"Hun-ah~~ X,, x sangka kau,,, ada masalah lagi besar dari,, dari aku.... Wuaaa!!!~ kami ingat kau,,, kau,,, kau belagak.. Mianhaeyo..." kata Cherlyn tersedu-sedan.
"It's okay... Now, let me know your problem." pujuk Sehun.
Cherlyn mengesat sisa air mata. Sedunya berkurang. Cherlyn menghela nafas.
"Eomma meninggal masa aku 2 tahun, bunuh diri,, mungkin sebab appa aku selalu marah dan pukul dia, sebab eomma dapat tahu appa ada isteri lain."
"Eomma Krystal?" Sehun mencelah.
Cherlyn mengangguk sebelum meneruskan ceritanya.
"Dia layan aku cam hamba. Suruh aku masak, kemas rumah. Krystal pun sama. Tak cukup dgn tu, Krystal diterima kt sekolah ni, kelas sama. Paling teruk aku kena share bilik ngan dia. Aku cam org gaji lam rumah tu." air matanya kembali bertakung.
"Baru2 ni pulak, Krystal kata dia nak gitau appa yg aku ada hubungan dengan Dyo... dan sekarang aku x tau nk buat ape..."
Cherlyn menangis lagi. Sehun memeluknya Cherlyn, menggosok belakangnya.
"Jangan risau,,, Everything gonna be alright. So, why you cry? Aku ada... Sentiasa ada utk kau.."
"T,, tapi bukan kau org kaya ke?" Cherlyn mendongak.
"Erk?! Tu,, dah. Jangan fikir." Sehun kembali memeluknya. _'dia tau ke? Pabo Sehun, dia kan EXO-L!'_
Pertama kali dlm hidup Cherlyn rasa tenang dlm dakapan namja selain D.O. Sungguh, tenang dan hangat. Rasa mcm dlm dakapan namchinnya, D.O...
_'Dio..'_
_'Dio..'_
Wajah D.O silih ganti bermain dlm ruang fikirannya sebelum tiba2 bertukar menjadi wajah Sehun.
_'Sehun'_
Bagai sedar dari mimpi, Cherlyn meloloskan diri dari dakapan Sehun dan tertunduk.
"Er... Aku,, balik kelas dulu..." katanya.
Minyeo itu berlalu meninggalkan Sehun. Terukir satu senyuman nipis di bibir Sehun. Dia tahu, Cherlyn dh keliru dgn permainannya.
_'Cherlyn, Cherlyn.. Mungkin kau akan jadi milik aku sepenuhnya nanti.'_ fikirnya.
Tanpa disedari, gelagat mereka diperhati seseorang. Dalam genggamannya, sebentuk talefon tergenggam kemas, milik seorang yeoja dengan mata yg jelas terpancar sinar puas hati.
*kelas..*
D.O memasuki kelas. Dia baru selesai menolong cikgu. Namja itu melihat meja Cherlyn. Kosong.
"Mana Cherry?" soal D.O pada Sunny.
"Huumph? Dia keluar kelas dgn Sehun." kata Sunny yg masih tertumpu pada PS2 nya.
"Sehun?"
"Cherry dapat mesej, lepas tu terus follow Sehun, maybe?" Jessica menyampuk, jungkit bahu.
"Wae.. Jinjja? Then?"
"Entah. Diorang keluar macam tu je."
"Ohh... Gomawoeyo."
Meja kosong Cherlyn ditenung... D.O cuba menepis semua andaian buruk tentang apa yg dilakukan Cherlyn dan Sehun.
Seolah-olah menjawab soalan Kyungsoo, Cherlyn masuk ke kelas. Wajahnya muram, sedih dan ya, matanya berkaca..
"Cherry!?" Kyungsoo kaget lantas bangun.
Cherlyn duduk di tempatnya. Dia mengesat air mata. Sehun pula masuk ke kelas dan berjalan tenang ke tempatnya. Matanya berbinar-binar memandang Kyungsoo yang merenungnya tajam seolah-olah memberi amaran, _'Siapla kau kalau ada apa2 terjadi kat Cherry'_
Sehun pula tersenyum sinis seperti menjawab, _'kesah pulak aku.'_
[SKIP]
Cherlyn duduk termenung ke luar jendela. Hujan yg turun dan kesejukan yg menjalar x dapat menepis lamunannya. Hatinya gundah.
"Fikir namchin ke saeng?" Krystal datang menyibuk.
"Ape kau sibuk?" jawabnya malas. _'anoyying gila minah ni.'_
"X ape... Fikirla banyak2 pasal dia... Mungkin lepas ni kau x de sbb nak fikir dia,, sbb aku nk report kat appa. Mungkin juga kau akan jarang, or lebih tepat, x boleh jumpa dia.. Maybe appa nak tukar kau ke sekolah lain?"
Cherlyn mengabaikan Krystal. Dia masih termenung. Ya, memikirkan nasibnya nanti, kata2 Sehun yg ikhlas, D.O.. Argh macam2.
*esoknya di sekolah...*
Kelas berjalan seperti biasa
Cherlyn cuba menumpukan perhatian pada pelajaran, tapi fikirannya terganggu. D.O juga begitu.
Fikirannya terganggu bila Cherlyn tiba2 berubah kelakuan. Pelbagai soalan bermain dalam fikiran masing2.
*matapelajaran tamat, seonsaengnim keluar...*
Dan tiba2...
To Be Continue
~leave comment
~mian typo
~first ff
YOU ARE READING
SARANGHAE!
FanfictionAuthor: LeeyaLya Cast: Cherlyn Jo Do Kyung Soo Support Cast: SM family Genre: Highschool life Rating: 13+ [my rule: do not copy or make any renovation for my ff] (idea suci murni author)