PART 19

12 2 0
                                    

Kim Seok Jin & Niece [POV]

Wendy : Amboi cantiknya Irene unnie, tak sabar nak jumpa buah hati ke?

Irene hanya tersengih di depan cermin apabila dongsaeng memuji. Dia tidak sabar menunggu buah hati walaupun dia dengan V hanya berkenalan waktu singkat tetapi V macam sudah lama mengenali Irene.

Jin : Kemain anak dara wangi-wangi, siapa nak jumpa siapa ni?

Wendy : Itulah samchon. Macam nak jumpa bakal mak mertua pulak.

Irene : Dengki lahtu? Samchon agak-agak Joy ikut tak?

Jin : Haa itulah samchon datang nak tanya korang. Takpelah biar samchon pergi tengokkan.

Kim Seok Jin menutup pintu bilik Irene kemudian dia mengetuk pintu bilik Joy dengan berhati-hati.

tuktuktuk~

Jin : Sooyoung-ahh~ gwenchana?

....

Jin : Boleh samchon masuk?

Tittt

Jin memulas tombol pintu tetapi Joy sudah mengunci dari dalam.

Jin : Samchon minta maaf sebab lempang muka Joy. Samchon rasa serba salah sekarang, please buka pintu sayang~

END ---

Rumah Mr Byun

Pada hari itu rumah mereka terlalu sibuk untuk persiapan menyambut bakal menantu eh? Semua orang turut serta menolong satu sama lain tetapi Jungha menghilangkan diri. Jungha bersembunyi di dalam bilik dengan jalan bermundar mandir memikirkan sesuatu.

Jungha : Alamak appa buat perjumpaan last minute. Macam mana nak bagitau ni?

??? : Jungha!!! (jerit)

Jungha : Yahhh kapchaegi~ V dah kenapa masuk bilik orang tak reti ketuk pintu? 

V : Hello orang dah ketuk awak tu berangan jee, berjalan macam catwalk kenapa? Teringin nak jadi model ke?

Jungha : V (tarik tangan V) Jungha ada benda nak bagitahu?

V : Apadia? Macam ada hantu jee dekat belakang V ni..

Jungha : Macam ini cerita dia..

Malam yang dinantikan telah tiba, Mr Byun menyambut kedatangan Jin dengan ramah sekali. Irene juga turut menemani Jin pada masa itu kecuali Joy tidak hadir bersama.

Mr Byun : Oh inilah dia Kim Seok Jin tu?

Jin : Ne! Abeoji? Opps

Mr Byun : Gwenchana lepasni kan Jin nak jadi sebahagian dari kami!

Jimin : Eh? (memandang Jungha)

Mrs Byun : Jangan menyampuk shhh!

Mereka berbual di antara lelaki dengan lelaki manakala perempuan berbual sesama perempuan. Irene dengan Wendy join mereka sekali walaupun awalnya mereka berdua kekok.

Mrs Byun : Irene ada berapa orang adik beradik?

Irene : Emmm... Ada 5 orang sekali, semua perempuan. Sorang dah kahwin dan Irene anak first.

Ailee : Unnie geramlah tengok Irene dengan Wendy lawa-lawa jee semua. Korang ada mix ke?

Wendy : Heh sebenarnya appa kami kahwin 3. Irene dengan Seulgi yang dah kahwin tu isteri pertama. Mak Wendy isteri no 3 and maknae line mak no 2.

Jungha : Wahh daebak. Mana Joy? Kenapa dia tak ikut?

Jungha mula membuka soalan dimana Joy berada sekarang? Harap-harap mereka memakan umpan Jungha.

Wendy : Oh Joyie? Semalam Jin ajar dia manners terus merajuk masuk dalam bilik sampai taknak keluar.

Irene : Lagipun Joy lain dari lain. Dia manja sangat lepas eomma and appa mati, dia takde tempat nak bermanja.

Jungha : Korang kenal Jungkook?

Jungha bertanya lagi kali ini soalan untuk Jungkook pula dan semua di situ tidak berani memotong pertanyaan Jungha.

Irene : Kenal Jungkook kan abang Joy.

Jimin & V : Mwo? abang kandung ke tiri?

Irene : Korang ada dekat sini juga? Abang kandung. Sebenarnya Jin tu bukan samchon kitaorang tapi dikira abang juga. 

Jimin : Cuba cerita lagi.. Kurang faham..

V : Kenapa kecoh-kecoh tu?

Taehyung terdengar bunyi yang sangat pelik datang dari ruang tamu. Semua yang berada di meja makan terus berlari untuk melihat apa berlaku.

Jin : Sooyoung please jangan buat malu.

Joy : Mana betina sundal tu ha?

Mr Byun : Kamu ni siapa? Masuk tak bagi salam, main terjah rumah orang. Parents kamu tak ajar manner ke?

Joy : Pakcik jangan mention pasal manner eh! Mak saya dah lama mati, Bapa saya pun dah lama mati...

Irene : Joy-ahhh geumanhae...

Joy : And abang aku (pandang Jungha) mati sebab dia (tunjuk Jungha) dasar pengkhianat.

Pang!!!!

Satu tamparan hinggap dimuka Joy. Joy memegang pipi yang ditampar, airmata Joy mula mengalir.

Jin : Joy dah melampau eh?! Joy makin kurang ajar.

Joy : Aku kurang ajar sebab orang yang aku sayang semua mati. Dahlah Jin kau takpayah nak berlagak pakcik pula. Kau pentingkan diri sendiri!!

Jungha : Yahhhh!!! Geumanhae. Korang semua (tunjuk keluarga Jin) BALIK!!! aku taktahu apa-apa pasal keturunan kau. Aku taknak tahu.

Joy : Mwo? taknak tahu? Eh perempuan sedar sikit abang aku mati sebab kau.

Jungha : Jungkook dah lama takde tak payah ungkit. Kau tu tak boleh move on, kau jangan ingat aku taktahu kenapa kau overprotective Jungkook. Kau nak rampas harta atok nenek kau dekat Jin kan?

Jin : Mwo? Joy jujur boleh?!

Joy : Kau taktahu cerita jangan pandai-pandai.

Jin : Dah semua jom balik. Jeoseophamnida Mr Byun. Bila dah settle saya akan datang semula.

Mr Byun : Tak perlu, aku tak suka! Dah Jungha appa nak kau kahwin dengan Sungjae.

Jungha : Sungjae?!

Mata Jin terbeliak apabila Mr Byun berkata demikian seolah-olah dia dikhianat oleh semua orang. Jin terus menunduk hormat dan menarik mereka ke kereta dengan perasaan hampa.

Mr Byun : Appa tak berkenan betul dengan budak tadi tu, macamana kamu boleh kenal dengan dia? Appa tak kira kamu kena kahwin juga dengan Sungjae.

bersambung...

RAPUNZEL SEASON 2Where stories live. Discover now