PART 21

15 2 0
                                    

Kim Seok Jin [POV]

Selepas mendengar cerita Joy dari A to Z, sakit di kepala mula muncul tanpa diundang. Jin terus menelan ubat tahan sakit di dalam laci, semasa dia dikeluarkan dari hospital mental penyakitnya belum pulih sepenuhnya dengan hanya bantuan ubat sahaja dapat membantu dirinya.

Jin membuka album lama yang disimpan, dia menyelak satu persatu sampai ke gambar dia bersama Jungkook semasa mereka berumur 10 tahun.

Jin : "Aigooo Jungkook-ah tak sangka kau abang Joy. Pandai kau Joy sampai sekarang dia masih sayang kau.. Aku minta maaf Jungkook.."

Flashback [Jin]

Joy : Kau tahu Kim Tae Joon ada 3 orang isteri? Kau tahu Jung Bae Mi tu isteri no 2? Kau pernah tahu Jungkook ada adik aku dengan Yeri? Kau taktahu kan?

Jin : Sekejap! Kau kata Taejoon samchon ada 3 isteri? dan Baemi imo itu wife Taejoon samchon?

Joy : Hahahahahaha (gelak jahat) baru tahu kan? Disebabkan mak aku bekas pelacur Kim Taejoon taknak bawa Jung Baemi bawa jumpa keluarga sendiri termasuk atok nenek dengan saudara mara yang lain dan abang sendiri Kim Taehoon, Jung Baemi kahwin dengan appa kau bawa Jungkook sekali!!!

Jin : Arghhhhhhh (pegang kepala)

Irene : Oppa gwenchana? Oppa rehat okay? Yah Joy geumanhae. Jom Irene teman sampai ke bilik.

Jin : Gumawo Irene (senyum sedikit)

End

Jin : "Kau jadi abang yang baik Jungkook tapi Joy terlalu sayangkan kau, dia masih belum dapat menerima kenyataan kau dah takde..."

tuktuktuk~

Jin : Masuk~

Irene : Oppa dah okay? Mian pasal Joy tadi.

Jin : Gwenchana Irene (senyum) Joy cuma rindu kan Jungkook. Jin faham.

Irene : Jin oppa jeoseophamnida. Irene rasa serba salah. Maafkan Irene dengan adik-adik yang lain.

Jin : Gwenchana Irene. Irene pergi tidur okay?

Irene : Macam mana dengan Jungha?

Jin : Jungha? Ohhh jangan risau oppa tahu nak buat apa. Pergi tidur okay. Jaljayo.

End ---

Hari yang sudah dirancang oleh Mr Byun telah tiba mereka menjemput saudara mara terdekat sahaja untuk majlis pertunangan Jungha.

Jungha : Unnie.. boleh ke bahagia dengan orang yang kita tak pernah cinta?

Ailee : Kenapa Jungha tanya mcmtuh? Jungha tak cintakan Sungjae?

Jungha : Jungha tak yakinlah unnie.

Ailee : Takpe orang kata tak kenal maka tak cinta.

Jungha : Kenapa appa berkeras sangat nak kahwinkan Jungha dengan Sungjae?

Ailee : Dia taknak tengok Jungha tak bahagia. Appa buat mcmtuh dia risaukan Jungha.

Jungha : Ermmm... Jungha..

Mrs Byun : Jungha dah siap ke? Lah kenapa tak siap-siap pakai veil lagi? Cepat sikit dah ramai dekat bawah. Ailee cepat pakaikan veil dekat Jungha tu.

Sementara itu di ruang tamu sudah ramai tetamu hadir termasuk bakal mertua Jungha bersama Sungjae.

Selain itu, Irene juga turut menghadiri majlis tersebut di atas jemputan V tetapi Jin tidak menyertai sekali.

V : Cantiknya harini.. Kalau V nak tengok Irene pakai macamni hari-hari boleh tak?

Irene : Yahhh (tutup pipi) suka betul kacau orang.

V : Betullah. Kenapa nak cover pipi? Haa mesti dah macam buah tomato kan? Nak tengok sikit.

Irene : Yahhh hajima. Kapchagi~

Irene terkejut apabila Byul dan Baul memeluk kedua-dua kaki Irene pada ketika itu lalu V mendokong Baul manakala Irene mendokong Byul.

Byul : Unnie yeppo.

V : Yeppo kan? Byul nak tak samchon kahwin dengan Irene imo?

Byul : Imo? Waeyo?

V : Iyelah kalau samchon kahwin dengan Irene, dia akan jadi imo Byul. Byul nak tak?

Irene : Yahhh please jangan buat malu.

Byul : Nak nak nak!!! Irene imo. Mmuahhhh~

Manakala Yuju dari Korea terus terbang ke Los Angeles di atas jemputan dari Umji atau lebih tepat lagi dari buah hati yang jauh di mata iaitu Jimin.

Umji : Korang berdua dah boleh kahwin, asyik berkepit je dari tadi.

Yuju : Umji jeles ke encik husband tak teman?

Jimin : Apalah Suga hyung tinggal bini, dahlah bini mak buyung suka suki dia jee buat tatau bini dia dekat sini.

Suga : Apa kau kata. Yahhhh!!! Kau jangan ingat aku tak dengar.

Jimin : Eyyy hyung~ bila masa dekat belakang?

Suga : Ahhh kau!! Jangan nak tukar topik.

Umji : Ishhh korang dah besar pon masih nak gaduh.

Yuju : Cuba tengok cute plus sweet jee V dengan Irene tu.

Jimin : Kenapa Jimin tak sweet ke? Suga hyung mana Namjoon? dari tadi tak nampak dia...

Suga : Molla~ Ada kut dengan appa. Kau okay ke Sungjae jadi adik ipar?

Jimin : Aku? No hal kot tapi orang dekat atas tu.

Mereka berempat serentak memandang bilik di atas.

Sungjae : Korang tengok apa? Ehh mian. Abang-abang ipar sekalian.

Jimin : Yahh nasib baik dah minta maaf kalau tak aku siku kau!!! Aku nak bagi warning eh!!! Kalau kau sakitkan hati Jungha, aku pijak kau!!

Sungjae : Jangan risau hyungnim~ tak sabar nak tengok bakal isteri mesti cantik kan?

Jimin : Tengoklah adik siapa...

Sungjae : Wahh beautiful ~

Mata Sungjae melihat bakal isteri menuruni anak tangga dengan berhati-hati, semua tetamu serentak memandang Jungha tanpa berkerdip.

Jimin : Tak sangka adik aku cantik.

Jungha menuruni anak tangga dengan perasaan nervous dalam masa yang sama hatinya ada keraguan tetapi disebabkan tak mahu menjadi anak derhaka dia terpaksa mengikut keinginan Mr Byun.

Jungha : "Halmeoni tolong Jungha, Jungha tak nak kahwin dengan Sungjae..."

??? : Majlis pertunangan mesti dibatalkan.

Irene : Oppa?

V & Jimin : Halmeoni?!

bersambung....

RAPUNZEL SEASON 2Where stories live. Discover now