Terkadang kita harus berhenti peduli pada seseorang bukan kerana membencinya
tetapi dia tidak pernah menyedari akan kewujudan diri kita...Suga & Umji [POV]
Pagi itu seperti biasa, Umji bangun awal sebelum Suga. Umji masuk ke bilik air untuk membersihkan diri sebelum memulakan rutin harian kemudian barulah dia akan mengejut suami tercinta.
Umji : Oppa ireona~ (bisik) dah pagi sayang.
Suga : Errrr (mengeliat badan)
Umji : Bangunlah~ harini nak ambil adik-adik oppa balik.
Suga : Suruh laa dorang na&#!2!-£;=¥°€{{'×¥ (mamai)
Umji : Ishh bahasa apa pulak keluar (menggaru kepala)
tuktuktuk~
??? : Umji unnie~
Umji : Ne Jungha. Sekejap ye.
Umji berjalan ke arah pintu bilik lalu membuka pintu perlahan-lahan.
Jungha : Unnie harini jadi kan nak ambil budak-budak tu?
Umji : Haah jadi tapi... (toleh Suga)
Jungha : Jangan risau. Unnie must watch and learn. Jungha ni pakar tau. (kenyit mata dkt Umji)
Tanpa disuruh Jungha makin menghampiri tempat tidur Suga dan ketika itu Suga masih lena tanpa merasakan kehadiran Jungha.
Jungha : Yahhhhhh bultaoreune fireuuuuu~ (menjerit sepuas hati)
Suga : Mana? Mana? (terjaga)
Jungha : Goodmorning oppa. Bangun okay.
Suga : Macam mana budak bertuah boleh ada dalam bilik? Huarghhhh ganggu jelah orang nak honeymoon (menguap)
Jungha : Helloooo (cekak pinggang) sedar sikit. Ini bukan tempat honeymoon ye, please kembali ke dunia nyata Encik Yoongi. Cepat SIAP!!!!
Suga : Yelahhh. Mana wifeu aku?
Jungha : Wifeu~ dah kejut dengan lembut taknak bangun juga so Jungha aka mak tiri oppa yang kejut.
End ---
Incheon International Airport
Sudah tiba masa Taehung dengan Jimin harus pulang semula ke Los Angeles tetapi mereka bukan berdua tetapi berempat.
Adik beradik Umji iaitu Yuju dengan Sowon mahu mengikut Jimin pulang ke LA. Flight mereka lambat lagi tetapi mereka sudah terpacak di airport.
Yuju : Flight kita pukul berapa?
Jimin : Lagi 3 jam lebih. Yuju nak beli apa-apa ke?
Yuju : Boleh juga. Sowon unnie nak ikut ke?
Sowon : Boleh juga, unnie rasa haus laa.
Jimin : Okay kajja~ V ikut sekali tak?
Taehyung hanya mengangguk kepala seolah dia takde mood sepanjang hari kerana dari tadi dia hanya memandang handphone.
??? : Taehyung-ahhhh
Baru sahaja mereka berempat mahu meninggalkan tempat itu tiba-tiba ada suara memanggil nama Taehung dengan ceria.
V : Kenapa macam suara Irene eoh?
Jimin : Wehhh memang Irene laa..
V : Kau jangan nak tipu....
YOU ARE READING
RAPUNZEL SEASON 2
Fantasy"Bila aku dah jumpa bahagia, aku takut dikecewakan sekali lagi..." - Jungha "Cinta aku dah mati. Boleh ke aku menerima dia sebagai pengganti?" - Taehyung (V) "Aku tak pernah bercinta dan teringin untuk dicintai.." - Jimin Apa yang terjadi dengan tig...