06

2.7K 79 1
                                    

Hi guys! Sorry sebab x update yg Princess punya. There is a problem about it. Sis promise sampai bab 10 but just update sampai bab 5! Sorry ya u all🙏🙏. So, here another chapter. For ebook, still in editing but yg asli from Wattpad will be open soon. Thank you 💖💖

------------------------------------------------------

3 minggu kemudian

Dyan sudah kembali ke sekolah seperti biasa. Dia meneruskan kerja-kerjanya sebagai PKP serta atlet sekolah. Sepanjang ketiadaannya, disiplin sekolah masih lagi terkawal kecuali geng Dragon dan Lintah. Mereka adalah geng yang sangat bermasalah dan Knight sendiri tidak dapat menangani mereka.

BILIK PENGAWAS

"Boleh terangkan pada aku apa masalah disiplin terkini di sekolah kita?" Dyan mula bertanya apabila semua GPO berkumpul.

"Macam biasa. Orang yang sama dan kes yang sama cuma kali ni lebih agresif." jawab Qal.

"Makin menjadi-jadi pula kes diaorang ni. Dari dulu sampai sekarang tak berubah-ubah. Apa kita nak buat Dyan?" bebel Puteri geram.

"Hmmm... Buat masa ni aku nak kita perhatikan diaorang dulu. Apa-apa pun kita akan ambil tindakan lepas ni. Aku nak kes ni selesai paling lewat bulan depan. Aku tak nak nama sekolah ni buruk. Lagipun Umi dah bagitahu dia nak disiplin zero untuk sekolah ni. Oh ya find out about Lintah. Makin panjang pula langkah diaorang ni. Nak kena sembelih agaknya." arah Dyan geram. Princess sengih.

"Macamlah kau tak kenal diaorang macam mana." kata Elly sarkastik.

"Sebut pasal diaorang, i think we have to set appointment with that person my dear. Lagipun we need to be back at that world." kata Aisha serius. Dyan pandang Aisha.

"Alright but for now. We settle it one by one. Start with this 'naughty' group first." arah Dyan.

"So, you mean we did what we should did right?" soal Clara sinis. Knight blur melihat mereka.

"Yup. Can i leave it to you Elly?" tanya Dyan.

"Sure. Leave it to me. Beside you and Clara need to focus on that thing right?" jawab Elly.

"That thing? What?" Tanya Clara. Dia mula blur. Dyan dan yang lain tercengang bila blur Clara dah sampai.

Princess sudah menepuk dahi masing-masing manakala Dyan tergeleng-geleng. Knight memandang sambil terpinga-pinga kerana mereka tidak memahami apa-apa.

"Oh baby, did you forget about it? The ceremony. That 'person' dah ingatkan kita berkali-kali. Kita kena prepare majlis tu dengan cousin yang lain." tutur Dyan geram.

"Gosh! how can i forget about it. Sis, apa yang aku kena buat ni. Adoiiii!!!!" Clara mula tangkap maksud Dyan mula terjerit dan kalut.

"Relaks. Balik ni kita bincang dekat main vila." kata Dyan.

"Ehem! Nampaknya kita ni dah jadi halimunan dekat sini bagi diaorang kan." kata Aqram bagi menarik perhatian para gadis.

"A'ah la Ram. Aku pun rasa macam tu juga." perli Afham.

"Tak payah nak perli sangatlah. Nampak macam kitaorang kisah ke." sindir Aisha.

"Dah! Dah! Tak payah nak gaduh. Asyik gaduh je korang ni. Kan aku panggil tok kadi kahwinkan korang baru tau. Ermm. Dyan! Kitaorang buat apa? Rancangan apa yang korang buat ni? Majlis apa yang kau cakapkan?" tanya Ryan bertalu-talu.

"Knight, aku nak korang perhatikan masalah disiplin yang lain dan settlekannya sebab kalau sampai aku masuk campur, korang takkan jumpa Dyan yang sekarang. Jangan sampai sisi aku yang satu lagi muncul. GET IT!??" kata Dyan tegas.

PRINCESSWhere stories live. Discover now