PRZEDMOWA

556 22 1
                                    

Jest to opowieść napisana na podstawie serii anime i mangi "D.Gray-man", która zainspirowała mnie wielokrotnie do pisania i tworzenia wielu innych rzeczy. Opowiadanie toczyć się będzie inaczej niż w oryginalnej wersji, dlatego nim przejdziesz do czytania pierwszych rozdziałów LEPIEJ TO PRZECZYTAJ! No, chyba że jesteś wielkim miłośnikiem tej mangi i anime. W takim wypadku, z pewnością będziesz świetnie obeznany z treścią opowiadania.


PO PIERWSZE

O czym właściwie jest "D. Gray-man"?

Seria "D.Gray-man" to manga stworzona przez Katsurę Hoshino. Opowiada o toczonej w XIX wieku wojnie, toczonej pomiędzy Czarnym Zakonem (tymi dobrymi), a Milenijnym Hrabią i jego rodziną, Klanem Noego - głównymi antagonistami opowieści. Członkowie Zakonu, Egzorcyści, są jedynymi ludźmi, którzy przy pomocy swojej broni - Innocence - mogą stawić czoła Noah i armii Akum, podporządkowanej bezpośrednio woli Milenijnego Earla (Hrabi Tysiąclecia). Głównymi bohaterami powieści są: Allen Walker, Yuu Kanda, Lenalee Lee oraz Lavi. Są oni najsilniejszymi Egzorcystami, jednak ich życie często graniczy ze śmiercią, w wyniku coraz częstszych spotkań z Klanem Noego i Akumami o coraz to wyższych poziomach. Jednak ostatecznie zawsze udaje im się ujść z życiem, nawet jeśli przegrywają. 

Autor oryginalnej opowieści sugerował się motywami chrześcijaństwa. 

Czym są Czarny Zakon i Klan Noego?

Czarny Zakon - grupa walcząca przeciwko Hrabi Tysiąclecia od tysięcy lat. W skład organizacji wchodzą głównie Egzorcyści, których zadaniem jest zdobywanie Innocence i pozyskiwanie kolejnych użytkowników, którzy będą zasilać szeregi armii. Niestety teraz Egzorcystów jest zaledwie czternastu; pozostali zostali wymordowani kilka miesięcy wcześniej. Innymi członkami Zakonu są Poszukiwacze, którzy mają za zadanie odnajdywanie kolejnych fragmentów Innocence i doprowadzać do niego Egzorcystów. Główna kwatera Czarnego Zakonu znajduje się we Francji; po ataku Noah Żądzy na poprzednią siedzibę, przeniesiono ją z okolic Paryża, na jedną z niezamieszkanych wysepek. Mieszka tam Sekcja Naukowa, a od niedawna - również szefostwo i Centralna Administracja. 

Klan Noego - ludzie, cechujący się niezwykłą wytrzymałością w walce i potęgą, którą znacznie przewyższają Egzorcystów. Są głównymi antagonistami. Przywódcą rodziny jest Milenijny Earl. Pozostali członkowie klanu to tzw. Apostołowie, których zadaniem jest niszczenie Innocence, aby nie wpadało ono do rąk Egzorcystów. Mają zamiar zniszczyć świat. Pod ich kontrolą znajdują się wszystkie Akumy - potwory, tworzone z dusz ludzkich przez Hrabię. Charakterystyczną cechą ich wyglądu jest szarawa skóra i rządek siedmiu gwiazd na czole. Jak dotąd znano czternastu Noah. Adama (Milenijnego Earla), Apostołów oraz Czternastego (obecnie: Allena Walkera). Ich największym wrogiem (poza Egzorcystami) jest Apocryphos.

Co to właściwie jest Innocence?  

Materia zesłana na Ziemię przez Boga. Tylko ona może skutecznie niszczyć Akumy a nawet zabijać Noah. Kanda ze swojego Innocence (Mugena - miecza Pięciu Iluzji), zabił Skin Bolica, znanego jako Noah Gniewu. Zadaniem Egzorcystów jest je odnajdywać, a także kompatybilnych z nimi użytkowników. Kolejnych Egzorcystów. Przez lata prowadzono eksperymenty, ale w większości ludzi, którzy próbowali na siłę połączyć się z Innocence, kończyli jako Upadli. Wyróżnia się trzy typy Innocence: typ Wyposażeniowy, typ Pasożytniczy, oraz typ Krystaliczny. Typ Wyposażeniowy można spotkać najczęściej; jest to broń anty-akumom w postaci jakichś przedmiotów, dopasowanych do zdolności i osobowości danego użytkownika. W przypadku Kandy jest to miecz. W przypadku Daisy - piłeczka. Typ Pasożytniczy to rodzaj dość rzadki. Znanymi Egzorcystami o tym typie Innocence są Allen Walker, Arystar Krory III oraz martwy Suman Dark. Zabiera on użytkownikom dużo energii, przez co muszą o wiele więcej odpoczywać lub - jak w przypadku Allena - jeść. Natomiast Egzorcyści o Krystalicznym Typie (do tej pory są to tylko Lenalee Lee i Kanda Yuu), posiadają pełną synchronizację ze swoimi Innocence. Są zatem o wiele bardziej skuteczni. 

Wolne Innocence - kawałek poza kontrolą - to Strażnik Serca. Prawdopodobnie posiadaczką Serca jest Lenalee Lee. 

PO DRUGIE

Kim w tym opowiadaniu jest Riley i jaką odgrywa rolę?

Nie mogąc zdradzić zbyt wielu szczegółów, powiem tylko, że jest ona postacią stworzoną przeze mnie na potrzeby opowiadania. Nie występuje ona ani w mandze, ani w anime. 

Riley Wenhamm to siostra Reevera Wenhamma, zarządcy Sekcji Naukowej w Kwaterze Głównej. Do Zakonu dołączyła mając dwanaście lat. Poznała tam m. in. Lenalee Lee oraz Yuu Kandę, po tym jak jej dziadkowie zmarli i musiał się nią zająć brat. Rodzice umarli kiedy się urodziła. Mając piętnaście lat, została Poszukiwaczką. Jednak w czasie pewnej misji została zmiażdżona przez głazy na oczach towarzyszących jej Egzorcystów. Uznano ją za zmarłą, jednak ciało Riley nigdy nie powróciło do Kwatery. Zostało skradzione przez... Do wypadku doszło w Irlandii. Więcej będzie powiedziane w opowiadaniu - przecież nie mogę na starcie popsuć niespodzianki. Dodam tylko, że obecnie ma 19 lat. Jest w wieku jednego z głównych bohaterów. 

Riley jest postacią, która zmienia pozostałych. Potrafi wpłynąć na ich tok rozumowania oraz postępowania. Sama jest wesoła, szczera i pomocna, ale bywa również poważna i bardzo skupiona na wyznaczonym celu. Gdy już się czegoś podejmie, nie podda się, póki tego czegoś nie ukończy. Ma też pojęcie o wielu sprawach i zna się na miłości. Sama kogoś kocha...

Jaką rolę w opowiadaniu odgrywają inni bohaterowie? 

Najważniejszymi postaciami opowiadania - poza Riley - są Allen Walker, Yuu Kanda, Lavi oraz Lenalee Lee. Jednak najbardziej skoncentruję się na losach Kandy. Będą oni poddawani kolejnym ciężkim próbom, jednak ta najcięższa czeka ich już niebawem. Jednak czy przetrwają? 

Inną ważną postacią będzie Daisya Barry. W anime i mandze niestety zostaje zamordowany przez Noah. Jednak w moim opowiadaniu będzie żył. A w jakiż to sposób? Zobaczycie... 

Czas akcji   

Akcja opowiadania toczy się kilka miesięcy po ostatnim odcinku "D.Gray-man Hallow". Allen i Kanda pokonali Apocryphosa, a Allen znów jest mile widziany w Czarnym Zakonie. Jednak wciąż jest obserwowany przez Howarda Linka.   

PIERWSZY ROZDZIAŁ JUŻ WKRÓTCE!! 

Czarna ZabójczyniOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz