Chap 1

13.7K 475 84
                                    

Kejora duduk memerhatikan Winnie dan Josh yang sedang rancak menari. Keadaan pub terkemuka di Kota Kinabalu itu di penuhi dengan bermacam ragam orang.

Kejora lebih suka duduk dan memerhatikan sahaja. Dia tidak berminat untuk turut menari. Tambahan lagi dia masih kecewa dengan Laster.

Ah Hiong datang menghampirinya yang duduk sendirian. Sejak awal tadi pemilik pub itu memerhatikan Kejora.

"Amoi.. Why you sedih-sedih?" Ah Hiong.

"Not in moodlah Hiong..." Kejora.

Kejora angkat minumannya dan minum.

"Coke? You masuk pub untuk minum coke saja meh?" Ah Hiong.

"Hrmm.. Saya nda pandai minum alkohol ba Hiong..." Kejora.

"Belajar mah..." Ah Hiong.

"Nda la...kalau saya pandai minum susah nanti durang Winnie mau jaga saya...hehe.." Kejora.

"You putus cintakah?" Ah Hiong.

"Aik..macam mana kau tau ni? Kau pandai meramal jugakah? Atau kau boleh tengok masa depan?masa lalu?" Kejora.

Ah Hiong ketawa. Walaupun baru dua kali bertemu dengan Kejora,Ah Hiong senang dan selesa dengan gadis itu.

Sikapnya yang agak peramah dan tidak mengada membuatkan Ah Hiong senang bergaul dengannya.

"Itu hari you datang sama satu boy kan..itu you punya boy kah?" Ah Hiong.

"Laster?" Kejora.

"Saya nda taulah apa nama dia. Tinggi,kulit putih muka liang chai..." Ah Hiong.

"Hrmm..ya..Laster lah tu. Bekas boyfriend. Bukan boyfriend lagi..." Kejora.

"Good! Memang patut you kasih tinggal dia. Dia lelaki tidak bagus. Itu hari ah,dia ada datang sini 2-3 kali bawa satu amoi...lelaki ini macam memang tidak bagus!" Ah Hiong.

Ish!! Memang cilaka betul kau ni Laster!! Muka kau kalah lagi pantat babun!! Perasan hensem!! Perangai macam shit!! Sampai si sepet ni tau lagi kecurangan kau sana!!!

Kejora Marah di dalam hati sambil menggenggam penumbukknya.

Sakit hatinya belum hilang. Ah Hiong pula sampaikan cerita panas. Macam menyiram minyak tanah ke api saja. Kejora meneguk air cokenya.

Beberapa orang lelaki datang ke meja Kejora. Dua daripadanya menarik perhatian Kejora.

Kejora melihat cara pemakaian dua jejaka itu agak sopan untuk ke tempat seperti itu.

"Hye Bro..." Ah Hiong bro hug dengan lelaki-lelaki tersebut.

"Kejora, ini Peter dan ini Ryan.. You kenal diorangkah?" Ah Hiong.

Kejora geleng kepala. Dua jejaka yang nampak budiman dan sopan,jarang dilihat lelaki seperti ini terlepas berkeliaran di dalam tempat seperti itu.

"Ini dua kawan baik Josh. Winnie selalu datang sini sama diorang..." Ah Hiong.

"Oh.. Ok.." Kejora senyum.

Dalam hatinya....

Biar betul kau ni Winnie.. Kau keluar dengan lelaki tua dan skema? Yaiii... Apalah test kau ni.. Patutlah kau buli sangkut sama si Josh... Sama spesis durang ni 😂

"Nda perna nampak kau..kau ni kazen si Winnie kah?" Ryan.

"Er.. Iya..ni kali kedua saya masuk sini..." Kejora.

Peter melihat minuman Kejora.

"Coke saja?" Peter.

"Hrmm.. Saya nda pandai minum alkohol..." Kejora.

Bitch... Me? Where stories live. Discover now