[Chapter6]

5 2 0
                                    

*Rehat...*

"Fuuh... Penatnye." kata Yoona, peluh didahi dan sekitar tengkuk dilap dengan napkin.

"Baru sikit." Kris balas dengan sengihan sinis.

Yoona mencebik. "Ceh." bibir dijuih geram kearah Kris.

"Itupun kalah dengan kita orang. Ghehhehhe.." Kai ketawakan kumpulan itu.

"Sombong! Boo..." balas Jessica.

"Jom pergi kantin, aku lapar ni." Seoyeon gosok perut, menarik lengan Cherlyn.

"Eh, takpe.  Korang pergi dulu. Aku ade hal ni." kata Cherlyn.

Hyoyeon, Yuri dan lain-lain memandang sesama sendiri. Tiffany menjungkit bahu dan berlalu diikuti yang lain.

Cherlyn lari mendapatkan Kyungsoo yang ketika itu membeli air di mesin jual air.

"Kyungsoo-ah! Chakkaman!" Cherlyn berlari-lari anak sambil melambai kearah D.O.

Namja itu berpaling. (peluh terpercik) ~huhu~ ~sem nyeerr~

"Tak rehat?" D.O bertanya.

"Diet. Mesti penat kan?" sambil lap peluh D.O.

"Dae. Tapi terus semangat bila jumpa J." gelak.

"Pfff.. Jiwang lagi." Cherlyn silang tangan, buat rolling eye.

"Tak suka?" D.O tunduk, tentang mata dgn minyeo kecil molek paras dadanya.

"Tak langsung."

"Tapi D suka. Gyahaha.." selamba D.O kenakan Cherlyn.

Cherlyn merengus tak puas hati. D.O gelak mengekek.

"J ada something nak gitau ni." Cherlyn berubah serius.

"Wae?"

Cherlyn memberi isyarat supaya D.O mendekatinya. D.O kemudian menunduk dan mendekatkan telinganya pada Cherlyn.

"Actually...."

"Kyungsoo! Come here. Tolong seonsaengnim susun alatan sukan ni.  Ppalli."

Cherlyn dan D.O terkejut. Pantas kedua mereka berdiri tegak.  Berdekatan seonsaengnim Luhan dan Kris sedang mengangkat beberapa alatan sukan.

(D.O pegang bahu Cherry)

"Lain kali erk? D nak cepat ni... Ta, taa.." D.O lambai tangan.

"Ah... Ne." balas lambaian D.O, kecewa.

*sementara itu di kantin..*

"Weh, perasan x? Sehun cam suka kat Cherry je..." Tiffany berkata.

"Ha' ah. Aku pun rasa cam tu.  Cherry pergi kiri, dia pun ke kiri..." Taeyeon mengiakan, sambil mulutnya yg penuh dgn jajangmyeon.

"Bola datang pun dia tepis.  Padahal Cherry nak pukul bola tu." tambah Hyoyeon, masukkan potato chip dalam mulut.

(Sehun lalu tepi meja yg mereka duduk..)

"Woi! Mulut tu cakap tapis sikit. Cam mana kalau dia dengar. Tak ke niaya kita?" Jessica tayang isyarat diam.

"Hahah~ Rilex lah. Dia tu kan pek,, ~ka~" kurang jelas ayatnya.

(Jessica ttp mulut Sunny bila sdr Sehun sdg menjeling panas)

"Kau ni kenapa?!" Sunny hambur Jessica.

"Tengok line sama. Dia usha tahu!" Jelas Taeyeon bagi pihak Jessica.

"Neo jinjja?" Sunny tekup mulut tiba2. _'oh, mmg salah aku. Hehe..'_

"Hai... Mengumpat aku ke?" Cherlyn menepuk meja tiba-tiba.

Member SNSD serentak terjungkit bahu dek terkejut. Sooyoung yg diam, khusyuk makan nasi tersedak.

"Ha, tau pun datang. Ingat x join dah." usik Yoona, urut2 dada. _'kalau halmeoni yg terkejut, sah2 dah ambulance datang.'_

"Humph." Cherlyn ambil tempat.

(rembat milkshake Yuri, sedut tanpa fikir panjang.)

"Cherry-ah, kau ada apa2 ngan Sehun?  Korang cam rapat je." kata Seoyeon.

"Purff. (tersembur) Wait, Sehun? Maksud kau ape?" seluk poket, ambil napkin, lap mulut.

"Pengotor." Hyoyeon mengguman apanila dia menjadi mangsa semburan padu Cherlyn.

"Ha'ah. Dua tiga hari ni dia macam rapat ngan kau." tambah Tiffany, mengiakan kata2 Seoyeon.

"Wei, kau orang jangan bukan-bukan." Cherlyn buat muka pelik.

Cingu2 Cherlyn memandang sesama sendiri.

"Kita orang tanya je. Manalah tau..."  kata Sunny sangsi, mengenyitkan sebelah mata kearah Cherlyn.

Yang lain mengangguk dan mengiakan kata2 Sunny dan memandang Cherlyn yg terkebil-kebil.

"Wae? A,aan,, andwae,, mana ada,,, aku,," Cherlyn tunggang-langgang menyusun ayatnya.

"Kau ni over sangat pahal? Bukan kami nak makan kau pun." kata Jessica.

"Entah, rilex la.. It's just a stupid joke." sambung Yoona yg mula makan bakpao.

"Tak la,, aku just,,, argh, tak pelah." Cherlyn cuba cover.

Tapi mengalah akhirnya, tak ada idea nak bahas dengan membernya. Lagipun, dia malas nak besarkan masalah..

To Be Continue
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

SARANGHAE!Where stories live. Discover now