|°LAST|

147 15 6
                                    

"So, enam orang bayi yang baru lahir itu adalah ahli bangtan?"soalku kepada Taehyung sambil menunjuk ke dalam bilik bayi di mana bayi-bayi yang baru lahir diletakkan ke dalam tiub kaca.

Taehyung mengangguk mengiyakan.

"Right. Dorang semua vampire. So, cara untuk bertukar jadi manusia adalah dengan cara mati di dunia vampire lalu dilahirkan semula sebagai manusia di dunia nyata. Macam reincarnation lah tu."jelas Taehyung ringkas.

Senyuman nakal dia hadiahkan kepadaku. Perlahan-lahan, tangan kananya mula menggenggam tanganku. Seperti sedang memberi aku kekuatan.

"Awak tak perlulah risau. Ada juga masa kita bersweet-sweet. Tak adalah Jimin tu nak kacau lagi."ujar Taehyung berbaur gurauan.

Laju sahaja aku memukul bahunya.

"Tak payah nak bersweet sangat. Kita masih budak sekolah."tanganku yang berada di dalam genggaman Taehyung aku tarik dan segera meninggalkannya.

Tak sanggup rasanya telinga ini nak dengar ayat merepek dia tu.

"YAH SHIN HAESUNG! TUNGGULAH!"jeritan Taehyung dari jauh aku endahkan.

Malu apabila pesakit-pesakit yang lalu lalang memandang kami berdua.

Langkahku aku lajukan.

Taehyung sedaya upaya cuba untuk menyamakan langkahnya denganku.

"Tapi kan ada satu benda yang saya belum dengar dari mulut awak."kata Taehyung setelah berjaya berdiri di sebelahku.

Keningku automatik terjungkit mendengar ayatnya. Wajah Taehyung aku pandang meminta penjelasan dan dia asyik mengenyitkan sebelah matanya terhadapku.

Aih..dah kenapa budak ni? Ayat apa yang aku belum cakap dekat dia?

Wait.

Takkanlah..

"I love you?"dugaku.

"Yes you love me and I love you tooo!!"ucap Taehyung sebelum berlari meninggalkan aku keseorangan. Sempat lagi aku menangkap wajahnya yang bertukar merah sebaik sahaja mengucapkan ayat itu tadi.

Tchh, malulah tu.

Tanpa sedar bibirku melukiskan senyuman. Akhirnya, semuanya dah selamat. Dah tak ada benda nak dirisaukan. You did well Haesung.

Yes,

You did well.

"Ini ja ke ending dia?"tanya aku kepada Taehyung yang sibuk dengan kerja rumah Physicsnya.

Dia yang tadinya cuma fokus untuk memandang buku, kini mengangkat wajahnya untuk memandangku.

"Yelah..okaylah tu. Lagipun saya sibuk akhir-akhir ni. Awak pun tahu kan yang exam dah nak dekat. Saya takda masa lah nak cari idea lain untuk buku tu."jelas Taehyung yang cuba untuk membela diri.

Aku mencebik.

"Yelah tu..seminggu nak exam baru sibuk nak start belajar."perliku.

Buku 'Vampire In My Life' season 2 miliknya aku hulur kepadanya.

"Lagipun, bukannya saya nak bagi orang lain baca pun. Awak ja yang baca."tambah Taehyung lagi sambil tersenyum nakal.

Pipiku dicuit lembut tetapi segera aku tepis tangannya. Malulah orang lain nampak.

Uhum!

Kita dekat library sekarang ni.

"Awak jangan nak gatal sangat eh!"

"Orang cuit sikit pun tak boleh?"

"Tak boleh. Dah sambung kerja tu."

"Alah...kedekut."

"Cepat sambung balik!"

"Yelah..yelah.."

"Nanti kalau exam final result teruk awak ingat awak boleh survive ke untuk masa depan? Nanti ada macam-macam lagi bla bla bla."

~Tamat~

So, dari ini tamatlah buku Season 2. Season 3 takda yee..sorry sangat2 sebab author dah nak start sambung belajar dekat matriks so..kehidupan author akan jadi sibuk sikit.xDan mungkin selepas ni..author jarang buka wattpad. Dah oh ya, buku baru tu tak ramai yang nak so, author postpone dahulu buat seketika. Bye guys! Sehingga kita berjumpa lagi!Anyeong! Love you guys*mata berair*

Vampires In My Life||Season 2||Where stories live. Discover now