05

3.2K 103 1
                                    

Note: Just makluman utk semua readers Princess hanya akan dikeluarkan sehingga bab 10 sahaja di Wattpad. Ebook Princess sudah hampir siap. Sebarang makluman akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.Kalau ada nak tanya boleh dm sis di Wattpad atau komen ya.

-----------------------------------------------------------

VILA KNIGHT

"Kau suruh kitaorang datang sini kau ada rancangan ke?" tanya Puteri.

"A'ah. Kalau ada aku nak dengar?" sokong Elly.

"Eh! Gais. Knight, aku kenalkan Blacklion dan Cutetiger dari Monica Highschool." tutur Erin.

"Monica Highschool? Patutlah macam pernah nampak. Tapi kejap! Korang ni aktif sukan juga kan?" tanya Aqram.

"Yup. Tak payah nak terkejut sangat ya. Kitaorang rival korang dalam GPO dan sukan. Jangan tanya kenapa kitaorang dekat sini. Aku boleh cakap yang kitaorang lebih tahu berkaitan kejadian tu dan apa-apa yang berkaitan dengan Dyan, kitaorang akan campur. So, please jangan marah Erin. Dia tak salah." Jelas Shah panjang lebar.

"What do you mean?" tanya Afham serius.

"Kalau nak tanya berkaitan hal tu tanya lain kali ye. Sekarang balik pada tujuan asal kita ke sini." sampuk Irene tegas.

"Mak ai. Garangnya." bisik Afham.

"Aku dengar sengal." kata Irene mendatar. Afham terdiam.

"Apa rancangan kau Ryan?" tanya Qal pula.

"Apa kata kalau kita bersemuka dengan geng tu dan bincang elok-elok. Aku rasa diaorang pasti dapat terima." jawab Ryan ragu-ragu.

"Kau yakin diaorang boleh terima?" soal Aiman.

"Aku yakin boleh." jawab Ryan lagi kali ni dengan penuh yakin.

"Tapi macam mana? Diaorang jumpa pun tak nak apatah lagi bersemuka." kata Aisha lemah.

"A'ah. Blacklion dan Cutetiger dah banyak kali cuba untuk jumpa dengan Lalang tapi tak pernah dapat. Kitaorang dah tak tahu nak buat macam mana. Kita just boleh harap benda ni selesai dengan cepat." tutur Adrian lelah.

"A'ah. Lagi cepat lagi bagus." sokong Hanif.

"Aku tak kisah. Cepat settle aman hidup aku. Lagipun ini untuk keselamatan Dyan juga. Nak-nak lagi majlis tu dah dekat. Dahla majlis tu penting pada Dyan dan kitaorang" kata Erin.

"Majlis? Majlis apa?" soal Aqram pelik.

"Tak ada apa-apa." Adrian bersuara sambil menjegilkan matanya pada Erin.

"Bila nak jumpa?" tanya Clara. Semua diam memikirkannya.

"Boleh jadi ke plan ni? Bukan nak pertikaikan kredibiliti kau Ryan tapi kalau jumpa tanpa apa-apa susah diaorang nak percaya." Elly menyoal tiba-tiba.

"Aku sokong kau Elly. Lagipun diaorang tu bukannya mudah nak dibawa bincang. Keras kepala campur kepala batu." Alexa mula bersuara.

"Kita cuba. Mana tahu kalau dengan cara macam ni diaorang cuba untuk cari tahu perkara sebenar. Kita tawakal je." kata Ryan.

"Ada logik juga kau cakap tu Ryan. Kita cuba." Sokong Aiman.

"Dyan macam mana? Nak bagitahu dia ke?" tanya Clara.

"Better bagitahulah. Kalau dia mengamuk tahan je la." putus Ryan.

"A'ah. Wajib bagitahu. Kang dia tahu dari orang lain naya kita. Kau nak sejarah berulang kembali ke Cla?" tanya Adrian. 

PRINCESSWhere stories live. Discover now