"Krystal yg salah! Lagipun bukan aku yg buat dia!" katanya.
"Wae!?" Krystal buat muka tak bersalah.
"Berani kau!"
Rambut yg dicekak dilepas dgn satu tolakan hingga tubuh kecil itu terdorong jatuh ke lantai.
Air mata Cherlyn berderai jatuh bagai manik yg terurai. Kepalanya terasa berdenyut.
"Kau boleh ambil barang kau dan keluar dari rumah ni sekarang! Jangan kau berani datang sini lagi." Ellisa berpeluk tubuh memandang anak tirinya.
Tersedu sedan Cherlyn menahan tangis. Bukan sebab sakit itu lagi tapi kerana ayat yg baru keluar dari mulut eomma tirinya.
"Kau pekak ke? Keluar!"
Ellisa meluru kearah Cherlyn sebelum merentap kasar lengan kurus Cherlyn dan mengheretnya ke muka pintu.
"KELUAR! KELUAR!!"
Cherlyn rebah didepan muka pintu. _'tapi pakaianku...'_ lutut yg terasa sengal dipegang. _'aigoo, darah laa pulak.'_
_DAAMMM_
Pintu ditolak kasar hingga tempias anginnya menyelak sedikit rambut dan skirt uniform Cherlyn.
"Kalau appa tanya..." kedengaran suara Krystal risau takut Tuan Jo memarahi mereka anak beranak.
"Eomma pasti appa kamu pun suka budak tu keluar." getus eomma Krystal yakin
Cherlyn bangun. Langkah kosong diatur. _'ah, tapi aku nak pergi mana?'_ hati Cherlyn bertanya sendiri.
_KRIINGGG!!_ fon dalam saku jaket uniform menjerit minta diangkat cepat.
_'ah, Sunny.'_ getus Cherlyn melihat nama chingunya di skrin talefon.
"Nyeong?" ucap Cherlyn.
"......"
"Taman? Ada apa?" suara Cherlyn berubah pelik.
"......"
"Ya, ya... Aku pegi sekarang."
_tup,_ panggilan ditamatkan dan kakinya yg masih terasa pedih melangkah ke taman.
*cafe persendirian EXO...*
"Kau nk gi mana, Dyo?" soal Kai jelas tampak kegusarannya.
"Taman." sepatah dijawab.
_'aish, kenapa dorang tgk satu sama lain?'_ fikir D.O saat melihat cingunya seperti menyokongnya ke taman, tambahan pula saat melihat Lay dan Chen menaikkan ibu jari.
*taman...*
Cherlyn sudah tiba tapi kelibat Sunny atau siapa2 yg dia kenali tiada di sana. Perlahan lahan dia berjalan ke salah satu bangku di sana dan duduk termenung.
"Dae,,, arasseo,,,"
Saat terdengar suara yg amat familiar baginya, Cherlyn menoleh. Ya, kelihatan D.O sdg bercakap di talefon beberapa saat mematikan panggilan.
"D.O-ah,, chakkaman." Cherlyn bangun dan menahan D.O.
D.O berkalih sejenak ke arah minyeo itu kemudian satu jelingan tahap power dihadiahkan.
Pantas kakinya diatur ingin meninggalkan tempat itu. Hilang moodnya nak bersiar.
"D.O chakkaman. Saya nak cakap dgn awak!" Cherlyn kalut mengikuti namja itu.
D.O menghentikan langkah, berpaling menghadap Cherlyn yg jauhnya 2 meter darinya.
"Cakap dari sana saja." kata D.O cukup buat Cherlyn dengar.
Kakinya terhenti betul2 di tengah garisan, tengah2 kesibukan kenderaan yg lalu lalang. Ada juga yg menekan hon kearahnya.
Cherlyn kepal tangan. _'kalau bukan sekarang,, bila?'_ fikirnya.
"D, saya rasa awak dah salah faham. Saya dan Sehun tak ada apa2." kata Cherlyn agak menjerit dek bising di jalanan.
"Jadi? Itu je?" D.O sudah mula ingin sambung langkahnya.
"Nanti!" sekali lagi Cherlyn menahan namja itu.
Dan sekali lagi D.O berpaling kearah minyeo di tengah jalanan itu. Kepercayaannya sdh hilang terhadap Cherlyn.
"Sehun,, dia x mcm yg kita bayangkan. Ada yg baik dlm dirinya yg kita x penah tau."
Tunduk, matanya mula menghasilkan takungan air2 jernih. Bibir diketap.
"Dan dia menanggung penderitaan yg kita x tau. Dia cuma seorang yg baik, tapi disalah anggap." kata Cherlyn.
Mata namja itu kian membulat mendengar penerangan Cherlyn. Dia tersenyum sinis.
"Awak nak bagitau saya apa yg Sehun ada yg takde kat saya?" katanya dan berlalu.
_ZUUPP!_ Betul juga. Itu bukan niat asalnya. Dia sepatutnya memberitahu halnya bukan kisah Sehun.
Minyeo itu tergelak dalam tangisan sendiri. _'peluang ni,,, ha,ha,ha,, aku,, dah lepaskan,, ha ha,.'_
*Dorm SNSD...*
_TUK! TUK! TUK!_ Pintu dorm kedengaran diketuk dari luar. 9 minyeo yg ketika itu sedang bersantai memandang satu sama lain.
To Be Continue
~first ff
~support me
~mian typo
~saranghae
~enjoy
YOU ARE READING
SARANGHAE!
FanfictionAuthor: LeeyaLya Cast: Cherlyn Jo Do Kyung Soo Support Cast: SM family Genre: Highschool life Rating: 13+ [my rule: do not copy or make any renovation for my ff] (idea suci murni author)