Terbiye enteresan bir eğitimdir. Bazen kırbaç ile, bazen konuşularak, bazen ateşle bazen bıçakla...
Terbiye yemeklere de yapılan bir uygulama olmakla beraber, insanın iç dünyasını yani aslında nefsini eğitmesi ile alakalıdır. Bunun yanında terbiye eğitimi eksik insanlarda Ukelalık ve Ego da baş gösterebilir.
Esasen Ego her insan da olan fakat sadece belirli durumlarda ortaya çıkabilen hissi bir duygu, davranış biçimidir. Aynı şekilde Ego yükselmesinden kaynaklı ukalalık da başka bir mertebesidir bu zincirleme haraketin.
Sizi anladığını düşündüğünüz bir insan için onlarca gün dil döktüğünüzü, doğruların, iyilerin, kötülerin neler olduğunu hatta birbirinize yol gösterdiğinizi düşünün. Bu kişi yada kişiler iletişiminizi bir anda silip sizi saf dışı bırakabilyor olacaklar.
Geçenlerde bir alıntı yayınladık bloğumuzda 4üncü madde aynen şöyle ;4- İnsan Allâh'a Karşı Pek Nankördür
"Şüphesiz ki insan Rabbine karşı pek nankördür. Elbette buna kendisi de şâhittir." (el-Âdiyât, 6-7)Allaha karşı pek nankör olan bir cinsi mahlukatın, normal aciz bir insana nankör davranamaması na mümkündür güzel kardeşlerim. Ayrıca gene aynı yazımızda geçen;
3- İnsan Menfaatine Çok Düşkündür
"İnsanlara bir rahmet tattırdığımızda ona sevinirler. Şâyet yaptıklarından ötürü başlarına bir fenâlık gelse, hemen ümitsizliğe düşüverirler." (er-Rûm, 36)maddesine istinaden de bu yüksek ego, kendini beğenmiş aslında kendi aciziyetinin farkında olmayan cinsi mahlukat, ( özellikle bu kelimeyi kullanıyorum ) yapılan hatalarından ayette açıkça delil edildiği gibi mekanizmasal olarak kendilerini korumaya ve çıkarlarını yüksek gütmeye alışık olduklarından hemen bypass durumuna geçerler. Burada bypass dememin sebebi direk olayları kendi açılarından daima nötürledikleri içindir.
Bu zatına muhterem arkadaşların egolarını ve kibirlerini kırmak bizim elbette görevimiz yada haddimiz değil. Bunları Allah yaratırken acizin acizi yarattığı için bizlere de iyi gözle bakarak bu cinsi mahlukatları anlamak düşüyor. Anladıktan sonra anlatmak , anlattıktan sonrada ilişkilerimize çeki düzen vermemiz gerekecektir.
Allah iyi terbiye almış, sınırı aşmayan ve nefsini güzel kullanmayı bilen insanlarla bizleri karşılaştırmasını temenni ederim. Aciz yaratılan ben, aciz yaratılan bu insanların aciziyetini daha iyi anlayabiliyorum ve yaradanın bizlere gerçekten ne büyük bir rahmet ile acıdığını daha iyi anlıyorum.Alıntı olarak aldığım blogdaki yazıya http://oylesineedebi.tumblr.com/post/159656962425/insan-nedir likinden erişebilirsiniz.
selametle...