Kyungsoo menerima chat dari nombor yang x dikenali. Mata bulat semula jadinya buntang. Satu per satu dilihat dan dibaca. Perlahan-lahan dahinya berkerut.
◑ ◐ ◑ ◐ ◑ ◐
{Aku rsa kau patut tgk ni
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓contoh.▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
{Kau fikir dia baik?
{Kau kena tipu
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒contoh.▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒
{Kau manjakan dia sgt
{Tgk ap dia balas kat kau
{Dy bt kau mcm toy dy je
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓contoh.▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
{Yeochin kau sundal
Kau sape?!}
Kau ambik mne gmbr ni}
Jgn kcau ak ngn Cherry}
{😒
{kne cm tu pun nk
back up lg?
{Kau mmg bendul laa
I said....}
Stop bothering me!}◑ ◐ ◑ ◐ ◑ ◐ ◑
Kali ini dia betul2 sakit dan x percaya dengan apa yang dilihatnya.
Gambar 1, Cherlyn bersandar pada bahu Sehun. Gambar 2 Cherlyn duduk hadapan Sehun, mendongak memandang namja itu... gambar 3.. Sehun peluk Cherlyn mesra... dan Cherlyn kelihatan selesa dlm dakapannya.
Sementara itu...
Cherlyn tekad. Dia x mahu lagi berada dengan Sehun. Dia mahu berterus-terang kt D.O ttg masalahnya. _'Kalau Sehun bleh faham aku, apa lagi D.O'_
Cherlyn melangkah ke meja D.O. Dia menyusun kata2 yg sesuai diungkap pada namchinnya itu.
X sempat dia ungkapkan kata2, Kyungsoo dgn mengejut bangun, tinggalkan Cherlyn terpinga-pinga. Hening. Satu kelas terdiam lihat situasi itu.
"Mianhaeyo.." Cherlyn menghabiskan ayatnya.
Baekhyun datang ke sisi kawan baiknya dan menyentuh lembut bahu minyeo itu. Taeyeon juga mengusap belakangnya.
"Gwaenchana?"
"An... Andwae..." Cherlyn menekup muka, masih tercengang, x percaya apa yg dilihat.
Air mata tak mampu ditahan lagi. Dia amat sedih. Yang teramat sangat!
"AARRGGGHH!!!"
Suara jeritan keras kedengaran sayup2. Tiada seorangpun peduli dgn bunyi itu. Sudah biasa agaknya. Namun, pelajar tahun pertama tetap hairan dan membuat andaian sendiri.
Bunyi itu datang dari tangki air belakang sekolah, kawasan larangan pelajar.
Kyungsoo menjerit lantang. Dia melepaskan geram dengan menumbuk tangki air itu beberapa kali, menyeronyok kesal.
"Wae..? Waeyo...? Waeyo, Cherry-ah...? Waeyo..?"
Tangki setinggi 1km itu menjadi tempat pelajar lepaskan masalah. Jerit, menangis, menendang dan menumbuk tangki semahunya. Lakukan, tiada siapa melarang.
Kyungsoo bangun, menyeka air mata yang meleleh di pipi.
'Aku dah tak boleh buat apa2. Mungkin Sehun lebih baik dari aku. Forget it. Be strong, Do Kyung Soo!'
D.O bermonolog sendiri.
"Apa salah aku... sampai dia sanggup buat aku macam ni.?"
Cherlyn sekarang berada dalam studio tariannya.
"Sehun-shi...."
Nama namja itu berlegar di benaknya Cherlyn menggeleng beberapa kali seperti cuba membuang ingatannya pada Sehun.
Tapi tiba2 Cherlyn kelihatan keras berfikir. X lama selepas itu, minyeo itu bangun, menyeka sisa air matanya.
"X aku menangis. Semua x kan kembali cam biasa. Aku kena buat sesuatu."
Kata Cherlyn sambil menggenggan kelima-lima jari di tangan kanannya.
Cherlyn membasuh muka yg sembab kerana banyak menangis. Dia cuba sedaya upaya senyum dengan ceria di hadapan cermin.
*di kelas...*
"Kenapa dengan DJ tadi?" soal Hyoyeon sambil tangannya membelek muka. _'aish... jerawat naik lagi.'_ gumamnya dihadapan cermin mini itu.
"Macamlah aku tahu." sangkal Tiffany, memintal rambutnya.
"X rasa pelik ke? Lepas Krystal datang, semua berubah." kata Taeyeon. "Comotlah, Hyo."
"Oh, mian.." Seoyeon cuci bahagian comot dikuku Taeyeon. "Maybe semua ni ada kaitan dengan dia?" tambahnya sambil tekun menghias kuku Taeyeon.
Tiffany, Hyoyeon, Taeyeon, Seoyeon, Jessica, Yoona, Sunny, Yuri dan Sooyoung, semua ahli SNSD itu berpandangan antara satu sama lain.
[sepertinya kesemua mereka punya fikiran yg sama.]
To Be Continue
~leave comment
~support me, jebal
~first ff
~mian typo
YOU ARE READING
SARANGHAE!
FanfictionAuthor: LeeyaLya Cast: Cherlyn Jo Do Kyung Soo Support Cast: SM family Genre: Highschool life Rating: 13+ [my rule: do not copy or make any renovation for my ff] (idea suci murni author)