Setelah 2 minggu tidak hadirkan diri, Princess sudah pun dalam perjalanan pulang bersama ahli netball, gimnastik berirama dan Cikgu Suraya serta Teacher Qai yang merupakan guru pengiring mereka. Namun mereka masih belum tiba di Berlian Highschool.
BERLIAN HIGHSCHOOL
Seperti pagi-pagi yang sebelumnya, riuh sekolah itu kerana pelajar hot yang memasuki. Mereka memasuki perkarangan dengan motor superbike mereka. Knight berasa rimas dengan jeritan mereka.
'Ryan, will you be my boyfriend?'
'Qal, i love you'
'Aqram, be mine please!'
'Afham, you are so cute.'
'Aiman, are you single?'Knight hanya mengendahkan mereka kerana mereka perlu bertugas hari ni dan hari ni ada perhimpunan penting serta tidak seperti biasa. Belum sempat mereka menaiki tangga ke kelas, enam buah kereta sport yang mereka kenali masuk ke dalam sekolah namun bukan orang yang mereka jangka keluar daripada kereta-kereta tersebut. 4 gadis dan 2 jejaka keluar sudah pun keluar dari kereta itu. Qal kenal salah satunya kerana bakal kakak iparlah dikatakan. Mereka menghampiri 5 jejaka yang masih lagi terkejut itu.
Hi boys, boleh kami tanya pejabat pengetua dekat mana ye?" Tanya Amal (Abg puteri). Tapi Knight masih lagi pegun akibat terkejut.
"Boys! Hello! Knight! Bilik pengetua dekat mana ye?" Tanya Kak Ina (kakak Dyan).
"Huh! Bi..bilik pengetua dekat...?" Tergagap-gagap Aqram menyebutnya.
Terletus ketawa 6 figura di hadapan mereka.
"Korang ni dah kenapa terkejut sangat nampak kita orang?" Tanya Irfan (Abg Aisha).
"Tak ada apa-apa. Cuma abang dengan kakak cantik dan handsome sangat." Jawab Qal sambil menggosok belakang lehernya diikuti Knight yang lain.
"Hahaha. Ada-ada je la kamu Qal. Tak habis-habis dengan mulut manis kamu." Dayana (kakak Aisha) bersuara.
"Belum jadi adik ipar semua dah gagap macam ni. Kalau dah jadi adik ipar tak tahulah macam mana." Seloroh Arissa (kakak Clara) sambil tersenyum penuh makna.
"Tu la kak Lia." Jawab Emy (kakak Elly). Semua lepas ketawa termasuk Knight biarpun mereka terkejut dan terpinga-pinga dengan kata-kata Arissa.
"By the way boys. You guys tak jawab lagi soalan kita orang. Bilik pengetua dekat mana?" Tanya Irfan sekali lagi.
"Bilik pengetua ada dekat blok ni tingkat dua. Naik tangga belok kiri." Jawab Ryan dengan tenang.
"Terima kasih ye Ryan." Jawab Arissa sambil tersenyum.
"Nak kami tunjukkan ke?" Tanya Afham.
"Tak pe la. Terima kasih. Akak rasa korang mesti nak cepat sebab hari ni hari ISNIN". Jawab Dayana dengan perkataan Isnin ditekankan.
Knight memandang pelik dan kemudian mereka membulatkan mata sambil menjerit serentak "PERHIMPUNAN!". Terus kelam kabut mereka lari sambil melambai dan berkata "Bye kakak dan abang sekalian". Tergelak mereka berenam melihat gelagat Knight dan menuju bilik pengetua.
Bilik pengetua
Tok tok tok
YOU ARE READING
PRINCESS
Teen Fiction5 sekawan perempuan iaitu Dyan, Puteri, Aisha, Clara dan Elly dikenali sebagai Buddiez/Princess yang datang dari keluarga yang berada merupakan pelajar Berlian High School yang mana sekolah tersebut merupakan sekolah private khas untuk golongan bera...