Carilah sahabat yang sanggup menempuh hujan bersama kita, bukan hanya mahu menumpang payung kita tatkala hujan berhenti dia pun menghilang.
Byun Jungha [POV]
Jungha puas mencari baju di almari untuk dipakai pada petang ini semakin dia membongkar semakin berselerak biliknya.
Jimin : Ini bilik ke sarang tikus?
Jungha : Yahhh aku takde baju nak pakai Jhope party petang ni.
Jimin : Pakai jelah baju yang Suga oppa kahwin haritu.
Jungha : Taknak asyik baju yang sama je, ajak V kita pergi shopping lepastu kita terus pergi rumah Jhope.
V : Malas aku habis nanti kau fikir sempat ke nak handsome-handsome.
Jimin : Entah Jungha! Eh sekejap kau lupa ke masa teman fitting baju, kau dapat baju free.
Jungha : Haah laaa..
Flashback [Jungha & Jimin]
Selesai sahaja Jungha menyalin semula pakaian itu, Jungha memulangkan semula baju tadi kepada penjual di situ tetapi mereka terus memasukkan baju Jungha ke dalam beg kertas.
Suga : Eh cik saya tak beli baju itu.
Sales Girl : Takpe Encik ini hadiah dari kami untuk cik ini.
Jungha : Hadiah? Ishhh takpelah.
Sales Girl : Betul ini hadiah.
Suga : Ermm ambil jelah Jungha orang dah bagi.
Jungha : Ne! Kamasahamnida.
END
Junga terus mencapai beg kertas yang diletakkan atas almari lalu dia mengeluarkan gaun berwarna putih itu. Dia terus mencuba baju itu buat kali kedua, selepas itu dia cuba membelek dihadapan cermin.
Jimin : Okay dah lawa tinggal make up sikit je.
V : Wahhh ini kalau appa tengok lagi sekali, mahu dia menangis.
End ---
Pada petang itu merupakan party wedding Jhope yang bertemakan garden, ramai kawan-kawan Jhope hadir pada petang itu dan tidak terkecuali kembar tiga juga turut memeriahkan majlis itu.
Lagu rancak dipasang untuk menceriakan jamuan itu, sah-sahlah ada arak kalau ada arak mesti kena mabuk. Nasib baik mereka dah besar dewasa jadi ada peluang nak merasa nikmat arak itu bagaimana.
Jimin : Derrrr (jerit) aku tak sangka kau kahwin dulu. Masa sekolah siap kena friendzone dengan Jungha.
Jhope : Oiii itu cerita lamalah kau ingat aku tak handsome ke?
V : (gelak) aku ingat beb masa muka Jhope kena friendzone dulu.
Jhope : Arghh korang suka sangat throwback cerita lama, wehhh V dekat sini ramai perempuan pilihlah mana kau suka.
V : Kau ingat aku datang sini nak cari perempuan sundal ke hanat?
Jhope : Ahhh kau memilih sangat.
??? : Hoiiii kawan lama. (memeluk antara Jhope dan Taehyung)
Jimin : Yahhh Sungjaee. Wassup bro?
Sungjae : Wehh aku macamnilah. Korang still tak berubahkan? Mana Jungha?
Jhope : Itu dengan wifeu aku.
Jungha tengah rancak berbual dengan isteri Jhope iaitu Seulgi, orangnya agak cantik dipandang dan mempunyai aura tersendiri. Selain itu Jungha juga berbual dengan adik beradik Seulgi ternyata semua cantik-cantik.
Seulgi : Jungha kan? Cantiklah dress Jungha ni..
Jungha : Haah Jungha. Ishhh biasa sajelah.
Jhope : (ketuk mic) dijemput semua para tetamu berkumpul di depan.
Seulgi : Haa jom kita ke depan. Irene unnie teman Jungha.
Semua tetamu berkumpul menghadap pasangan yang baru berkahwin semalam dan harini mereka mengadakan party untuk meraihkan pasangan ini.
V : Jungha puas oppa cari.
Jungha : Kenapa dah rindu? V kenalkan ini Irene, Irene ni akak Seulgi. Irene ini kembar Jungha nama dia V.
Taehyung memandang Irene yang kecil molek itu disebelah Jungha dan mereka berdua saling berpandangan lalu sama-sama menunduk hormat.
Irene : Jungha unnie nak pergi lepak dengan adik beradik unnie dekat sana. Jungha nak ikut?
Jungha : Gwenchana unnie. Jungha ada V.
Irene : Ne! Kalau macamtuh unnie minta diri dulu ye Jungha V.
V : (mencuit bahu Jungha) comel jugak awek tadi.
Jungha : Berkenan ke? Nanti aku tolong ushar kan.
??? : Wahhh tak sangka Jhope dah kahwin, rasa macam cepat je waktu berlalu.
Jungha menoleh ke arah suara yang amat dia kenali malah Jungha juga hampir menjerit.
Jungha : Yahhh Yook Sungjae. Lama tak jumpa?
Sungjae : Busy sikitlah ganti appa aku. Dari dulu rambut kau tak panjang-panjang bila nak panjang beb?
Jimin : Kaulah kena buat jatuh cinta nanti rambut Jungha panjang.
V : Jhope dah kahwin kau adalah chance nak masuk line.
Sungjae : Aku onz je bila-bila.
Jungha : Merepek sangat!! Aku anggap Sungjae macam kawanlah..
Jimin : Wahh tak sangka Jungha pun friendzone kau.
V : Sama taraf dengan Jhopelah (gelak)
Sungjae : Kurang asam korang. Ohhh tunggulah nanti kalau aku jadi husband Jungha memang aku kurung dia tak bagi jumpa korang.
Jungha : Merepek dah buang masa aku layan korang baik aku ambil cocktail.
Jungha terus meninggalkan mereka bertiga kerana malas hendak melayan perangai pra matang season two. Jungha terus mengambil cocktail dengan leka dan dibelakangnya berdiri seorang lelaki yang memakai kot hitam labuh bersama baju turtle neck.
??? : Cantik ingat tak pakai baju ni. Hmm wangi.
Jungha terus terhenti dari mengambil cocktail apabila merasakan ada hembusan nafas turun naik menyentuh lehernya ketika itu lalu dia terus memusing badan untuk melihat siapa dibelakang. Di saat Jungha memusing badan, matanya terus besar apabila dia melihat orang yang lama dicari kini berada di depannya.
Jungha : Kim...Se..ok..Jinn (gagap)
Jin : Kau ingat aku lagi? (smirk) Yeppuda, you're so beautiful sweet heart~
??? : Jungha.
Jin terus meninggalkan Jungha yang masih terpinga-pinga di situ, Sungjae mula menghampiri Jungha yang masih terkaku di situ.
Sungjae : Okay tak?
Jungha : Eoh~ okay (mengangguk)
Sungjae : Aku nampak kau dengan lelaki, siapa tu? namchin kau ke?
Jungha : Takdelah kau salah orang kot. Jomlah kita pergi depan.
bersambung...
YOU ARE READING
RAPUNZEL SEASON 2
Fantasy"Bila aku dah jumpa bahagia, aku takut dikecewakan sekali lagi..." - Jungha "Cinta aku dah mati. Boleh ke aku menerima dia sebagai pengganti?" - Taehyung (V) "Aku tak pernah bercinta dan teringin untuk dicintai.." - Jimin Apa yang terjadi dengan tig...