"Hey honey"Hazril mengangkat muka. Keluhan panjang di hela bila melihat seorang wanita berpakaian seksi berdiri di depan pintu pejabatnya.
" Kan I dah cakap tunggu dekat rumah. Nanti I jemput. Tak payahlah datang office I" degus Hazril. Fail pada tangan di belek beberapa kali. Dia harus baca semuanya sebelum menurunkan tandatangan.
"Nak tunggu you jemput,lambatlah. I rindu sangat pada you" Julia memeluk leher Hazril dari belakang. di cuba untuk mencium pipi Hazril tetapi lelaki itu lebih pantas mengelak. Hazril meleraikan pelukan. Dia pusing kerusinya ke belakang.
"Bukan dekat sini Julia. Ini office"beritahu Hazril. Dia tidak suka Julia melakukan perkara itu padanya, apatah lagi di tempat kerjanya.
"Dekat rumah boleh je I cium you. Lebih dari tu kita buat, you okey je" Ujar Julia manja. Di usap pipi Hazril lembut.
"Itu dekat rumah. Ini office."Marah Hazril. Tangan Julia di tepis lembut. Memang dia pernah buat lebih dari itu tapi tidak lah sampai ke katil lagi. Di kemudian hari tak tahulah dia mampu bertahan atau tidak. Bila di kelilingi wanita-wanita cantik dan seksi, macam-macam boleh berlaku.
" Hazril, jom..."
Hazril memusingkan kerusinya ke depan semula. Ini sorang lagi, tak reti nak ketuk pinti sebelum masuk."Sorry..."mohon Amanda bila dia rasa kehadirannya benar-benar menganggu.
Julia terus meninggalkan Hazril dan melabuhkan punggung pada sofa yang berada di penjuru ruang kerja itu sambil berpeluk tubuh."It's okey Manda. Ada apa datang office I?"Soal Hazril yang masih lagi duduk di meja kerja. Sesekali dia mengerling ke arah Julia yang mula masam mencuka. Cemburulah tu.
"Cepatlah cakap. Kejap lagi kami nak keluar lunch sama-sama" Sampuk Julia sambil menjeling tajam pada wanita yang masih berdiri di depan pintu.
"Eh kalau you sibuk,lain kalilah. I pergi dulu" Amanda terus meninggalkan ruang itu. Sakit hatinya bila melihat Hazril dengan wanita lain. Lagi parah bila mereka kelihatan begitu rapat sekali. Mutiara putih mula menitis di pipi. Kenapa kau buat aku mcm ni Hazril? Kenapa kau buat aku jatuh cinta pada kau kalau sakit yang kau berikan? Kenapa?
"Baby! siapa tu?"Soal Julia sedikit berang. Tengok pun dah tahu yang wanita tadi cemburu dengan kemesraan dia dan Hazril tadi.
"Sepupu I..." Balas Hazril malas. Deringan mesej masuk menganggu tumpuan dia pada kontrak di tangan. Terus dia baca. Manalah tahu kalau mama yang mesej. Kalau bab mama, dia tak boleh lewat walaupun seminit.
* Bie, lambat lagi ke?*
Hazril mengerling jam pada tangan. Alamak! Aku dah lewat setengah jam dari waktu yang dijanjikan. Macam mana aku boleh lupa temu janji dengan Erin?
Trus dia bangun dari duduk.Dompet dan kunci kereta di masukkan ke dalam poket seluar.Baju kot di satu pada badan.
"You nak pergi mana?" Soal Julia pelik. Tadi dia di minta tunggu hingga semua kerja selesai,sekarang ni kalut pula nak keluar.
"I ada temu janji dgn Erin. Sorry sangat sayang"Beritahu Hazril. Dia langsung tidak perduli soal hati dan perasaan Julia ketika ini.
" What? you minta I tunggu mcm tunggul kayu dekat sini,tiba-tiba you nak keluar dgn perempuan lain!"marah Julia sambil memeluk tubuh.Walaupun dia tahu yang Hazril seorang playboy, namun dia tidak mampu menolak rasa cinta pada lelaki itu. Mungkin lebih tepat, cinta pada harta.
"You jangan nak pertikaikan apa yang I buat. You tu perempuan simpanan I je dan you tak ada hak nak tentukan dengan siapa I nak keluar!"Marah Hazril balik. Dia paling pantang bila ada yang cuba menentukan apa yang dia harus buat. Dalam dunia ni hanya seorang wanita sahaja yang boleh mengongkong dia, iaitu mama.
YOU ARE READING
CINTA ASAM KEPING
Short StoryMengisahkan tentang gadis kampung yg bertembung dgn lelaki poyo...maka terjadilah perang dunia ke tiga😄😄