PART 3

22 3 0
                                    

Kisah dongeng adalah kisah tidak akan menjadi kenyataan. Ia adalah mimpi buruk yang menjadi realiti kehidupan sebenar.

Byun Jungha [POV]

"Lately aku tengok Taehyung selalu bergaduh dengan Kei, Taehyung seperti orang hilang arah dan mendesak family untuk pulang ke Korea segera...."

"Aku harap Taehyung okayy..."

Arghhhhh~

??? : Taehyung kenapa ni sayang?

V : Keiiiiiiiiii.....

Jungha berhenti menaip kerana terkejut mendengar Taehyung menjerit lalu dia berlari ke arah bilik Taehyung.

END ---

Sampai sahaja di bilik Taehyung, Jungha melihat eomma memeluk Taehyung yang sedang menangis.

V : Kei dah takde. (menangis)

Jimin : Wae? (cuit Jungha)

Jungha : (menangis) Kei. Kei dah takde.

V : Eomma, Taehyung nak balik Korea jumpa Kei. Taehyung nak jumpa Kei eomma.

Mrs Byun : Sabar sayang~

Selepas menerima berita itu aku, Taehyung dan Jimin pulang ke Korea. Kami bertiga bertolak ke Korea pada pagi itu.

Taehyung hanya menangis tidak berhenti, aku tidak mampu memujuk Taehyung.

Seoul, Korea

Sampai sahaja di Korea, kami bertiga terus menuju ke bilik berkabung yang terletak di Seoul University Medical.

V : Kei ~ (menangis terduduk)

Taehyung memilih untuk  menemani keluarga Kei di bilik berkabung dan Taehyung juga akan mengangkat keranda Kei nanti.

Jungha : Jimin, Jungha nak melawat seseorang. Jimin nak ikut? Kita tinggal V dekat sini.

Jimin hanya mengangguk dan mengikut kemana aku pergi. Sudah lama aku tak menjenguk seseorang. Jungha berjalan ke arah rak yang menyimpan abu-abu mayat.

Sampai sahaja di rak itu, Jungha terus berdoa.

Jeon Jungkook
1 September 199* - 12 Ogos 2013

??? : siapa kau?

Lelaki yang datang dari mana tiba-tiba menjerit melihat Jungha di rak Jungkook, dia menolak Jungha sehingga jatuh.

Jimin : Gwenchana. Kau kenapa tolak adik aku? Jin?

Jungha menoleh apabila Jimin menyebut nama Jin.

Jin : Korang siapa? Kau bukan dia kan?

Jungha : Jin?! Ini aku Jungha.

Nurse : Maaf Mr Jin waktu melawat dah habis. Kita balik ye, nanti doktor marah.

Jin : Hahahahahaha (gelak orang gila) Jungkook mianhae. Nanti hyung datang lagi hahahaaha (tepuk tepuk tangan) Kau! Kau! (menunjuk ke Jungha dan Jimin) hahahahahaha (gelak)

Nurse : Jom kita balik. Maafkan kami.

Jungha menitiskan airmata lalu Jimin memeluk erat. Dalam pelukan Jimin, Jungha tidak berhenti menangis.

RAPUNZEL SEASON 2Where stories live. Discover now