PART 18

20 2 0
                                    

Byun Jungha [POV]

Dua minggu lepas.. 

Semasa adik beradik Umji iaitu Yuju dan Sowon datang melawat mereka di LA, Jungha banyak menghabiskan masa bersama mereka berdua tetapi dalam masa yang sama Jungha dapat mengorek rahsia tentang Jin (PART 16)

Jungha : Seriouslah Jin ex boyfriend Sowon masa middle school?

Sowon : Haah cuma Sowon nak Jungha berhati-hati bukan dengan Jin tapi Sooyoung.

Jungha : Sooyoung? Siapa dia? 

Sowon : Joy nama sebenar dia Sooyoung, Jin sekarang lepas kematiaan eomma (Mrs Kim) dia bawa anak-anak buahnya tinggal bersama. Lagi satu V kena hati-hati dengan Irene sebab Joy akan buat apa-apa sampailah V dengan Irene bergaduh.

Yuju : Joy paling marah bila Jungkook mati.

Jungha : Mwo? Kookie? Korang kenal juga?

Yuju : Takdelah kenal sangat cuma pernah dengar khabar angin Joy akan cari siapa punca kematian Jungkook walaupun dia tahu Jin yang buat tapi dia akan cari apa punca berlaku.

Jungha : Psycho betul! Kejap korang tahu Jin gila?

Sowon : (mengangguk) Kalau Jungha nak tahu Jin memang ada mental illness, Jin mengalami depression tapi dalam masa yang sama ada orang nak Jin mati.

Jungha : Mwo?!!!!!! 

Yuju : Orang tu nak bolot kekayaan yang Jin ada, nak tahu siapa orang tu?

Jungha : Siapa?

Sowon : Joy tapi adik beradik yang lain termasuk Irene tak macam dia, dorang baik cuma Joy lain dari yang lain.

Yuju : Lagi satu Joy tu overprotective lagi-lagi kalau dengan Jungkook sebab itu dia marah bila Jungkook mati.

Apabila Jungha mendengar cerita mereka, dia sendiri menjadi takut untuk berjumpa dengan keluarga mereka. Jungha risau kalau Joy tikam dia dari belakang.

End ---

Jungha kerap memikirkan pasal cerita Joy sampai satu masa dia mahu melindungi Taehyung.

V : Eomma Taehyung nak keluar nak jumpa kawan, eomma nak kirim apa-apa ke?

Mrs Byun : Takde cuma balik awal ye.

Jungha : V nak keluar dengan siapa?

V : Dengan kawanlah.

Jungha : (muka annoying) Iyelah kawan yang mana satu? Yeoja  atau Namja?

V : Aku dah lambatlah kau nak apa? Nanti aku belikan kau Texas Chikin?

Jungha : Nak ikut boleh?

V : Andwae!

Jungha : Yahh kedekut!!!!

V : Aku dah lambat! Byebye..

Jungha merasa sedih kerana tidak dapat mengikut Taehyung keluar tetapi Jungha dalam diam cuba menjadi spy kemana Taehyung pergi dia akan ikut.

Jungha : Eohhh~! Irene unnie. Omomomo siapa pulak sebelah Irene unnie? Joy ke? Alaaa lupa nak tanya Sowon, Joy orangnya macam mana? Ohh kapchagi~

Jungha terkejut apabila ada orang sergah dia dari belakang.

??? : Buat apa? Kau spy siapa eoh? 

Jungha : Yahh Sungjae. Punyalah LA ni besar dekat ceruk macamni kau sergah aku.

Jungha pandang semula ke tempat di mana Taehyung dengan Irene unnie dating tetapi mereka berdua sudah tiada di situ.

Jungha : Eohhhh~ kan dah hilang kaulah punca.

Sungjae : Kau spy siapa? Crush eh?

Jungha : Ishh pergilah main jauh-jauh jangan kacau aku.

Jungha marah Sungjae dengan membebel tanpa henti tetapi dia terlanggar bahu seorang perempuan. 

??? : Yahhh!!!! Kau buta ke apa eoh?

Jungha : Ohh i'm sorry miss. Tak sengaja.

??? : Sooyoung okay tak?

Jungha : Jinnie?

Dalam pada yang sama perempuan yang tinggi lampai memandang Jungha dengan pelik manakala Jin pula macam orang nak lari.

Joy : Jinnie? (smirk) Siapa dia?

Jin : Sorry miss salah orang kot. Joy jom kita balik eoh.

Jungha : Joy? 

Sungjae : (cuit bahu Jungha) Jommm kita balik Jungha.

Joy : Sorry? Kau kenal aku ke? 

??? : Ehh korang buat apa dekat sini?

Jin : Eh Irene V pun ada dekat sini ke?

Joy : Yahhh!!! Soalan aku kau tak jawab lagi (tolak bahu Jungha sikit)

V : Yahhh!!! Kau siapa eohhh nak buat adik aku?

Joy : Adik kau? Bhahahaha (gelak macam orang gila) adik kau ye? Jaga adik kau baik-baik sebelum darah dia semadi dalam jiwa aku.

 Jin : "Habislah tak boleh jadi aku kena protect Jungha sebelum Joy apa-apakan dia. Baik aku selamatkan keadaan sebelum keadaan menjadi keruh.."  

Jin : Kajja~ kita balik jom. Irene nak ikut sekali ke?

Irene : Eohh Irene ikut samchon. Byee V kita jumpa lagi.

Selepas sahaja mereka pergi maka tinggalah Taehyung, Jungha bersama Sungjae di situ.

Sungjae : Apakkk minah tu scary af doh. Macam physco!! Mungkin kurang kasih sayang tapi not bad juga.

V : Asal berkenan ke? Atleast dapat ubah kasar dia tu. Haa Jungha buat dekat sini?

Jungha : Lahh tak nampak ke keluar dengan Sungjae lah.

Sungjae : Mana ada kebetulan tadi aku nampak... Awwwwww..

Sungjae menjerit kesakitan apabila Jungha mencubit lengan Sungjae ketika itu sambil memberi isyarat mata supaya diam.

V : Pehal pulak?

Sungjae : Aku nak balik dulu tiba-tiba perut aku sakit.

V : Okay jom lah balik Jungha. (muka sedih)

Rumah Halmeoni Jin & Niece

Irene : Joy boleh tak jangan memalukan orang?

Joy : Ohh Joy memalukan! Unnie tu sedar tak couple dengan pengkhianat!

Pangggg!!!

Satu tamparan hinggap di muka Joy ketika itu, tidak sangka Jin sudah tidak dapat menahan amarahnya.

Jin : Samchon kata apa?! Enough is enough. Joy dah besar.

Joy : Joy benci samchon.

Selepas tamparan itu Joy terus masuk ke dalam bilik dan dia menghempas pintu bilik dengan kuat, suasana pada ketika itu terus sepi.

Bilik Joy

Joy menangis apabila pipi pedih akibat tamparan dilempar dari Jin. Ini pertama kali Jin menampar dirinya.

Joy : (menangis) Jungkook. Jin samchon lempang muka Joy. Padahal Joy tak salah.

Joy : (gelak) tapi Joy dah tahu siapa bunuh Jungkook. J.U.N.G.H.A (eja) Jungha.

Joy : Kau siaplah Jungha kau akan terima karma apa yang kau dah buat (smirk)

Rumah Mr Byun LA

Taehyung dengan Jungha pulang ke rumah selepas ada perbalahan sedikit tadi, baru sahaja sampai dirumah. Namjoon membuat kejutan yang tidak di sangka.

RM : Haa dah balik pon, esok appa jemput Jin datang ke rumah.

Jungha : Mwo?

V : Eh?

bersambung..







RAPUNZEL SEASON 2Where stories live. Discover now