"I SAID SHUT UP YOUR MOUTH!!"
Satu tumbukan padu aku layangkan pada pipi kanan Kwangmin dan membuatkan darah pekat mengalir dari bibirnya. Tapi, walaupun begitu dia tetap dengan senyuman sinisnya.
"Nice punch. Walaupun kau bukan dalam bentuk vampire, tumbukan kau boleh tahan hebat."ujarnya yang sedang mengesat darah pada bibir. Sisa baki darah yang terdapat pada bibirnya pula dijilat.
"Really? Takkan tumbukan biasa macam ni pun kau tak boleh tahan."sindirku sambil tersenyum sinis.
Kwangmin mula ketawa.
"Aku tahu kau bukan vampire sepenuhnya tapi separuh manusia."
Aku tersentak.
Macam mana dia tahu?
"Kau tak payahlah buat muka terkejut. Aku kenal profesor lebih lama dari kau. Sebab apa? Sebab aku dah 300 tahun hidup dekat dunia ni."tambahnya lagi.
"Taehyung, jangan dengar cakap dia."bisik Namjoon yang sedang berdiri di sebelahku.
"Dia cuba untuk cari kelemahan kau."kata Suga pula.
Pandanganku aku halakan pada tanah. Dia dah kenal Harabeoji lama dari aku?Jadi, betullah Haesung pada mulanya Youngmin punya mate tapi disebabkan harabeoji cipta aku, semuanya berubah. Haesung telah ditetapkan untuk jadi mate aku.
"Berhentilah Taehyung, kau tak akan dapat hidup dengan aman selagi kau tak serahkan Haesung dekat aku."Kwangmin yang berkira-kira untuk membuat langkah ke arah Haesung itu aku tahan.
"Kalau itu yang kau nak."
Aku mula bertukar ke bentuk vampire.
"Taehyung! Are you out of your mind?what are you doing!?"marah Jimin.
"Hyung.."Jungkook yang sedang melindungi Haesung itu menunjukkan muka risau.
Senyuman manis aku hadiahkan buat mereka.
"Jangan risau. Hyung tahu apa yang hyung buat. Jaga Haesung."ucapku untuk mengurangkan kerisauan mereka.
Tanganku dicapai oleh Haesung.
"Taehyung, kalau awak buat semua ni demi saya, tolong berhenti. Saya tak nak awak--"
Kata-kata Haesung terhenti apabila aku memotong ayatnya.
"No. Aku bukan buat semua ni untuk kau. Jadi tolong jangan rasa bersalah. Lagipun, dia patut diberi pengajaran sebab lukakan kau."
"KIM TAEHYUNG!!"bebola merah Kwangmin lemparkan ke arahku tetapi sempat dielak olehku.
"Good try."ejekku cuba untuk memprovoknya.
Apa yang aku boleh buat sekarang ialah, mengelak daripada serangan dia dan buat dia letih.
"Aku akan pastikan kau hilang dari dunia ni!"ujar Kwangmin sambil tertawa sinis.
"Try if you can."
Satu persatu serangan Kwangmin gunakan dan nampaknya dia semakin letih.
Inilah masanya.
"Sagita solis!!"
Kuasa panahan matahari aku halakan ke arahnya dan membuatkan dia menjerit kesakitan. Itulah kelemahan dia. Kuasa matahari aku.
"Sekarang! Cepat lari!!"arahku kepada mereka memandangkan Kwangmin tidak dapat membuka matanya pada saat ini. Aku juga mengambil peluang ini untuk melarikan diri daripadanya.
"Tak guna kau Kim Taehyung!!"
****
|HAESUNG P.O.V|"Saya nak pulang."ujarku kepada mereka bertujuh.
YOU ARE READING
Vampires In My Life||Season 2||
VampireOh ya sebelum itu. Bagi readers yang belum baca Vampires In My Life Season 1, author sarankan untuk baca buku tu dulu. Takut korang tak faham nanti. Jadi setelah satahun menunggu, Season 2 pun muncul! Wuhuuu~ "Taehyung, awak manusia kan?"- Shin Haes...