[Chapter14]

5 2 0
                                    

"Micheoss oh?!"

Ekspresi muka Cherlyn ketika ini betul2 menunjukkan yg dia terkejut dgn kenyataan Baekhyun tadi.

"Waeyo?" soal Baekhyun.

"Takkan aku nk duduk dgn korang?" sekali lagi soalan dibalas soalan disambung.

"Apa salahnya." masih dijawab dengan soalan.

"Mengarut." noktah.

Baekhyun muncung mulut, kerut dahi. _'apa masalahnya.'_ Jeda. Lama juga mereka dalam keadaan itu sebelum Baekhyun mengambil alih.

"Em,,, kau,, ada masalah ke?" soal Baekhyun, serius.

"Masalah?" Cherlyn tanya balik.

"Kau nampak mcm renggang je dgn Dyo kebelakangan ni." kata Baekhyun.

"Oh, pasal tu..."

Baekhyun merenung tepat wajah Cherlyn yg menunduk, elak renungan Baekhyun.

_'nk bagitau ke x,,, bagitau ke x??'_ Cherlyn berkira kira sendiri.

"Ppalliwa!" Baekhyun mula hilang sabar.

"Pabo, sabarlah! Aku nk bagitau lah ni." kata Cherlyn. _'x apa kot.'_

Cherlyn tengok kiri kanan, perhati keadaan. Rasa terancam pula. Haih..

"Jom sembang kat luar." Cherlyn tarik lengan Baekhyun, heret keluar kelas.

Apa lagi, Baekhyun menurut saja, membiarkan Cherlyn mengheretnya. Ok, misi hampir berjaya. Sebelum melangkah keluar kelas, sempat dia menayang thumbs up kepada cingunya yg memerhati.

Hingga sampai di koridor dihaadapan stor, Cherlyn berhenti dan berdiri bertentangan Baekhyun sambil pegang bahu namja itu.

"Kau takkan bagitau sesiapa, kan?" soalnya dgn mata memandang tepat ke anak mata Baekhyun.

Baekhyun hanya angguk padahal hatinya berkata lain. _'mian, Cherry, aku dh janji ngn member dulu sebelum kau.'_

"Krystal kakak tiri aku." kata Cherlyn straight, cepat, padat, ringkas.

Baekhyun yg nampak tenang tadi kini berubah 360° mendengar pengakuan yg keluar dari mulut Cherlyn.

"Bwo?! Krys,, Krystal,,," Baekhyun berselang seli menuding Cherlyn dan seketika menuding kearah kelas.

"Ssshhh,,," Cherlyn berdesis sambil jari telunjuk runcingnya melekap di bibir Baekhyun.

Namja itu mengangguk mengerti. Seketika, Cherlyn mengalihkan jarinya dan memerhati kawasan sekitar.

"Jebal, Baekie.. Saya dalam masalah.." rengek Cherlyn.

"Wae? Wae? Tell me what the matter?" Baekhyun kalut apabila melihat setitis air jernih keluar dari mata sahabatnya.

[SKIP]

Begitulah, Cherlyn menceritakan segalanya pada Baekhyun. Dari awal dan tak terlepas juga tentang apa yg membuatnya dihalau dari rumah.

_'mission complete.'_ getus hati Baekhyun selepas mendengar semua penjelasan Cherlyn.

"Tolong aku Baek,," rengek Cherlyn yg kini sudah terduduk lemah.

Baekhyun ikut duduk mencangkung dihadapan minyeo itu, mengusap usap belakangnya.

"Don't worry. Everything gonna be okay. Someone break you, I'll break their face." Baekhyun kepal penumbuk.

_ZUUP!_ kata2 dari Baekhyun amat meruntun hati Cherlyn.

_'ikhlas nya dia dgn aku. Dan dia x pernah berkira padahal aku pernah,,,'_ Cherlyn ketap bibir, tahan air mata.

"Baekhyun, aku...."

"Hah? Ada lagi ke?" Baekhyun ubah pandangan kearah Cherlyn.

"Mi,,mianhae,,"

Terteleng kepala Baekhyun mendengar Cherlyn meminta maaf. _'tapi untuk apa?'_

"Aku,, pernah tengking kau haritu dalam kelas,," Cherlyn berkata perlahan.

Tersenyum kecil Baekhyun sambil melepaskan hembusan nafas lega. _'ingat apa tadi.'_

"Sokay. Kau stres kan masa tu. Dah jom masuk kelas."

Baekhyun bangun diikuti Cherlyn yg sudah mula mendongak kepala. Sembab matanya, merah hidungnya.

"Hey, hey, apa ni?" Baekhyun lap sisa air mata Cherlyn dgn ibu jari.

"Gomawo, Baekhie." kata Cherlyn seraya memeluk tubuh Baekhyun.

Baekhyun membalas pelukan itu dan dilepaskan. Dia tersenyum kearah Cherlyn.

_KRRRIINNNGGGG!!_

"Balik!" Baekhyun sengih lewat bunyi loceng tamat sekolah.

Mereka berjalan beriringan ke kelas. Nampaknya yg lain juga dah bersiap siap mahu balik.

"Guys, cafe." Suho ajak semua membernya ke cafe, macam biasa.

"Hm."

"Ok."

"Dae."

"Kajja."

"Arasseo!"

"Maybe not. Jumpa kt dorm." lain jawapan dari Baekhyun.

Begitu, semua hanya mengangguk. Xiumin yg berada terakhir keluar.

"Last tutup kipas." pesannya.

To Be Continue

~support please
~leave comment
~mian typo
~enjoy

SARANGHAE!Where stories live. Discover now