
♥♥♥♥
Sebaik sahaja sampai ke apartment, Sa Ra terus duduk di ruang tamu sambil memikirkan keadaan Gyuri.
Jeonghan: Awak tak payah risau sangatlah. Saya yakin Gyuri selamat kat rumah eomma dan appa.
Sa Ra: Kesian kat Gyuri tu. Saya harap dia dapat lahirkan anak dia dengan selamat.
Jeonghan: I hope so.
Sa Ra: Jeonghan... Thanks for everything!
Sa Ra memandang Jeonghan sambil tersenyum manis. Ikhlas.
Jeonghan: For what?
Sa Ra: Ye lah, kalau awak takda masa tu mungkin nasib saya dah macam Gyuri sekarang ni. Emm, waktu tu awak memang saja eh nak datang kat rumah aunty saya?
Jeonghan: Ha ah. Kiranya nak ajak awak lepak kat kedai coffee tapi alih-alih saya ternampak drama awak dengan orang tua tu.
Sa Ra: Waktu tu saya rasa dah nak pengsan bila orang tua gatal tu peluk saya. Btw, thanks once again.
Jeonghan tersenyum nakal ke arah Sa Ra. Sambil memikirkan idea jahatnya. Tak jahat sebenarnya pun.
Sa Ra: Ni dah kenapa dah ni?
Jeonghan: Saya hanya boleh terima dengan TERIMA KASIH awak tu kalau awak......
Jeonghan meletakkan jari telunjuknya di pipi dan juga mulut.
Jeonghan: I want your kiss!
Sa Ra: A kiss? Memang tak lah.
Jeonghan: Not even a cheeks kiss?
Sa Ra: Nope. I won't.
Jeonghan: Tak fair lah. Awak jer yang belum kiss kat pipi saya.
Kini, mulut Sa Ra terlopong luas lalu memegang pipinya yang halus mulus bak sutera. Pipi ku telah dinodai!
Sa Ra: Don't dare to say that you're already kiss my cheeks?
Jeonghan: Ya, memang dah pun. Tiap-tiap hari saya buat waktu awak nyenyak tidur. Lembut je pipi awak tu. Geram saya dibuatnya.
Yoon Jeonghan!!!!!!! How dare you.
TO BE CONTINUED♥
Stay tuned for the next chapter!!
YOU ARE READING
Naughty Young Bride!
Fiksi PenggemarWe never wanted to be married, but we are already in love!