"Haesung sebenarnya aku nak balik. Hari pun dah lewat."ujarku lalu berdiri.
Belakang seluarku aku tepuk untuk menghilangkan debu yang melekat. Aih...aku belum bersedia untuk bagi tahu Haesung perkara sebenar. Biar Haesung ingat sendiri memori dia.
"Ok. Lets go!"dia membuntutiku sambil bersorak riang.
Dengan selamba badaknya, Haesung memaut lenganku.
Aku terkedu.
Kenapa dia mesti buat benda yang buat aku ingat dekat dia? Kenapa?
"Taehyung, walaupun saya baru jumpa awak hari ni...tapi saya rasa macam pernah jumpa awak sebelum ni. We must be friends in our past life. Saya ingat awak sombong tadi. Yalah, awak tak bercakap dengan saya tadi. Tapi, saya salah. Sebenarnya awak baik kan? Cuma awak tak nak orang lain tahu yang awak ambil berat tentang orang lain."ujar Haesung sambil tersenyum.
Penumbuk aku genggam. No Taehyung. Don't you even dare to fall in love with her until you find that curse book.
"Haesung aku--"
"Esok boleh tak awak hantar saya balik?"soal Haesung penuh berharap.
Aku masih terdiam. Tanganku aku tarik dari terus dipaut olehnya.
Dahi Haesung berkerut.
"Tak boleh eh? Tak apalah. Rumah awak dekat mana?"riak wajahnya menunjukkan dia sedikit kecewa tapi segera di sembunyi dengan senyuman.
"Haesung--"
"Okay, okay. Saya tak akan tanya tempat tinggal awak. Sorry. Bye. Jumpa esok."ucap Haesung.
Tangannya sudah pun membuka kunci pagar rumahnya tetapi segera aku tegah.
"STOP! Haesung listen to me first, aku hantar kau pulang hari ni bukan sebab aku nak rapat dengan kau. Aku cuma nak balas budi kau sebab tolong ajar aku bab tadi sebab aku tak suka berhutang budi And I don't like you to be my friend. Ini kali terakhir aku hantar kau. Lepas ni pandai-pandailah pulang sendiri. And one more, jangan panggil aku Taehyung. Aku tak suka."ujarku dan segera meninggalkan Haesung tanpa melihat reaksinya.
No need tell me. I know I'm bad.
****
"Kau dari mana?"aku yang baru sampai di dorm itu disapa oleh Jimin yang sedang berdiri di hadapan pintu. Dia berpeluk tubuh sambil memberikan aku pandangan tajam.
"Hantar Haesung."balasku lemah.
Kasut sekolahku aku susun pada rak kasut. Entah kenapa budak pendek ni tetiba sambut kepulangan aku.
"Taehyung, aku bukan nak halang kau untuk rapat dengan Haesung tapi kau pun tahu kan, sumpahan Youngmin tu. Kalau kau layan Haesung baik macam ni, tak mustahil dia akan jatuh cinta dengan kau. Lagipun, aku tahu yang kau masih suka Haesung."ujaran Jimin membuatkan aku tersentak.
Aih...budak ni mesti baca minda aku lagi.
"Aku penat lah."badan Jimin aku tolak ke tepi untuk membolehkan aku memboloskan diri untuk masuk ke dalam rumah.
"Ingat cakap aku. Kita perlu cari buku tu dulu."bisik Jimin di telingaku sewaktu aku melimpasinya.
Satu keluhan aku lepaskan.
"Aku tahu. Kau tak payahlah risau. Aku dah buat Haesung benci aku. So, mustahil untuk dia suka aku."
****
|HAESUNG P.O.V|
Aku memandang susuk tubuh Taehyung yang semakin menghilang. Bibir aku ketap menahan geram.
YOU ARE READING
Vampires In My Life||Season 2||
VampireOh ya sebelum itu. Bagi readers yang belum baca Vampires In My Life Season 1, author sarankan untuk baca buku tu dulu. Takut korang tak faham nanti. Jadi setelah satahun menunggu, Season 2 pun muncul! Wuhuuu~ "Taehyung, awak manusia kan?"- Shin Haes...