İnsan Nedir ?

29 0 0
                                    

*** 17 Nisan 2017 de yayınlanan Thumblar Postunun Watty üzerine aktarılmasıdır. 

İnsan hakkında kıssadan hisseler veren Kuran-ı kerim okumasını bilene güzel öğütler ve ince bilgiler vermektedir. İnsanın aciz olduğu konusunda inanan insanların hiç bir şüphesi yoktur. Her daim dile pelesenk olan "Ben aciz bir kulum" yaftasını kuranikerim insanın ne ve kim olduğuna dair 7 madde ile açıkça yüzümüze vurmaktadır.

Kendimizi nekadar översek ben öyle değilimde desek yaratan bizi aşağıdaki 7 maddeyi içeren fıtratta yaratmıştır. Kıssadan ders alınması niyeti ile.

Saygılar


1- İnsan Çok Zâlim ve Câhildir
"Biz emâneti, göklere, yere ve dağlara teklif ettik de onlar, bunu yüklenmek­ten çekindiler, (mes'ûliyetinden) korktular. Onu insan yüklendi. Doğrusu o, çok zâlim (ve) çok câhildir." (el-Ahzâb, 72)

2- İnsan Acelecidir
"İnsan, aceleci (bir tabiatta) yaratılmıştır..." (el-Enbiyâ, 37)
"İnsan, hayrı istediği kadar şerri de ister. İnsan çok acelecidir!" (el-İsrâ, 11)

3- İnsan Menfaatine Çok Düşkündür
"İnsanlara bir rahmet tattırdığımızda ona sevinirler. Şâyet yaptıklarından ötürü başlarına bir fenâlık gelse, hemen ümitsizliğe düşüverirler." (er-Rûm, 36)

4- İnsan Allâh'a Karşı Pek Nankördür
"Şüphesiz ki insan Rabbine karşı pek nankördür. Elbette buna kendisi de şâhittir." (el-Âdiyât, 6-7)

5- İnsan Harîs ve Cimridir
"Hayır! Doğrusu siz, yetîme ikrâm etmiyorsunuz; yoksulu yedirmeye birbiri­nizi teşvîk etmiyorsunuz! Haram helâl ayırmaksızın mîrâsı hırsla yiyorsunuz. Malı aşırı derecede seviyorsunuz!" (el-Fecr, 17-20)

6- İnsan Kıskanç ve Hasetçidir
"...Nefsler kıskançlığa meyilli olarak yaratılmışlardır..." (en-Nisâ, 128)
"Yoksa onlar, Allâh'ın lutfundan verdiği şeylerden dolayı insanları kıskanıyorlar mı?.." (en-Nisâ, 54)

7- İnsan Zayıf Yaratılmıştır
"Allâh sizi önce zayıf olarak yarattı, zayıflığın ardından size kuvvet verdi, kuvvetin ardından da tekrar bir zayıflık ve ihtiyarlık verdi..." (er-Rûm, 54) 

Söyleşi TadındaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin