Satu kelas senyap... _(belakang Luhan seonsaengnim sudah menjeling garang)_
"Duduk cepat, pabo!" desak Xiumin dari tempatnya di hadapan sekali.
"Kenapa ni? Takut lagi ke?"
"Your back, idiot." kata Sooyoung.
"Belakang aku... Ada ap..." Chanyeol menoleh.
Kata-katanya terhenti.. Dengan pantas, dia turun dari meja dan meluru ke tempatnya.
"Berdiri atas meja!"
Dengan perlahan-lahan, Chanyeol naik ke mejanya, settle right?
Chanyeol hamburkan rengusan pada cingunya yg ketawa mengekek terutamanya Baekhyun selepas seonsaengnim keluar. [SKIP]
"Yeay, balik!!"
Cherlyn mengemaskan barangnya dengan pantas. Dia tidak sabar untuk berjumpa Kyungsoo petang ini.
"Relax, girl. Kau ttp kena maklum kat appa dulu." kata Krystal.
"Ne, aku tahu."
Mereka kemudian pulang ke rumah. Eomma tiri Cherlyn iaitu eomma Krystal sedang duduk malas di sofa.
"Cherlyn! Masak untuk aku! Aku lapar!" katanya.
"Tapi... eomma... Cherlyn,,"
"Siapa eomma? Panggil aku Puan!" kata yeoja itu memotong kata-kata Cherlyn.
"Er.. Puan, Cherlyn ada hal petang ni. Lagi sejam dan Cherlyn nak bersiap." kata Cherlyn.
"Apa aku kisah? Yang aku nak, kau siapkan makanan."
Cherlyn masih membatu dgn wajah raih simpati. Krystal datang dan menolak kasar bahu Cherlyn.
"Kau pekak ke?! Buatkan makanan!" kata Krystal, tolak bahu Cherlyn.
"Ne." kata Cherlyn lemah.
"Lidah cacat, sebut 'dae' pun x betul." kutuk eomma Krystal sinis.
_'dari korang, otak x betul.'_ Cherlyn hanya balas dalam hati.
Dia melangkah ke dapur dan mula memasak. Simple masakannya, nasi kosong, ikan rebus dan sayur goreng sajaha. (Mgkin x sdp sbb x ikhlas. Hoho)
Cherlyn menjeling jam dinding di ruangan. Pukul 4:35 petang. Minyeo itu mengesat peluh yg membasahi dahinya. Dia menanggalkan apron dan berjalan ke ruang tamu.
"Eomma,, maksud saya,, Puan, makanan dah siap."
"Macam ni la,, maid aku.." kata Puan Bella, berlalu ke dapur diikuti Krystal.
"Good sister." Krystal menggosok kepala Cherlyn.
Cherlyn hanya membalas dengan jelingan tajam sekilas. Kemudian, dia pantas menaiki tangga dan masuk ke biliknya.
"Kejap lagi aku sampai." kata Cherlyn pada dirinya.
Cherlyn menukar uniform sekolahnya dengan blous ungu cair berenda-renda. Rambut ikal mayangnya diikat rapi dengan getah ribon merah jambu. Cherlyn menyarungkan stokin bawah lutut. Dia mencalitkan sedikit pelembap bibir dan menggalas tas ungu terangnya..
"Let's go. It's couple day out, Cherry."
"Bahagianya... Nk ke mna tu? Dah gitau appa?" sakat Krystal depan pintu bilik.
"Nanti aku gitau la. Kau Sibuk pahal? Sekarang ni yg nak keluar aku ke kau?" sindir Cherlyn pedas.
Krystal menjeling tajam. Kehilangan kata-kata, akhirnya Krystal berlalu dari situ dengan aegyo nya.
Cherlyn tersenyum dapat mengenakan kakak tirinya. Dia melangkah ke beranda di mana tempat appa nya selalu berada.
"Appa, Cherry keluar kejap."
"Em." jawapnya sepatah.
_'x kisahla..'_ Dia pantas turun dengan terburu-buru. Cherlyn berlari ke taman permainan yg terletak kira kira 2km dari rumahnya.. (wah! dh mcm marathon die nih)
Cherlyn berhenti setelah 1 km. Dia melihat jam tangannya. Pukul 4.58 petang. Sudah hampir pukul 5. Dia mesti cepat.
"Dio, mana kau? Mana kau?"
Dia hampir tiba, tapi kelibat D.O masih x kelihatan. Cherlyn jalan perlahan ke bawah pokok, tempat biasa dia dan D.O berjumpa.
Rambutnya terbang mengikut rentak angin yg menerpa. Cherlyn duduk memeluk lutut di bawah pohon rendang itu. Dia memasang handfree ke telinga, mengalunkan lagu kegemarannya, What Is Love.
Cherlyn menjiwai lagu itu, seolah-olah lagu itu dituju khas untuknya. Tatkala itu, D.O yang baru tiba berjalan perlahan ke arahnya.
Cherlyn x sedar akan kehadiran D.O di situ. Namja itu duduk di sebelah Cherlyn. Dia mencabut sebelah handfree itu dan dipasang ke telinganya. Cherlyn terkejut.
"Ommo!"
"Lama tunggu? Mianhae."
"Aniyy."
D.O tergelak kecil. Dia hanya menikmati alunan itu hingga habis. Cherlyn melentokkan kepala pada D.O.
[To be continue]
#mian yg typo
#leave a comment
#no bash, please
#first fanfiction
#enjoy it
YOU ARE READING
SARANGHAE!
FanfictionAuthor: LeeyaLya Cast: Cherlyn Jo Do Kyung Soo Support Cast: SM family Genre: Highschool life Rating: 13+ [my rule: do not copy or make any renovation for my ff] (idea suci murni author)