01

5.6K 166 4
                                    

Author mohon maaf if ada yang tengah baca story then tiba2 hilang.. I need yo adjust some mistakes n maybe when the times comes the ebook version will come., At that time maybe the story dkt wattpad will just updated for a few chapter only. So, enjoy your reading tau..

Best regards,
Quenznurl
-----------------------------------------------------

Berlian Highschool (BH) merupakan sekolah elit private bagi pelajar-pelajar yang datang dari golongan berada. Berlian Highschool terkenal dengan disiplin yang CLEAN sejak beberapa tahun yang lalu disebabkan sekumpulan pengawas yang terdiri daripada lima orang gadis yang terkenal dengan hukuman "kejam" kepada pelajar yang melanggar disiplin serta peraturan yang diberikan dan peraturan tersebut diberi gelaran 'Devil Rules' oleh pelajar yang lain. Namun, tidak lama selepas itu, kelima-lima gadis telah dihantar ke Los Angeles bagi menjalani latihan berkaitan disiplin dan mempelajari sistem pendidikan disana. Setelah ketiadaan mereka, Berlian Highschool telah diterajui dengan sekumpulan lima pelajar lelaki iaitu Knight bagi meneruskan legasi kumpulan terdahulu berkaitan disiplin pelajar.

2 tahun sebelumnya

Sebelum mereka bertolak ke Los Angeles, mereka ke Berlian Highschool dahulu.

"We will be back again someday" kata Elly.

"Yup. We will" sokong Aisha.

"Of course we will. This school has memory of that person. We will be back for the truth" tutur Clara pula.

"Come on guys. Keep smiling. For now, let it be first. Kita akan kembali untuk mereka dan si dia. Kan Dyan?" Puteri bersuara.

"Yes. Jom kita gerak. Our parents are waiting." kata Dyan. 'Aku akan datang balik Berlian Highschool. Aku tak akan biarkan korang. Itu janji aku." desis hati Dyan.

Buddiez dihantar ke Los Angeles oleh pihak sekolah bagi menghadiri kursus disiplin dan mengasah kemahiran sukan yang ada pada diri mereka. Mereka berlima dihantar ke sana dengan persetujuan daripada keluarga masing-masing. Tak lama selepas itu, Buddiez menjadi satu kumpulan yang terkenal serata dunia disebabkan tindakan tegas yang diambil oleh mereka dan prestasi mereka yang cemerlang tidak kira akademik mahupun kokurikulum (pelajar top ten di Los Angeles). Mereka juga telah mengubah nama kumpulan mereka daripada Buddiez kepada Princess.

Beberapa bulan sebelumnya

LOS ANGELES

Lima gadis memasuki Starbucks dengan bergaya. Meskipun tinggal di negara orang, cara pemakaian mereka masih lagi terjaga kerana itu adalah peribadi serta imej diri mereka. Mereka memilih tempat yang sedikit tercorot dari yang lain bagi memudahkan mereka untuk berbincang.

"So macam mana? Any information?" tanya seorang gadis kepada rakan-rakannya. Yang lain memandang antara satu sama lain.

"Ada" jawab dua daripada empat gadis yang lain dengan serentak.

"Apa dia?" tanya gadis itu lagi.

"Berlian Highschool dah tak sama macam dulu lagi Dyan. Disiplin masih lagi okay cuma makin merosot. Dan 'dia' masih lagi disitu." Bagitahu salah seorang daripada mereka.

"Pardon?" Dyan bertanya serius.

"Yup. 'Dia' masih lagi disitu and be a queenka disana." Gadis yang lain menjawab. Ahli yang lain memandang sinis satu sama lain.

"It's time right Dyan?" Tanya salah seorang daripada mereka dengan senyuman senget.

"Ya girls. Kita akan kembali ke sana. Kita akan mulakannya bila tiba masanya. Are you girls in? Clara? Puteri? Aisha? Elly?". Jawab Dyan.

PRINCESSWhere stories live. Discover now