Jest rok 1000 po zniszczeniu Ziemi.
Ludzie zamieszkiwali Marsa jeszcze przed Wielkim Wybuchem, teraz czerwona planeta stała się ich nowym domem. Populacja nie przekracza 2 miliardów ludzi, z czego 600 osób to głównie milionerzy, którzy uciekli z umierającej planety. Jednak mieszkanie tak daleko od Słońca ma swoje konsekwencje. Z czasem ludzie zaczęli ślepnąć, aż w końcu wszyscy utracili zmysł wzroku.
Władza - rząd panujący nad całą ludnością, składający się z 50 najbardziej charyzmatycznych i inteligentnych osób - wydała listę Przykazań, którymi mają żyć obywatele:
1. Każda osoba musi wychować przynajmniej jedno dziecko, aby społeczeństwo mogło się właściwie rozwijać. Jeżeli dwie osoby zawrą akt małżeństwa, liczba sumuje się. Jeżeli osoba jest pozbawiona możliwości posiadania potomstwa, ma obowiązek spłodzić dziecko z innym obywatelem, jednak poczęty osobnik będzie należał do partnera osoby bezpłodnej lub przyjąć dziecko z Sierocińca.
2. Zabronione są związki tych samych płci i bliskiej rodziny.
3. W każdej rodzinie musi znajdować się przynajmniej jeden pracujący członek.
4. Małżeństwa są dopuszczalne od 17 lat.
5. Jeżeli jedyny opiekun dziecka zginie, dziecko trafia do najbliższego członka rodziny, najbliższego przyjaciela rodziny lub domu dziecka.
6. Porzucenie dziecka karane jest śmiercią.
Młode małżeństwo dziewiętnastoletniej Maniti i trzydziestoletniego Wetta Robwildów otrzymuje nakaz wychowania dziecka, jednak Maniti jest bezpłodna. Wybierają więc adopcję i już po kilku dniach przybywa Heta - szesnastolatka, której matka umarła podczas porodu, a ojciec jest nieznany.
W nowej rodzinie Heta nie czuje się dobrze. Maniti jest od niej starsza o jedyne trzy lata, a Wetto nie potrafi jej pokochać. Heta jest wyjątkowa. Jako jedyna widzi. Z jej perspektywy wszystko wydaje się inne: nierówne ściany, źle zszyte ubrania, kurz i brud w każdym kącie, bezosobowe stroje i nieapetycznie wyglądające jedzenie. Jednak najgorszym, co przyniósł jej wzrok, jest widok innych ludzi. Każdy człowiek ma zniszczone oczy. Nie jest to naturalna deformacja, a dzieło okrutnego oprawcy. Rozcięte źrenice i tęczówki straszą pustką od dzieciństwa.
Mija rok. Rodzina Robwildów w końcu dochodzi do porozumienia, panuje coś na rodzaj miłości. To wszystko niszczy nowy rozkaz Władzy.
Jeden z jej członków umiera, a jego miejsce zajmuje dwudziestosiedmioletni Pate Moteson - syn zmarłego. Poszukuje on partnerki, gdyż nawet Władzę obowiązują Przykazania. Jego wybór pada na młodą Hetę.
Po protestach dziewczyna przekonuje się, że nie ma wyboru. Zostaje przeniesiona na drugą stronę planety, do idealnego domu Motesonów. Zaskoczeniem jest dokładność budowy oraz pełnia nieznanych dotychczas barw. Heta spodziewa się zobaczyć kolejnego ślepca. Na miejscu wita ją jednak młodzieniec o ostrych rysach, idealnie skrojonym garniturze i pięknych szarych oczach.
Przed dziewczyną zostają odkryte mroczne tajemnice Władzy: każde dziecko zostaje oślepione zaraz po urodzeniu, jedynie rody Władzy oraz grupa konkretnych osób posiadają zmysł wzroku. Wyjątkiem są także specjalnie "tworzeni" partnerzy dla członków Władzy.
Z czasem dziewczyna dowiaduje się także, że została wykradziona z laboratorium przez naukowca, który chciał odkryć przed wszystkimi prawdę.
CZYTASZ
Pomysłowa Licytacja
De TodoMasz zastuj weny? Chcesz napisać powieść, ale nie masz pomysłu? Potrzebujesz na już wstępnego scenariusza one-shota? A może potrzebujesz rady co do swojego opowiadania? We wszystkich tych problemach i wielu innych zapraszam do siebie :D