"Real love is when you are completely committed to someone even when they are being completely unlovable..."
Byun Jungha [POV]
Jungha berdiri di depan cermin sambil membelek-belek baju pengantin yang disarung pada badannya. Dalam diam ada mata-mata yang memerhati sambil menggelengkan kepala.
Suga : Tak sangka, saeng oppa kuat berangan.
Jimin : Kalau dibiarkan memang entah kemana-mana jee dia tu..
Jungha hanya menunjukkan barisan gigi teratur lalu dia masuk semula ke fitting room untuk menyalin semula pakaiannya.
END ---
Sudah seminggu mereka berada di Seoul dan dalam masa seminggu mereka terlalu sibuk untuk menguruskan majlis perkahwinan Suga. Hari ini cuaca sangat baik ditambah dengan takde matahari.
Suga : Siapa nak ikut oppa pergi fitting baju kahwin?
Jimin : Jimin (angkat tangan) Jungha tak nak ikut ke?
Jungha terlalu sibuk menyiapkan design hantaran-hantaran Suga dan dalam masa yang sama dia tidak dengar kerana telinga disumbat earphone..
Jungha : Fireuuuu~ eh ooo ehh ooo (mengangguk kepala)
Jimin : (menepuk meja) Oiiiii!
Jungha : Yahhhhh kau nak apa?
Jimin : Nak ikut tak?
Jungha : Mworago? (menjerit)
Suga : (menepuk dahi) Byun Jungha (mencabut earphone) Oppa nak keluar fitting baju kahwin, Jungha nak ikut?
Jungha : Of course nak... Jomlah kita siap-siap..
Wedding Gallery Mall
Mereka bertiga memasuki salah satu shopping mall terbesar khas untuk pengantin, Jungha meminta izin untuk melepaskan hajat dan dia menyuruh abang-abangnya pergi masuk butik pengantin.
Selesai sahaja melepaskan hajat, Jungha berjalan mencuci mata melihat baju-baju pengantin sehingga Jungha leka melihat barang-barang di situ, secara tidak sengaja dia melanggar seseorang.
??? : Yahhh buta ke eohhh!!!
Jungha : Jung.. Hoseok....
Jhope : Nuguji? (mengangkat spek hitam)
Jungha : Yahhhh Jhopee.... (menepuk badan Jhope) Makin sombong ye kau, member sendiri tak kenal, akulah Jungha...
Jhope : Jungha? Yahhhhh dah lama tak jumpa, weh mana kau hilang?
Jungha : Aku ada laa dekat sini, kau tu mentang-mentang dah tunang tak jemput kawan pon.
Jhope : Alaaa nanti aku kahwin kau datang laaa.. Ni dengan siapa?
Jungha : Jimin dan Suga oppa. Oh aku nak jemput kau (keluar kad kahwin)
Jhope : OMG kau nak kahwin ciaa? Akhirnya ada orang nak perempuan ganas macam kau..
Jungha : Kurang ajar. Taklah Suga oppa nak kahwin. Datang tauu nanti boleh reunion dengan Jimin dan V.
Jhope : V tak de?
Jungha : Takde dia dekat LA lagi, seminggu sebelum Suga oppa kahwin dia baliklah. Eh jumpa nantilah. Apa-apa text aku dekat nombor dalam kad ni tauu..
Jungha dengan Jhope saling bertukar business kad lalu mereka berdua membawa haluan masing-masing. Jungha segera mempercepatkan langkah ke butik pengantin, dimana tempat Suga fitting baju.
YOU ARE READING
RAPUNZEL SEASON 2
Fantasy"Bila aku dah jumpa bahagia, aku takut dikecewakan sekali lagi..." - Jungha "Cinta aku dah mati. Boleh ke aku menerima dia sebagai pengganti?" - Taehyung (V) "Aku tak pernah bercinta dan teringin untuk dicintai.." - Jimin Apa yang terjadi dengan tig...