A dream doesn't become reality through magic, it takes sweat, determination and hard work.
Byun Jungha [POV]
"Selepas sahaja kami berpindah ke Los Angeles, kami semua bercadang membuka satu lagi cawangan Byun's Cafe di tengah bandaraya."
"Byun's Cafe juga menyelitkan hidangan tradisi Korea selain menghidangkan makanan western. Ramai juga orang tempatan mencuba makanan dari Korea dan Korean yang datang Los Angeles akan mencari kedai kami..."
"Konsep cafe? Of courselah semua orang kena dengar cakap aku.... Aku memilih konsep gaya santai, biarlah customer yang masuk ke kafe aku relax and chill sahaja... Nak tengok kafe aku?"
"Cantik kan?"
End ---
Pada pagi itu, Jungha bangun awal seperti biasa. Dia terus mencapai botol air yang berisi mineral water diminum sampai habis.
Jungha masuk ke bilik air untuk bersiap-siap, hari ini adalah hari ulang tahun ke-2 Byun's Cafe. Jadi dia perlu bersiap supaya tidak terlampat sampai ke sana, Jungha mengambil masa setengah jam untuk bersiap.
Mrs Byun : Aigooo cantiknya anak eomma ni...
Jungha : Cantik ke? Mestilah, kalau bukan anak eomma anak siapa lagi? Kita tunggu siapa je lagi...
Mrs Byun : Lah tunggu kamu sorang jelah, yang lain semua dah gerak awal katanya nak buat preparation.
Jungha : Okay kalau macam itu, Jungha drive.
Byun's Cafe
RM : Mike kiri sikit sebab tak center.
V : Makanan semua dah siap? Pukul 11 waktu kemuncak tau.
Jimin : Okay kita letak meja dekat sini. Fuhh siap juga akhirnya.
Suasana di Byun's Cafe terlalu meriah kerana semua krew bertungkus lumus menyiapkan preparation terakhir.
Audi S8 memarkir kemas si valet parking. Jungha terus menuju ke balkoni kedai mereka untuk meletakkan kek.
Ailee : Eh Jungha baru sampai ke?
Jungha : Haah baru sampai. Tadi pergi ambil kek sekali. Mana Byul? (melaga pipi)
Ailee : Amboi sampai-sampai cari Byul. Ada main dekat ball room tu. Eomma mana?
Jungha : Ada dekat bawah. Jungha terus naik atas tak sempat nak jumpa sesiapa. Unnie agak-agak Suga oppa bawa future wife dia tak harini?
Ailee : Huishh unnie tak berani nak kata, tanya Joonie oppa dia diam je.
RM : Yeobo dekat sini rupanya. Duduklah jangan banyak bergerak nanti kalau terberanak dekat sini siapa susah? Oppa juga. (cium dahi Ailee)
Jungha : Awww shooo sweet. Hope Jungha jumpa prince charming. Oppa, Suga oppa mana?
Ailee : Oppa seganlah Jungha ada kot..
RM : Alaaa macam tak biasa. Suga hyung belum datang lagi. Rasanya dia bawa someone special kot harini. Eh jom turun bawah, tetamu ada yang dah datang.
Namjoon memimpin Ailee dengan erat agar tiada sebarang masalah berlaku. Jungha tertinggal di belakang dan memberi laluan kepada pasangan merpati dua sejoli.
Byul : Imo~ nak dokong... (pelat)
Jungha : Aigooo makin besar anak buah imo ni.
Jimin : Hyee Byul. Kiss Jimin samchon (uncle).
Jungha : Jangan Byul, Jimin samchon tak mandi.
Jimin : Ajar bukan-bukan eh!!
Mrs Byun : Jimin Jungha. (membuat isyarat suruh senyap)
Acara kemuncak akan berlangsung tak lama lagi, Suga baru sahaja sampai dan disebelahnya ditemani seorang perempuan yang kecil molek yang mempunyai senyuman manis.
V : Itu ke future wife Suga hyung? (bisik Jungha)
Jungha : Entahlah labu. Please jangan kepoh.
Semua tetamu sudah berkumpul dan memberi tumpuan sepenuhnya kepada Mr Byun.
Mr Byun : Selamat datang ke Byun's Cafe. Saya selaku pengasas Byun's ingin mengucapkan terima kasih kepada tetamu-tetamu yang sudi memeriahkan majlis anniversary pada hari ini. Majlis anniversary ini adalah ingin meraihkan Byun's telah beroperasi selama dua tahun, tidak lupa saya ingin mengucapkan kepada pekerja-pekerja saya.
Jimin : Handsomenya appa.
Jungha : Jangan perasan okay!! Nak beranganlah tu cakap dia handsome.. Uwekkkk... Auch..
Mrs Byun menoleh ke arah Jimin dan Jungha sambil mengeleng kepala, memang tak reti duduk diam memasing.
Mr Byun : Tidak lupa juga saya ingin mengucapkan terima kasih kepada tulang belakang saya iaitu wife tercinta saya..
V : Awww sweetnya appa, patutlah anak-anak mereka terlebih manis. Kalau Kei ada.. Ermmm
Taehyung melihat dua pasangan romantik di depannya, iaitu Namjoon dengan Ailee dan Suga dengan calon bakal isteri. Namjoon setia menemani Ailee yang tengah sarat mengandung manakala Suga pula menemani calon bakal isteri supaya tak kekok.
Mr Byun : Saya juga ingin mengucapkan terima kasih banyak-banyak kepada anak-anak saya, menantu saya dan cucu saya. Saya doakan semoga mereka dimurah rezeki. Last but not least, saya menjemput semua menjamu selera dan harini saya belanja.
Maka bermulalah party sambil melayan tetamu, selesai sahaja party itu dan kebanyakkan tetamu sudah balik jadi mereka berehat di bilik vvip.
Jungha : Unnie Jungha teringin nak pegang baby bump. Boleh tak?
Ailee : Boleh sayang...
Jungha mengusap perut Ailee dengan hati-hati.
Ailee : Rasa tak dia bergerak-gerak?
Jungha : Haah lah unnie, seronoknya tak sabarlah nak ada baby bump.
RM : Kalau nak ada baby bump kena kahwin.
Jungha : Takde sape nak Jungha. Hmmm..
Jimin : Siapa tah nak, dah lah ganas... Auchhh
Jungha mengetuk kepala Jimin dan membuat dua thumbs up.
Mrs Byun : Masuklah jangan malu-malu. Anggap kita satu family..
??? : Ne eomeoni.
Semua mata di dalam bilik itu memandang ke arah calon bakal isteri Suga dan mereka tidak sabar hendak mengenal kakak ipar baru mereka.
bersambung.....
YOU ARE READING
RAPUNZEL SEASON 2
Fantasy"Bila aku dah jumpa bahagia, aku takut dikecewakan sekali lagi..." - Jungha "Cinta aku dah mati. Boleh ke aku menerima dia sebagai pengganti?" - Taehyung (V) "Aku tak pernah bercinta dan teringin untuk dicintai.." - Jimin Apa yang terjadi dengan tig...