James és Sirius nem sokáig bírták ki, hogy ne menjenek vissza a Bűbájos Bajkeverők Kelléktárába.
Egy halomnyi érdekes, csínytevéshez tökéletes holmit gyűjtöttek össze, az adománygyűjtő dobozba pedig nem felejtettek el bedobni néhány galleont.
A fiúk belepakolták a szerzeményeiket a táskáikba, és visszamentek a klubhelyiségbe.
James elővette egy pergament, és elkezdte kitervelni, hogy mit, hogyan tudnának hasznosítani.
A pergamen fölé görnyedve körmölte a jobbnál jobb ötleteit, amikor Sirius odalépett hozzá.
- Mit csinálsz? – kérdezte gyanakodva. – Ugye nem leckét írsz?
- Nem – legyintett James.
- Biztos?
- Nem, tényleg, esküszöm, hogy rosszban sántikálok – nevetett James Sirius elé tolva a pergament. – Arra gondoltam – kezdte fojtott hangon –, hogy a csuklasztó cukorkát be kéne csempészni a mardekárosok klubhelyiségébe.
- Az nem jó – rázta meg a fejét Sirius, és leült James mellé. – A felsőbb évesek mind tudják, hogy az hogy néz ki, és nem ennék meg. Inkább valami italba kellene belekeverni.
James a pennája végét rágcsálva eltűnődött.
- Akkor meg kéne majd keresnünk a konyhát. De azt szerintem ne most tegyük, ráér – legyintett. – Viszont a békanyálkás szappant be kellene juttatni. Csak az a baj, hogy nem tudjuk, hogy hol a klubhelyiségük. Viszont ezt vacsora után kifigyelhetjük, akkor szinte mindenki visszamegy oda.
- És az orr-rágó teáscsésze? – kérdezte Sirius. – Azt nem lenne jobb reggeli előtt kirakni az asztalukra?
James nagyot bólintott.
- De.
James és Sirius úgy döntöttek, hogy a többi cuccot majd csak később használják fel.
Vacsora előtt James felment a hálószobába, és elővette ládájából a láthatatlanná tévő köpenyét, majd bedugta talárja zsebébe.
Remus és Peter társaságában indultak el a nagyterem felé.
- Gyanúsok vagytok ti nekem – mondta Remus, amikor már az asztalnál ültek. Szedett magának egy jó adag sültkolbászt.
- Mi? Ugyan már, Remus – csóválta a fejét James. – Áldott jó lelkek vagyunk.
A sápadt fiú csak sóhajtott.
Amikorra a vacsorázók nagyrésze befejezte az evést, James és Sirius már a köpeny alatt várták a mardekárosokat.
Azok, hamarosan feltűntek a színen, és elindultak a pincébe vezető lépcsősor felé. Jamesék kis lemaradással követték őket.
A labirintus szerű pincefolyosókon egyre mélyebbre haladtak, míg végül a pár mardekáros, akit követtek, megállt a pince egyik nedves fala előtt.
- Mors super sordidum – mondta ki egyikük a jelszót, mire a falban lévő titkos kőajtó kinyílt.
A mardekárosok bemasíroztak rajta, Jamesék pedig gyorsan utánuk eredtek.
Előre megbeszélték, hogy valakikkel együtt mennek majd, mert túl gyanús, ha az ajtó egyszer csak kinyílik magától.
A Mardekár klubhelyisége hosszú, alacsony mennyezetű helyiség volt. A durva kőfalakat csak néhány, láncon lógó zöld lámpa világította meg.
A szépen faragott székekben mardekárosok üldögéltek és beszélgettek.
Mivel a fiúk féltek, hogyha leülnek egy székbe, akkor valaki rájuk ül, inkább lekuporodtak az egyik sarokban.
Csendben figyelték, ahogy a Mardekár klubhelyisége először megtelik diákokkal, majd szép lassan ürülni kezd. Először a kisebbek, aztán a nagyobbak is elindultak a hálószobáik felé. Amikor az utolsó diák léptei is elhaltak, Jamesék felpattantak.
- Melyik lehet a fürdő? – kérdezte suttogva James, miközben körbe hordozta tekintetét a helyiségben.
- Az a lányoké, az pedig a fiúké – mutatott Sirius két ajtóra. – Figyeltem, hogy folyton oda mentek be, meg jöttek ki – magyarázta James kérdő tekintetére. - Az egyik lány még kis neszesszert is vitt magával.
Jamesnek megfordult a fejében, hogy megkérdezi Siriust, hogy hol hallott olyan szavakat, min „neszesszer" és hogy miért használja, ahelyett, hogy örök életére elfelejtené, de inkább nem tette; helyette határozottan megindult a fiú fürdő felé.
A fürdőszoba kifejezetten hasonlított a griffendélesekéhez. James ezt annak tudta be, hogy a vízvezetéket később vezették be a Roxfortba, és valószínűleg senkit nem érdekelt, hogy melyik házhoz tartozik a fürdő, csupán az volt a lényeg, hogy legyen.
A zuhanyfülkék hosszan, egymás mellett helyezkedtek el.
Jamesék levették a köpenyt, miután becsukták maguk mögött az ajtót.
- Kezdődhet a buli – jelentette ki Sirius vigyorogva, mire James heves bólogatásba kezdett.
A már meglévő szappanokat összegyűjtötték egy zacskóba, majd a helyükre óvatosan kipakolták a békanyálkás szappant.
- Csak képzeld el, ahogy megszokásból felkapják, és elkezdik dörzsölni magukat ezzel az undorító, nyálkás és büdös szappannal – nevetett Sirius, miközben az utolsó darabot is a helyére tette.
- Ritka gusztustalan – bólintott James vigyorogva.
Visszavették a köpenyüket, majd elindultak a lányfürdő felé, oda azonban nem tudtak belépni.
- Ne már, ez csak a lányokat engedi be? – görbült le James szája.
- Úgy tűnik.
- De akkor a lányok simán tudnak majd rendes szappant adni a fiúknak. Lőttek az egész tervnek – akadt ki James, mire Sirius elkezdte csitítgatni.
- Jó, nyugi kitalálunk valamit.
A két fiú megpróbált nekifutásból átmenni, ám mintha csak láthatatlan falnak ütköztek volna, lepattantak.
- Valahogy csak be lehet jutni – morogta Sirius. – Elég régi ez az iskola, és biztos volt már néhány párocska, akinek megfordult a fejében, hogy milyen érdekes dolgokat lehet bent csinálni.
- Ebbe inkább ne menjünk bele – húzta el a száját James, mire Sirius nevetni kezdett.
A fiúk jó ideig tanakodtak, viszont semmi ötlet nem jutott eszükbe.
- Legalább a begyűjtőbűbájt tudnánk – mérgelődött James. – Akkor elvihetnénk a szappanjaikat.
Sajnos azonban egyikük sem tudta a megfelelő varázsigét.
Kimentek a Mardekár klubhelyiségéből, mivel már nem volt dolguk ott.
- Azért sajnálom, hogy holnap este nem láthatjuk majd a fejüket – nevetett Sirius.
- Hát igen. Én is szívesen megnéztem volna az arcukat – helyeselt James. – Viszont hátra van még egy feladat! És annak az eredményén jót nevethetünk majd.
A köpeny rejteke alatt felmasíroztak a nagyterembe. Becsukták maguk mögött az ajtót, majd, amikor meggyőződtek róla, hogy senki nincs a helyiségben, levették magukról a köpönyeget, és a mardekárosok asztalához sétáltak. Sorban kirakták az orr-rágó poharakat, és amikor elkészültek, visszakapták magukra a köpenyt.
Mielőtt kiléptek a nagyteremből, vigyorogva végignéztek a remekművükön.
- Hát, haver, azt hiszem, a csíny letudva mára – nevetett Sirius.
Úgy döntöttek, hogy nem fekszenek le aludni arra a pár órára, ami még hátra volt az éjszakából, inkább bóklásznak a kastélyban. Bejárták a Roxfort nagy részét, és bár néha kissé elálmosodtak, felélénkítette őket a gondolat, hogy reggelinél végig nézhetik az orr-rágó csészék mutatványát.
- Hajnalodik – állapította meg Sirius, amikor a nap első sugarai már láthatóak voltak.
- Menjünk vissza a nagyterembe – indítványozta James. – Nem akarok lemaradni egy mardekáros megcsócsálásáról sem
A nagyterem szinte teljesen üres volt, mindössze egy hollóhátas lány üldögélt bent.
Az asztalok már meg voltak terítve, azonban az orr-rágó csészék továbbra is ott díszelegtek a mardekárosoknál.
James még nem volt éhes, Sirius viszont falatozni kezdett.
A nagyterem szép lassan megtelt diákokkal, és hamarosan Remus is megérkezett Peter társaságában.
- Hol voltatok az éjjel? – kérdezte Remus.
Jamesék nem nagyon figyeltek rá.
Az első mardekáros diákok is megérkeztek, és asztalhoz ültek. James legnagyobb örömére pont Piton kortyolt bele először az egyik orr-rágó csészébe. Az ráharapott az orrára, és a fiú akárhogyan próbálta leszedni, nem eresztette el.
James majd megszakadt a nevetéstől, és Sirius is hasonló állapotban van.
Piton húzta a poharat és rázta a fejét, de sehogy sem sikerült szabadulnia.
- Figyeld, hogy harapdálja a csésze a nagy orrát – nevetett James, és már elkezdetett könnyezni is.
Azok a mardekárosok, akik Piton közelében ültek, eldobták poharaikat, mert féltek, hogy hasonlóan járnak, azonban a távolabb ülők mit sem sejtve kezdtek el inni orr-rágó csészéikből, hogy aztán ők is hasonló módon próbáljanak tőle megszabadulni, mint Piton.
James nevetés közben leesett a székéről.
Lassan a többiek is észrevették, hogy mi történik. Pár hollóhátas szintén eldobta a poharát, néhány hugrabugos felállt a székén, hogy jobban lásson, a griffendélesek egy része pedig tapsolni kezdett.
- Potter! – hallott meg James egy hangot. Ezzel egyidőben megpillantotta a hang tulajdonosának lábát. A fiú átfordult a hátára, és úgy nézett McGalagonyra, aki mérgesen fújtatott felette. – Ezt mégis mire véljem?
- Honnan is tudhatnám pont én, tanárnő? – nevetett James a földön fekve. McGalagony pengeélesre préselte össze ajkait.
James felállt, és csatlakozott a tapsolókhoz.
- Rágjátok le az orrukat! – szurkolt kiabálva a poharaknak.
- Potter!
- Parancsoljon, tanárnő – nézett komolyan McGalagony professzorra.
- Megmagyarázná, hogy mégis mit képzeltek Mr Blackkel, anikor ezt az egész felfordulást...
- Már elnézést, professzor – vágott közbe Sirius –, hogy érti azt, hogy mi?
- Ártatlanok vagyunk – jelentette ki James.
- Valóban, Mr Potter? – McGalaogony szeme szikrázott a dühtől szája szinte nem is látszott már, annyira összepréselte ajkait. – Akkor miért csak maguk ketten pillantgattak a Mardekár asztala felé azelőtt, hogy azok a csészék megtámadták a diákokat?
- Hát, öh...
- Húsz pont a Griffendéltől, fejenként. És vacsora után jelentkezzenek nálam bűntetőmunkára – jelentette ki szigorúan a professzorasszony, majd elviharzott, hogy segítsen kollégáinak megszabadítani a diákokat a poharaktól.
James megvonta a vállát.
- Harapdáljátok az orrukat, pohárkák! – folytatta a szurkolást, mintha mi sem történt volna.
- Negyven pontot vontak le miattatok a Griffendéltől! – Lily vádlón nézett a két fiúra, amikor azok beléptek a mágiatörténet terembe. Barátnői ott álltak mellette és ők is próbáltak csúnyán nézni.
- És? – kérdezte James.
- Nem fogjuk megnyerni a házak közötti versenyt évvégén – mondta Alice.
James átkarolta Alice vállát.
- Ugyan, Allie, ne csináld már. Kit érdekel, hogy ki nyeri meg? Nem wellness nyaralást kapunk, hanem egy feldíszített nagytermet. Abban meg nincs semmi izgi.
- De akkor is bántottátok a mardekárosokat – nézett rájuk Lily durcásan.
- Hogy oda ne rohanjak – mondta unottan Sirius. – Azok a csészék nem leharapták az orrukat, hanem kicsit megrágták. Nem lesz semmi bajuk tőle.
- Szándékosan bántjátok őket! – érvelt Lily.
James értetlenül meredt a lányra.
- Mit vagy úgy oda? Ezek csak mardekárosok. Őket se érdekelné, ha a te orrodat rágnák poharak. Szerintem a kis zsírgombóc haverod is csak nevetne egy jót, pedig nem úgy néz ki, mint akinek van humora... vagy egyéb jó tulajdonsága. Ha pedig csak a kis Pipogyusz pajtásod félted, akkor elárulom, hogy semmi okod nincs rá. Még szívességet is teszünk neki, ha egy kicsit átszabjuk azt a hatalmas orrát. Mások ezért rengeteg pénzt költenek.
Sirius és Felicia nevetni kezdtek.
- Perselus nem nevetett volna ki – mondta Lily mérgesen, és láthatólag majdnem sírva fakadt. – És igenis vannak jó tulajdonságai. Arról pedig nem tehet, hogy nagy orra van.
- Szóval, elismered, hogy nagy az orra? – nevetett James, de amikor látta, hogy Lilyt ez mennyire mélyen érinti, megpróbált kicsit kedvesebb lenni. – Nyugodj már, meg, ez csak vicc volt – tette a lány vállára a kezét, és közben megvillantott egy kedves mosolyt. – Ezek a csészék nem okoznak fájdalmat – magyarázta, bár fogalma sem volt róla, hogy mennyire erősen rágcsálják meg az ember orrát. Valószínűleg elég erősen, de ezt mégsem mondhatta vigasztalás képen. – És pár nap múlva már mindenki csak nevetni fog az egészen. Azok is, akiknek kicsit meg lett harapdálva a szimatolója.
Lily könnyes szemekkel bólintott.
- Remek. Akkor meghálálnám, ha leülnél, hogy én is helyet tudjak foglalni, és végre álomra hajthassam megfáradt fejem. Tudod, hosszú éjszakám volt – nevetett.
Miután év elején James és Sirius kibékültek, James szívesen ült volna barátja mellé a mágiatörténetórákon, azonban Sirius közölte vele, hogy neki kell a két hely a tökéletes pihenéshez, így James kénytelen volt Lily mellett maradni.
A fiú mágiatörténetórára nem vitt más felszerelést magával, csupán egy kispárnát. Kényelembe helyezte magát, majd pár másodperc múlva el is szenderült.
Este James és Sirius McGalagony szobájában ültek.
- A büntetésük nem más, mint az egyik harmadik emeleten lévő, nem használt tanterem kitakarítása lesz. Valamint írni fogok a szüleiknek is.
A tanárnő zöld szeme a két fiú arcát fürkészte.
- Indulás – biccentett az ajtó felé, mire a fiúk megindultak.
Felvezette őket a poros tanterembe, ahol már várta őket két felmosónyél- és vödör.
- Ha végeztek, elmehetnek – mondta McGalagony, és elindult kifelé.
- Tanárnő! – szólt utána James.
- Igen, Mr Potter?
- Ezt hogy kell használni? – mutatott a felmosóra a fiú.
McGalagony rápillantott Siriusra, aki szintén tanácstalanul nézte az eszközöket, majd fáradtan magyarázni kezdett.
Másnap bájitaltanon Lumpslucsk körbement és beszedte a házidolgozatokat. James óra előtt gyorsan elővett egy pergament és ráírta:
DU LIEST GERADE
James Potter és a Százak Pergamenje
FanfictionJames Potter első évét kezdi a Roxfortban. Minden jól indul, de aztán kiderül, hogy legjobb barátja nem tarthat vele az iskolába, így új társak után kell néznie. Azonban nem mindenki olyan, mint amilyennek elsőre tűnik. Ott van Sirius, aki gyanús kö...