"U-uh?"
Aku berpeluk tubuh sambil menunggu penjelasan daripada Jimin yang kini nampak sedikit cemas.
Keningku terjungkit. Pelik dengan kata-kata Jimin.
Dia berundur beberapa langkah dariku.
"Uhm...sa-saya just nak tengok muka siapa lagi cantik. Muka awak atau muka girlfriend Taehyung. ha..ha.."terang Jimin sambil ketawa hambar.
Bibir aku cebikkan.
"So, siapa lagi cantik?"dugaku.
Belakang kepalanya digaru.
"Awak...kut.."
Mataku mula bersinar-sinar.Teruja dengan jawapan Jimin.
"Really?"
"Of course! Now, lets go."
****
Mata sepet Jimin menjadi tumpuan pandanganku. Comel. Tak sangka dia seumur dengan aku. Ingatkan lebih muda dari aku.
"Kenapa pandang saya macam tu?"soalan Jimin membuatkan aku tersedar dari duniaku sendiri.
"U-uh? Uhm...takda apa-apa."nafiku.
Pandanganku aku alihkan pada jalan raya.Pipi usah cakaplah.Habis memerah sebab Jimin perasan yang aku pandang dia.
Entah kenapa aku rasa macam pernah jalan dengan someone sebelum ini.
"Macam mana awak tahu jalan rumah saya?"soalku tertanya-tanya.
"Taehyung bagitahu."balas Jimin tenang.
"Oh...rumah awak dekat mana?"
"Kawasan sini juga."
"Jinjja? Saya tak pernah tahu pun?"
"Awak bukan tak pernah tahu. Cuma awak tak ingat ja."balasnya lalu memandang aku dengan pandangan sayu.
Kepalaku yang tidak gatal itu aku garu.
"Err...mungkin. Lagipun dah lama saya tak exercise dekat kawasan perumahan ni."aku mengiyakan.
Jimin melemparkan senyuman manis kepadaku.
"Apa kata lain kali kita jogging sama-sama?"cadangnya.
"Ohhh...sounds good!"aku membuat thumbs up.
"Dah. Cepatlah masuk."arah Jimin lalu badanku ditolak untuk masuk ke dalam rumah.
"Ai ai captain. BTW, thanks sebab hantar saya."
"Small matter."
"Oh ya, Jimin.Boleh tak kalau saya nak minta nombor Taehyung? Awak jangan salah faham. Saya just anggap dia macam seatmate ja. Tak lebih dari tu."terangku bersungguh-sungguh.
Yalah..nanti dia salah faham ingat aku suka Taehyung. Lagipun...dia dah ada girlfriend.
Why would I even love him?
Jimin tertawa kecil. Rambut lurusku dia kusutkan dan buat aku nampak macam hantu.
"Saya tak cakap apa-apa pun. Lagipun awak dah ada nombor Taehyung."
YOU ARE READING
Vampires In My Life||Season 2||
VampirgeschichtenOh ya sebelum itu. Bagi readers yang belum baca Vampires In My Life Season 1, author sarankan untuk baca buku tu dulu. Takut korang tak faham nanti. Jadi setelah satahun menunggu, Season 2 pun muncul! Wuhuuu~ "Taehyung, awak manusia kan?"- Shin Haes...