1

214 24 4
                                    

Puhelimeni herätys alkaa soida ja napautan sen pois päältä. Taas koulua. Huokaisen turhautuneesti ja kömmin ylös sängystä. Riuhtaisen vaatekaapin auki ja valitsen pinkin hameen ja valkoisen hihattoman paidan. Puen ne päälleni ja suuntaan alakertaan. Tottakai pistän myös ohuet sukkahousut sillä ulkona on lunta.

- Hei rakas! Tein aamupalasi, äiti virkkoo keittiössä. Hymyilen hänelle ja istahdan ison valkoisen pöydän äärelle. Äiti laskee eteeni posliinisen lautasen jossa on luonnonjogurttia ja marjoja. Minun pitää kuulemma syödä terveellisesti, jotta voisin olla malli. Ainakin äiti tahtoo niin. Minulta ei kysytä.

Lusikoin aamupalani nopeasti ja suukotan äitiä poskelle. Pinkaisen eteiseen uuden Vintage laukun kanssa ja työnnän punaiset korkokengät jalkoihini. Ne puristavat vähän sieltä sun täältä. Kauneudesta pitää kuitenkin kärsiä. Siirrän pari hiusta korvan taa pois naamaltani ja ryntään ulos kylmään viimaan.

Koulun pihalla kuuluu melua ja bongaan Kaisan ja Liinan miltei heti. Kävelen heidän luokseen ja tervehdin. Näen sivusilmällä Netan. Hän seisoskelee kauempana. Minun käy häntä sääliksi. Voisinpa vain mennä hänen luokseen ja aloittaa vaikka small talkia? Tai pyytää hänet kylään? Kaisa ei kyllä riemastuisi. Hän vihaa Anjaa. En tiedä edes miksi. Mitä pahaa Anja on muka tehnyt?
- Haloo! Kaisa sihahtaa ja napsauttaa sormiaan kasvojeni edessä.
- Sori! Mä vaan vähän ajattelin asioita, naurahdan vaivaantuneesti. Liina katsoo minua kummaksuen. Hän on aina ollut kuin Kaisan oikea käsi.
- Okei. Just, Kaisa mumisee ja jatkaa jotakin "hyvin tärkeää" juttuaan. Luultavasti taas kuinka ihana Aleksi on. Oikeasti, mitä hän näkee siinä jätkässä? Tyyppi on sisältä mätä. Okei, ehkä ulkoa hän on super komea, mutta silti.

Kellot soivat tuttuun tapaansa ja menemme sisälle. Riisun ulkovaatteeni ja seuraan kavereitani. Suuntaamme englannin luokan eteen odottelemaan opettajaa. Aleksi änkee seuraamme.
- Moi kulta, Kaisa hykertelee ja työntyy Aleksin kainaloon.
- Moi rakas, Aleksi vastaa. Pian heillä on taas kielet toistensa kurkuissa. Huomaan Liinankin vaivaantuvan ja katsomme molemmat eri suuntaan.
- Mm.. joo, Liina rykäisee hermostuneena. Nämä suudelma tilanteet eivät ole suosikkejani.
___
Omg! Tässä oli eka luku tätä kirjaa! Tässä kirjassa siis käydään läpi samaa aikaa mitä toisessa kirjassa, mutta Netan näkökulmasta! Ja kuten jotkut huomas niin tässä kirjassa poiketaan vähän pois realistisuudesta!

LASIWhere stories live. Discover now