Typowy obywatel, posiadający przyjaciół, dom i szkołę. Mason jest szesnastoletnim chłopakiem o miodowych włosach i zamiłowaniu do tatuaży. Pewnego dnia spotyka dziewczynę - Grace - której nikt nie widzi. Uśmiecha się do nie w autobusie, w odpowiedzi otrzymując zszokowane spojrzenie.
Początkowo myśli, że jest ona duchem - usprawiedliwia tym jej niematerialność. Chce pomóc odejść Grace "na drugą stronę" - szukają jej grobu lub bliskich. Wertują cmentarze, kroniki szkolne, nawet pytają w urzędzie. Nikt nic nie wie, tak, jakby dziewczyna nigdy nie istniała. Jedyne wspomnienie, jakie zachowała, dotyczy spaceru z chłopakiem, gdy wyryli swoje inicjały na pniu drzewa. Poszukują więc tegoż drzewa, aż natrafiając (za pomocą współrzędnych) na to miejsce: pozbawione choćby cienia zieleni centrum miasta.
Okazuje się, że to główny bohater jest martwy, tak samo, jak cały świat, w którym nie-żyje jest wspomnieniem dawnej ziemi (około 2017-2020 rok). Dziewczyna jest ostatnim żywym człowiekiem, który przeżył wielką wojnę narodów ( 3000 rok). O jej istnieniu dowiaduje się Władza Najwyższa - trzech Sędziów - która przywrócić dawny porządek. Ważną rzeczą jest, iż jedynie osoby naznaczone odpowiednim symbolem - trójkątem zamkniętym w kwadracie - mogą widzieć żywych.
Teraz Mason zauważa zróżnicowanie w strojach otaczających go ludzi: różne epoki, środki transportu, zachowania. Orientuje się, że córka sąsiadów cały czas ma 9 lat, a on sam nie zmienia się, nie rośnie, nie wypadają mu włosy. Dochodzi do niego jeszcze jeden fakt. Mianowicie: tatuaż, jaki ostatnio sobie zafundował, pozwala mu widzieć Grace.
Wyjaśnienie:
Trzech Sędziów: Hades, Ozyrys i Pluton.
Symbol: Stworzony przez Boga znak, ułatwiający dostrzeganie śmierci. Zadziałał tysiąclecia temu w Egipcie (ostatnia plaga egipska), teraz też działa...
Wojna narodów: kraje doprowadzają do IV wojny światowej, lecz teraz dysponują potężną bronią: reaktorami, gotowymi zniszczyć trzy państwa za jednym zamachem. Pierwsza atakuje Unia Krajów Północnych Oceanów (Skandynawia + północ Europy), potem odpowiada Związek Południowy (Afryka + wschód Australii + południe Europy). Zostają tylko Ameryka (oba kontynenty + Zjednoczone Królestwo + zachód Australii) i Azja (Azja + zachód Europy). Arktyka i Antarktyda rozpuściły się podnosząc wysokość oceanów i zalewając Rosję i część Polski. Ci, którzy przeżyli, napotkali kolejną apokalipsę: promieniowanie.
Żywa wśród martwych: Grace, jako ostatnia żywa osoba, zostaje wyróżniona przez Boga i przesłana "do innych". Najwyższa Władza zamierza obalić Boga, lecz są za słabi. Niszczą więc wszystko, co on tworzy.
Alternatywne zakończenie:
Grace zostaje przyjęta przez Boga do grona aniołów, do najwyższego chóru, na puste miejsce Lucyfera. Jako Ostatnia Doskonała pomaga tworzyć Nowy Świat.
...
...
Jakie ja bzdury piszę...
CZYTASZ
Pomysłowa Licytacja
RandomMasz zastuj weny? Chcesz napisać powieść, ale nie masz pomysłu? Potrzebujesz na już wstępnego scenariusza one-shota? A może potrzebujesz rady co do swojego opowiadania? We wszystkich tych problemach i wielu innych zapraszam do siebie :D