[CHAPTER4]

5 3 0
                                    

[Chapter4]

"Kenapa x datang sekolah tadi?" Cherlyn memulakan perbualan.

"Ugh... Tak de ape cuma baju basah..." (Sebenarnya, Baekyeol yang basahkan uniform D.O)

Cherlyn tergelak kecil. Dia dapat jangka siapa yang lakukannya. _'Baekyeol'_ fikirnya, sbb diorang gelak sakan tadi.

"Ada apa-apa jadi hari ini?" soal D.O.

Cherlyn berfikir sejenak. Krystal si anoyying, Sehun si Evil... X, dia xkan ceritakan hal itu kat D.O.

"Tak selain kejutan bunga tu." senyum.

Lega bertandang di hati. Seketika, dia memeluk erat bahu Cherlyn. Cherlyn membulatkan matanya.

"Neoreul bogo shipda, Cherry-ah..."

Cherlyn tersenyum, lupa seketika masalah yg melanda dirinya. Dia berasa selamat dalam dakapan D.O.

"Nado bogo shipda, Dio.." balas pelukan.

[SKIP]

"Take care, J.  Saranghae." kata D.O masa hantar Cherlyn balik.

"You too, D. Gomawoeyo for everything today."

Cherlyn menunduk seketika kemudian dengan pantas mencium pipi Kyungsoo kemudian pantas berlari masuk ke rumahnya.

D.O memandang Cherlyn dengan reaksinya. 0___0 ,,, dan akhirnya tersenyum sebelum berlalu dari situ.

"Lolli, lolli, lolli, lolli, let me see you pop that body...." Cherlyn nyanyi riang.

Cherlyn keluar dari tandas dan masuk ke biliknya berwarna ungu cair, dipenuhi dengan anak patung pelbagai saiz dan warna.

"Leganya..." ucap Cherlyn menghempaskan badan ke katil saiz queen itu.

"Ish,  jauhlah."

Cherlyn menoleh. Kelihatan Krystal sedang bermain talefon di sebelahnya.
(dgn mka selamba n x brsalahnya)

"Apa kau buat kat sini?!"

"Apa aku buat kat sini? Ni kan bilik aku juga?"

"Wae?! Andwae!" bentak Cherlyn.

"Tak boleh? Bilik kau, bilik aku juga. Aku dah pindah sini. So appa kata aku perlu kongsi bilik ngan kau. Kau ingat aku ingin sangat sebilik dgn kau, adik paling menyusahkan?!"

"Hurgh!"

_'Sudahlah sekolah sekali, kelas sama, rumah sekali, now nak biar aku sebilik ngan dia?! No way!'_ desis Cherlyn dalam hatinya.

Cherlyn berjalan ke bilik appa nya. Dia mengetuk pintu beberapa kali sebelum meluru masuk begitu sahaja,,

"Kenapa appa biarkan Krystal tinggal sebilik dngn Cherry? Tolonglah.. Cherry tak kisah appa suruh Cherry sekolah dengan dia, sekalipun tolonglah, tolonglah bukan tinggal sebilik!  Ni dah melampau!"

"Kurang ajar!" bentak ibu tirinya.

Appa Cherlyn memberi isyarat diam. Dia melangkah ke arah anak gadisnya itu.

"Melampau?! Kamu patut bersyukur dapat tinggal lam rumah ni. Diikutkan hati, appa nak je campak kamu keluar. Kamu sama ngan eomma kamu! Tak ubah sikitpun!" jerkah appanya.

'Rasakan.' gumam ibu tirinya, kelihatan puas melihat Cherlyn dimarah teruk.

"Tapi... appa..."

"Takde tapi! Masuk bilik dan tinggal ngan Krystal!" (Smpai air liur trsembur)

"Ne..." Cherlyn mengeluh, panjang dan berlalu ke biliknya.

"Pujuk appa? Sia-sia je, adikku." perli Krystal.

"Diamlah, pabo!"

Dia berbaring di katil tanpa menghiraukan Krystal. Dia sedang chatting dengan grup sembang kelasnya.

____________________________
        [SNXO Classmate]
                 (Today)
{Anyeong, cingu!- _TaeTae_
{Nado anyeong😇- _Layxing_
{Nado- _happyvirus_
                                                nyeong}
{Wht're u doing?- _TaeTae_
{Cmplete hw- _Chen_
{Rajin- _Yuri_
{Well... plajar cth😎- _Chen_
{😒- _fanyHW_
{Cherry camna date- _Yoona_
                                                    k jew}
{Happy la tu- _Baoxiu_
{👍👍👍- _Pandatao_
{HAHAX!!🐒🐒🐒- _JonginKai
                                     Dah la, nk😴}
{sentap la tu- _Pandatao_
{D, pujuk J- _JoninKai_
{Eh...- _D.O_
{Hihihi😹- _SunShine_
{😁😁😁- _Jessicar_
{Oit dh a nk bt keja ni- _LuLu_
{😓😓😓-_Yuri_
{Pahal kau ttb je- _JonginKai_
{Keja kolah x siap lg- _LuLu_
{Ntah (trying to focus)- _Krizz_
{👍- _Sooyoung_
{not my style😎- _Pandatao_
{Not our style- _Jessicar_
{Booo😜 hihi- _TiffanyHW_
{Boooeek.. Haha!- _Bouxiu_
———– (bley x krg diam?!)- _Hun_
{Dia voice plk...- _Sunshine_
{Dah, sshhhh- _Suho_
{EVIL!😈- _Bacon_
{Just shut up- _Layxing_

[Chat mereka henti di sini]

[To be continew]

Huhu~ tadak idea(ಥ_ಥ)

SARANGHAE!Where stories live. Discover now