[CHAPTER5]

7 3 4
                                    

Cherlyn menjeling Krystal disebelah.  _'Dah tidur lena rupanya minah ni'_

"Sedar pun, serabutkan kepala otak aku jea.."

Cherlyn menarik selimut tebalnya menutupi seluruh tubuhnya. _'Ambik kau. Kesejukanlah malam ni. Bueeek.'_

Cherlyn menjelir Krystal penuh perasaan. Minyeo itu kemudian mencapai talefonnya.

_'Eh, Sehun chat aku?  Chakkaman....  SEHUN CHAT AKU?!'_

Cherlyn buka pm Sehun.

{Date ngn Dio ye?
{Arasseo...
{klau ak mntk date boley?
                      Eh, sukati aku lah😡}
                                   Dio kn bf aku}
                         Kau hlg ingatan ke}
             Utk ape nk kluar ngn kau}
{Kau kn dh jd milik ak gak
                     But ak x pnh ske kau}
{Sukati kau lah...
                           Mmgla sukati aku}
{Kau tgk je esok
{K bye😈

◑ ◐ ◑ ◐ ◑ ◐

_'Sewel ke mamat ni? Tetiba cemburu buta plk ngan Dio yg mmg terang terangan BF sah aku.. Eh, ade hati nk ajak aku date. Tak ingin la aku kt kau.'_ desis hati kecil Cherlyn.

"Krooohh.. Krooh..."

"Berdengkur pulak die ni! Ish!" Cherlyn tolak sedikit tubuh Krystal. Puas hati.

"Wait, esok hari apa?" Cherlyn tgk kalendar dlm fon.

Tiba2, Cherlyn tersenyum jahat. Satu rancangan jahat berlegar dalam otaknya. _'Tunggu kau'_

*Pagi esok.....*

"Huaarghh!"

"Woi, tak reti bangun mandi ke? Tak nak pegi sekolah?"

Cherlyn membuka matanya kelat. Di hadapannya, Krystal sudah siap beruniform.

"Kenape tak kejut aku?!"

"Reason?"

"Ish!"

Cherlyn mandi sepantas kilat dan bersiap. (cam x mandi je😅)

"Kids! Cepat turun, breakfirst!" laung appa kedua minyeo itu dari dapur.

"Ne, appa!" jawab Krystal.

(masukkan pakaian dan kasut sukan dalam beg) Cherry menggalas beg dan turun untuk bersarapan.

'Nasib kau la! Arini sukan. Haha!' desis Cherlyn.

*waktu sukan...*

"Cherry-ah! Jom tukar baju!" ajak Taeyeon.

"Kajja."

"Wae?! Sukan? Kenapa tak gitau aku?" Krystal menolak bahu Cherlyn.

"Ape kau ni? Jadual ade kenape tak tengok? Alert la.." balas Cherlyn.

"Hish! Kau ni kan..." Krystal mencekak kolar uniform Cherlyn.

Luhan, Chanyeol dan Xiumin terlihat mereka lantas mendapatkan keduanya.

"Waeyo?" kata Luhan.

"Yaa! Budak baru, apa kau buat ni?" kata Chanyeol pula.

Krystal melepaskan genggamannya.  Matanya penuh ammarah. Dia berlalu begitu sahaja.

"Gwaenchana?" Xiumin mendapatkan Cherlyn.

"Ne.. Gomawoeyo .." balas Cherlyn.

Krystal berjalan ke tandas. Dia tidak berfikir mahu menyertai kelas. Hilang moodnya mahu bersukan hari itu.

"Wae?! 'Budak baru'?!  Ape die ingat aku ni hah?! Ish! Ni semua salah, budak tak guna tulah!"

Dia menghentakkan kaki tanda protes.    (aksi bdk bla mak dorang x nk beli mainan)

*Sementara itu di padang*

"Warming up! 2 bulatan lelaki dan perempuan.  Kai dalam bulatan lelaki dan Sunny dalam bulatan perempuan. 15 minute start now!"

Kelas bergerak seperti diarahkan. Mereka memanaskan badan.  Kata seonsaengnim, hari itu mereka akan bermain bola tampar.

"Baek, Lay, Kai, Umin, Tao, Hun, Yuri, Hyo, Syoung, Sunny dan Cherry satu grup." seonsaengnim tinjuk satu persatu yg dimaksudkan.

Dia menyambung; "Kyungsoo, LuLu, Suho, Kris, Channie, Chen, Sica, Fany, Seo, Yoona, Tae satu grup. Krystal, awak duduk tepi dulu."

"Krystal tak ada, seonsaengnim."

"Wae? Dia pergi mana?"

"Dia mungkin tak masuk kelas harini, seonsaengnim. Dia tak pakai baju sukan." kata Cherlyn.

"Okey. Teruskan permainan. 5 minit bincang then start." kata seonsaengnim.

*Rehat...*

"Fuuh... Penatnye." kata Yoona, peluh didahi dan sekitar leher dilap dgn sapu tangan.

"Baru sikit." balas Kris.

"Itupun kalah dengan kita orang. Ghehhehhe.." Kai ketawakan kumpulan itu.

"Sombong! Boo..." balas Jessica, kecam Kai dan tertawa.

"Jom gi kantin, aku lapar ni." Seoyeon gosok perut, menarik lengan Cherlyn.

"Eh, takpe.  Korang pergi dulu. Aku ada hal ni." kata Cherlyn.

Hyoyeon, Yuri, Seoyeon dan lain-lain memandang sesama sendiri. Tiffany menjungkit bahu dan berlalu diikuti yg lain.

[To be continue]

SARANGHAE!Where stories live. Discover now