*kelas....*
"Wait a minute. Aku nk gi,, toilet." Baekhyun berkata sebelum pecut keluar kelas.
Cherlyn tergelak kecil cuma. Siap2 barangnya dikemas, tas digalas langkah kaki mula diatur ingin meninggalkan kelas.
"Kau tidur tepi jalan ke?" suara Krystal kedengaran.
"Tak payah nak sibuk." cantas Cherlyn, meluat.
"Aku ingat kau dh mampus kena gigit dgn tikus. Hahaha." Krystal ketawa sinis lewat percakapannya.
"Kau teringin sgt nk kena tendang dari sekolah ni ke?" soal Cherlyn, sinis juga.
_ZAPP!_ tepat! Tepat menembusi hati busuk Krystal. _'eish, perempuan ni mmg cari pasallah!'_ gumamnya.
"Dah la. X guna cakap ngn kau." Krystal berlalu dgn lagak yg dibuat buat.
"Takutlah,, eomma,, Krystal takutlah.." Cherlyn ejek Krystal dgn gaya ala2 manjanya.
_'kau nak report? Reportlah, apa lagi si gemuk tu boleh buat?'_ getus Cherlyn dalam hati sementara Krystal berjalan sambil menghentak kaki, protes.
[SKIP]
"Betul ke kau nak aku tinggal ngn korang?"
Namja dihadapannya mengeluh panjang. Mata Cherlyn ditatap malas.
"Masuk ni dah kali ke 100 kau tanya." katanya.
"Kau kira Baek? Daebak ah!" Cherlyn cuba melawak.
Tapi Baekhyun hanya beri panahan tajam bermaksud dia bukan dalam mood melawak, serius.
"Ok, ok. Tapi,, kalau dorang tak bagi?"
"Don't worry about that. Aku yakin dorang x kisah pun." balas Baekhyun yakin.
Minuman soda dihadapannya dihirup. Petang itu dia bawa Cherlyn ke SMTown Sumcafe untuk makan.
"Ok then." balas Cherlyn sebelum melanjutkan aktiviti memakan potongan kek red velvetnya.
[SKIP]
*dorm EXO...*
Sedang semua member EXO sdg enak dgn aktiviti masing2, suara ketukan pintu membuat mereka serentak berhenti.
"Dah sampai..." Baekhyun segera ke pintu, menyambut.
"Dah sampai?"
"Siapa?"
Masing2 meninjau ke muka pintu, mencari jawapan siapa yg datang malam2 macam ni.
"Taadaa!!"
Baekhyun melaung bagai baru selesai buat magic antarabangsa mempersembahkan minyeo yg terkulat-kulat sendiri itu.
"Cherry?"
Seorang2 pandang minyeo itu atas ke bawah, bawah ke atas. _'Yah memang Cherlyn tapi apa dia buat disini?'_
"Long story." ujar Baekhyun.
Sementara D.O sudah mencapai jaket, mask dan capnya, mahu keluar dari situ. Entah kenapa dia begitu kecewa padahal hatinya sangat merindui Cherlyn.
"Dio, chakkaman,," Baekhyun cuba menahan namja itu tapi,,
"Aku ada hal." jawabnya mendatar, dan semestinya tipu.
Sehun juga x ada di sana. Namja seorang ini lebih suka tinggal di rumah berbanding di dorm yg disediakan.
Cherlyn masuk apabila Suho memanggilnya. Dari perlakuannya, nampak sangat dia segan+kekok.
"Hot chocolate?" pelawa Xiumin, menghulurkan satu cup koko panas.
"Gomawo." ujar Cherlyn, menyambut huluran.
"So, apa ceritanya?" soal Suho.
[SKIP]
"Ooohh…" member itu semua mengangguk sambil mengurut dagu.
"Ermm,, dia nk tidur mana?" soal Chen pada Suho.
"Sofa? Dapur? Study room? Toilet?" Chanyeol berkata sebelum menghambus ketawa besar.
"Pabo!" Baekhyun tunjal kepala Chanyeol. _'orang tgh serius, dia main2 pulak.'_
"Mianlah, lawak je." Chanyeol gosok kepala yg menjadi mangsa Baekhyun.
"Bilik kami ada kosong." Luhan yg berdiri bagi cadangan.
_'tolonglah~ aku malu'_ walaupun hanya bergema dalam otak, blushing di pipi Cherlyn menceritakan segalanya.
"Kau malu ke? Sejak bila pulak? Chill ah." Kai berkata selamba.
"Dia tidur bilik aku." putus Baekhyun.
Lagipun biliknya tentu ada kosong sebab ada 4 katil and roommate just 3(chanbaeksoo). But yg paling dia lupa, Chanyeol tidur ditengah antara dia dan D.O and disebelahnya kosong.
SO? Cherlyn akan tidur sebelah Baekhyun? What the hell?!
"Ok. Kau ada baju tak nak pakai?" soal Suho.
Cherlyn geleng.
"Nah ambik baju ni dulu."
Tao lempar t-shirt putihnya. Cherlyn sambut. _'jilake lah Tao. Aku mana tau menyambut, aku x pandai basketball cam korang.'_
"Pegi salin." arah Baekhyun.
"Toilet?" Cherlyn tanya balik.
"Salin je lam bilik."
_'maigad.'_
[SKIP]
"BAEKKIEE!!"
kedengaran suara Cherlyn melaung nama Baekhyun.
To Be Continue
~support me jebal
~mian typo
~saranghae
YOU ARE READING
SARANGHAE!
FanfictionAuthor: LeeyaLya Cast: Cherlyn Jo Do Kyung Soo Support Cast: SM family Genre: Highschool life Rating: 13+ [my rule: do not copy or make any renovation for my ff] (idea suci murni author)