"Yuri, tengok." arah Taeyeon yg leka main catur dgn Hoyeon.
Yuri bangun setelah mendengar arahan Taeyeon. Pintu dituju, tombol pintu dipulas dan sekianlah terkejutnya,,
"Cherry?" Yuri teleng kepala.
Member lain serentak memandang kearah pintu setelah mendengar nama itu keluar dari mulut Yuri.
"Eh, kenapa kau datang ni? Dgn baju sekolah lagi." Seoyeon bertanya.
[SKIP]
"Lari?!" Tiffany menjerit kecil.
Cherlyn mengangguk lemah. Kini dia memakai baju tidur Taeyeon. _'mian, aku tepaksa tipu korang.'_ bisik hatinya.
Ya, dia menipu bahawa dia lari dari rumah kerana takut dimarahi appanya. Dia memneritahu yg dia telah memecahkan pasu antik kesayangan appanya.
"Tapi,, esok SM hantar kami ke Malaysia untuk konsert jelajah kami." kata Jessica.
"Kami kat sana 2 hari." kata Taeyeon.
"Dorm tentunya SM akan kunci." sambung Yoona.
"Kau nk duduk mana?" Taeyeon menyoal.
Cherlyn tunduk.. _'ya x ya juga...'_ mukanya sayu.
"Cuba kau tanya sombae Apink, or saeng2 kita.. F(x), Red Velvet.." cadang Sunny berdahaja.
"Seganlah." Cherlyn jawab sepatah.
Sunny muncung mulut. Masing2 berfikir. Mereka sendiri tak tahu nk buat apa. Ah, abaikan.
*esoknya, di sekolah...*
"Cherry, kau okey kan?" Hyoyeon pegang bahu Cherlyn.
Mereka sudah mahu berangkat ke Malaysia. Kelas mereka hari ini cuma sampai waktu rehat.
"O,, okey.."
Taeyeon tersenyum. Masing2 mula bersiap pada waktu rehat. Selepas rehat dan esok dia dan Krystal sahaja pelajar yeoja dalam kelas.
Selalunya hanya dia. Kali ini dgn Krystal, tapi keadaannya tetap sama. Rasa macam dia sahaja.
"Bye, Cherlyn!" Yoona melambai.
"Call masa sampai nnti." Cherlyn balas lambai.
Angguk. Mereka semua sudah keluar dari blok, menanti pengurus dengan kereta yg akan mengambil mereka.
Setelah susuk 9 minyeo itu pergi, baru Cherlyn menurunkan tangannya. Mengeluh kasar, berjalan ke kelas.
_'now I'm alone in this hell.'_ gumam hati Cherlyn. _'what can I do? Just waiting? Yes, just waiting.'_
"Cherry!!"
Cherlyn drastik mencari arah suara yg memanggil namanya. Oh ya, dan itulah kawan baiknya, Baekhyun.
"Ne?" Cherlyn berjalan ke tempatnya, disebelah namja itu.
Baekhyun menepuk sudut mejanya, menyuruh Cherlyn duduk bersamanya.
Cherlyn yg faham dgn isyarat Baekhyun menarik kerusinya merapati meja Baekhyun, duduk sekali.
"Waeyo?" soalnya.
"Saja. Just rindu, lama x sembang ngan kau."
Baekhyun sengih sambil sebelah matanya dikenyit. Cherlyn buat rolling eyes, menyampah.
"Aku rindu kau...." Baekhyun tarik lengan Cherlyn dan peluk.
"Eeiik, kau,,," Cherlyn tarik balik, mengusap usap lengannya.
"Jangan marah." kata Baekhyun relaks.
Nampaknya member mereka yg lain buat kerja masing-masing, mandangkan seonsaengnim untuk subjek itu dalam urusan menghantar SNSD.
"So, kau nk tinggal mana hari ni?" Baekhyun tiba2 menyoal.
Cherlyn kerut dahi, teleng kepala. X faham dgn soalan Baekhyun.
"Maksud kau?" soalnya.
"Kau lari dri rumah, kan?" Baekhyun balas dengan soalan juga.
"Mana kau tahu?" sekali lagi soalan yg dibalas oleh Cherlyn.
"Haih... Taeyeon bagitau aku semalam. And kau tidur dgn dia, kan?" Baekhyun masuk mood menyakat.
Buntang luas mata bulat Cherlyn, bkn sebab terkejut Baekhyun tahu dia lari dari rumah tapi dia tidur dgn Taeyeon!
_'TaeTae bagitau aku tidur dgn dia? Dia cerita x perangai aku masa tidur? Entah2 dia post gambar aku tengah tidur kat Baekhiee.. Ah,,, ottoke? Ottoke?'_
"Don't worry, my baby just tell me that you sleep with she. Just that." kata Baekhyun seperti faham akan reaksi Cherlyn yg sudah salah tingkah.
"Jinjja?" Cherlyn tanya dan dibalas dgn anggukan oleh Baekhyun.
"Ada apa2 yg menarik ke masa kau tidur?" kembali dalam mood menyakat.
"Mana adalah!" Cherlyn tampar sedikit lengan Baekhyun.
Mukanya sudah mulai merah. Baekhyun hanya ketawa, mengusap tangannya yg sedikit pedih dek tamparan Cherlyn.
"Aku pun tak tahu nk tinggal mana setakat ni." kata Cherlyn, menjawab soalan yg pertama tadi.
"Tinggal kt dorm kamilah!"
To Be Continue
~mian typo
~support my ff jebal
~enjoy
YOU ARE READING
SARANGHAE!
FanfictionAuthor: LeeyaLya Cast: Cherlyn Jo Do Kyung Soo Support Cast: SM family Genre: Highschool life Rating: 13+ [my rule: do not copy or make any renovation for my ff] (idea suci murni author)