Cherlyn kemaskan uniform sekolah. Minyeo putih mulus itu menggalas beg ke belakangnya. Selesai sarapan dgn semangkuk bijirin dan segelas susu, dia memakai kasut.
"Appa, Cherry ke sekolah dulu." katanya.
Appanya menumpukan perhatian pda akhbar, langsung x menoleh sedikitpun pada puterinya. Cherlyn memandang hampa.
"Appa! Krystal ke sekolah dulu, ya." kakak tiri Cherlyn, Krystal mencium pipi namja itu.
"Baik-baik tau." kata namja itu lalu mencium dahi Krystal.
Krystal menjeling jahat ke arah Cherlyn, puas dpt meraih kasih syg namja itu. Setelah berapa ketika, kedua adik beradik tiri itu kesekolah, menaiki bas.
Cherlyn berjalan ke kelas, diikuti Krystal yang bertukar sekolah pada hari ini.
"Hya, Cherry! Ppalliwa!" desak Krystal.
"Sabarlah! Kalau kau nak cepat, cari jalan sendiri!" balas Cherlyn.
"Ahjinjja!"
Sampai di kelas, Cherlyn menolak pintu dan duduk di tempatnya.. Di sebelahnya, Baekhyun sdh rancak berbual dgn Taeyeon. Member EXO dan SNSD yg lain melakukan aktiviti sendiri. (gosip, conteng ppn hitam, lawak bodo+bangang)
"Chunnachi, Taeyeon-ah, Baekhyun-ah!" sapa Cherlyn ramah.
"Nado chunnachi Cherry-ah." balas keduanya.
Krystal mencebik. Rupa-rupanya, Cherlyn yang lemah di rumah ialah pelajar ceria+riang di sekolah.
"Cherry, ada bunga utk kau." Seoyeon menghulurkan sejambak bunga coklat kepada Cherlyn.
"Siapa bagi?" soal Cherlyn.
"Entah. Awal pagi tdi penghantar bungkusan dtg kelas dn serahkan atas nama kau." jawab Sunny.
Pelajar lain mengerumuni Cherlyn untuk mengetahui pengirim bunga itu.
"Cherry-ah. Cuba kau periksa kalau2 ada kad dari pengirim?" cadang Tao.
"Dae... Ppalli, ppalli..."
"Ne."
Cherlyn belek bunga. Krystal turut curi2 lihat. Dia menemui kad berbentuk hati sebesar tapak tangan dan membacanya...
________________________
Anyeong, Cherry
Mianhae Dio x pegi skolah ari ni. Keadaan x mmbnrkan(╯▽╰). Apepun, bogo shipda. Jmpa kt tmpt biasa? Pukul 5.00 p.m, k?
Yang benar,
Kyungsoo
_________________________"WAAAAAHHH!!!"
Krystal kelihatan tidak puas hati. 'So selama ini dia couple dgn vokalis EXO tu?' gumam Krystal.
"Wow... Cherry ada date..." usik Tiffany nakal. (smbil cuit pinggang Cherlyn)
"Jinjja? Waah!" Yuri dgn blur bersorak.
"Gyahaha!!! Sejak bila Dio pandai buat sweet ni?!" kata Xiumin.
ChanBaek ketawa mengekeh. Cherlyn senyum. X sangka D.O memberikannya kejutan begitu.
"Seronoklah Cherry dapat namchin sweet cam Dio." kata Taeyeon.
"Abis aku ni tak sweet lah?" rajuk Baekhyun.
"Aniyy." Taeyeon memuncungkan mulut dan menggeleng.
"Gula lagi sweet, kan? Hahaha.." kata Jessica kepada Cherlyn.
"Ne. Apa kurangnya kau ngan Kai." sempat lagi Cherlyn mengusik Jessica.
"Hya! Tak ada kena mengena dengan aku lah!" Kai terkejut namanya disebut.
Satu kelas riuh. Mahu pula para seonsaengnim ada mesyuarat gempar hingga waktu rehat.
Bell rehat berbunyi. Cherlyn, Yoona, Yuri dan Sunny berjalan ke kafeteria. Krystal mengekori dari belakang.
"Sunny, gwaenchana? Kau nampak tak bermaya." kata Yoona memulakan perbualan.
"Kebelakangan ni aku byk masa di studio, n siapkan kerja yg melambak." kata Sunny, hirup green tea.
"Sampai macam tu sekali?" Cherlyn membeliakkan mata.
Yuri menyedut coconut shake. Dia mencapai pula cupcake vanila.
"Biasalah tu. Kami pun sama." Yuri melepaskan keluhan berat.
"Cherry, sape budak baru tu?" soal Sunny.
Dia menunjuk kearah Krystal yg duduk di meja berdekatan meja mereka. (Krystal menggenggam penumbuk)
'Budak?'"Dia... Err... Kaw,,,, wan aku? Ya! Krystal."
"Arasseo." ujar Yoona.
"Bayangkan reaksi Krystal kelas FXSH kalau dia tau dia ada kembar. Waakaka!" Sunny gelak sakan.
[To be continue]
#mian yg typo
#leave a comment
#no bash, please
#first fanfiction
#enjoy it
YOU ARE READING
SARANGHAE!
FanfictionAuthor: LeeyaLya Cast: Cherlyn Jo Do Kyung Soo Support Cast: SM family Genre: Highschool life Rating: 13+ [my rule: do not copy or make any renovation for my ff] (idea suci murni author)