[Chapter10]

0 2 0
                                    

"Kenapa kita pandang satu sama lain?" Sunny bertanya polos dgn muka innocent.

Semua mengeluh. Yoona menunjang
kepala Sunny yang dianggapnya 'blank' itu.

Sunny buat muka cemberut. _'alah, kot ye pun x yah la tunjang pale aku.'_

"Yuri, terang." arah Jessica, urut kepala.

Yuri terkulat-kulat mendengar arahan Jessica. "Tapi aku pun x tau apa yg korang fikir."

Jessica tepuk dahi. Memang blur kawannya seorang itu.

"Look, sebelum ni DJ x pernah gaduh, kan?" Seoyeon memandang satu per satu wajah cingunya.

Sekali lagi mereka serentak mengangguk setuju.

"So?" kata Sunny.

"So peliklah tiba2 diorang angin. Oleh yg demikian,, Sunny, and Yuri tercinta, kita kena siasat sebabnya dan tolong DJ berbaik semula!" kata Seoyeon.

"Arasseo?" soal Taeyeon, pandang Sunny dan Yuri.

"Dae!" Sunny dan Yuri serentak buat tumbs up.

"Tapi kita sahaja tak boleh jayakan misi ni." kata Sooyoung serius.

"Kita nak mintak bantuan siapa?" soal Hyoyeon.

Teayeon, Jessica, Tiffany, Yoona berpandangan dan kemudian mengangguk.

"EXO!"

*cafe persendirian EXO*

Kelihatan member EXO [except D.O n Sehun] sdg melepak, berbual kosong diselangi gelak tawa. Namun beberapa ketika kemudian raut wajah mereka kelihatan serius, bincang sesuatu.

Dari situ, member SNSD melangkah menghampiri mereka. Member EXO menyedari kehadiran mereka, memandang 9 minyeo itu menghampiri mereka.

"We need to talk, boys." kata Taeyeon, anggun.

Terkebil setiap mata memandangnya. _'Ni bukan Taeyeon yg kami kenal.'_

"Kenapa tengok Taetae cam tu?" tegur Yoona.

"Oh, dae.. D,, duduklah." kata Xiumin mempelawa classmate mereka duduk di cafe itu.

Cafe yg bertemakan wolf oleh EXO menjadi tempat mereka berbincang. Xiumin membawa dulang air dibantu Chanyeol.

Air minuman cukup untuk kesemua 19 orang. [Kecuali D.O dan Sehun]

[SKIP]

"Aku yakin ni semua ada kena mengena dengan Krystal." ujar Kai.

"Budak terencat tu?" Baekhyun mencebik.

Chanyeol angguk, gelak. Jus oren dalam gelas dicicip. Rasa manis+masam hinggap dilidahnya.

"Cuba fikir balik..."

Hyoyeon menerawang tangan ke udara, seperti mengimbas kejadian lepas.

~Krystal masuk
~Cherlyn jadi tegang dan gelabah x tentu pasal
~Sehun makin rapat dengan Cherlyn
~DJ Couple jadi dingin

"Semua ni start bila?" soal Hyoyeon.

"Sejak Krystal mula masuk dulu?" kata Tao, meneka.

"Ting! Tepat sekali." Hyoyeon memetik jari, menghalakan telunjukkan ke arah Tao.

"Jadi sbb dialah semua ni jadi." sambung Yoona, mengetuk dagu dgn hujung jarinya.

Semuanya serentak mengangguk dan mengurut dagu. Memikirkan kebenaran dalam kata2 Yoona.

"What should we do now?" Kris jungkit bahu, angkat kening memandang member2 nya.

Mereka semua kelihatan keras berfikir. Dan semudahnya, Kai memetik jari dan diangkat keudara.

Member SNXO [except D.O n Sehun] menumpukan perhatian pada Kai.

"I have an idea." kata Kai tapi pantas dicantas oleh Jessica,

"And I have something I need you to do." Jessica buat style profesional, silang tangan dgn sengihan penuh makna.

*sementara itu di kelas...*

"Mana orang habis?" Cherlyn buka pintu kelas.

Tiada siapa disana kecuali D.O yg mengemas mejanya, Sehun dan Krystal yg sibuk main fon.

Krystal melirik Cherlyn dgn satu senyuman sinis diwajahnya. Cukup buat sesiapa meluat.

Cherlyn pergi kemejanya di tepi tingkap yg menayang permandangan gelanggang baskel ball yg dikelilingi jaring tinggi.

"Umm,,, D,," Cherlyn merapati meja D.O yg berada di sebelah kanan belakang mejanya.

Baru meja D.O disentuh, namja itu sudah melangkah pergi meninggalkan Cherlyn.

Krystal berdecit sinis manakala Sehun hanya nelihat sekilas.

_'ni kali ke-3 dia x dgr penjelasan aku. First masa sukan lepas, sebelum rehat tadi dan sekarang.. Ade ke peluang ke-4?'_ Cherlyn bermonolog risau.

"X payah risau la.. Dia dah x perlukan kau." Krystal berkata selamba.

PANGGG!!

Krystal memegang pipi kirinya yg terasa panas dan pedih. Cherlyn memejamkan mata rapat. Perlahan-lahan matanya dibuka.

"Sehun-shi?!"

To Be Continue

~support, please
~leave comment
~gomawo

SARANGHAE!Where stories live. Discover now