Chap 6

6.8K 391 90
                                    

Kejora baru siap mandi. Perutnya terasa lapar lagi. Cepat-cepat dia pakai baju. Dia terhidu bau masakkan dari dapur. Tiada lain memang Peter yang sedang masak.

Sambil dia menyikat rambutnya sambil dia membebel sendirian.

“Tadi merajuk,tiba-tiba masak...tapi bagus jugalah..saya pun lapar betul sudah ni!😂” Kejora ketawa sendiri.

Kejora membuka daun pintu kemudian dia perlahan-lahan keluar dari biliknya. Dia terbongkok-bongkok mengatur langkah ke dapur seperti percuri.

“Kenapa kau?😏” Peter.

“Tontotolouuuuu kau panjang!!!😱” Kejora terkejut dan melatah kuat.

Peter tercengang mendengar kata-kata tidak sopan yang keluar dari bibir Kejora😳. Keningnya naik sebelah. Kejora berpaling dengan senyuman kambingnya.

Rasa malu dan segan depan Peter. Dia menggaru kepalanya yang tidak gatal sambil tersengih-sengih. Peter geleng kepala.

Peter berjalan masuk dapur dan diikuti Kejora. Kejora menelan air liur melihat makan malam yang di masak oleh Peter. Ada sup jagung,kangkung belacan,ikan goreng dan sambal belacan!!

grook....grookk......grookk... perutnya berbunyi kuat. Cepat-cepat Kejora mengusap perutnya. Malu di dengar oleh Peter.

“Ehem! Kau memang suka masakkah?😬” Kejora.

“Yes...🙂” Peter.

“Oooo...” Kejora.

“Duduklah..siap sudah ni..kita makan sama-sama...” Peter.

Kejora terus duduk. Dia mengaut nasi ke dalam piring. Peter meletakkan hidangan terakhir di atas meja. Dia melepaskan apron dan terus duduk berhadapan dengan Kejora.

“Banyaknya kau masak! Waahh!! Telur masin!!!😋” Kejora.

“Kau bertuah. Kau saja perna rasa masakkan saya...🙂” Peter.

“Ya meh?😏” Kejora.

“Iya...🙂” Peter.

Door bell berbunyi. Mereka saling berpandangan.

“Siapa tu?” Kejora.

“Dont know...” Peter.

“Kejap saya tengok...” Kejora.

Kejora terus bangun dan berlari menuju ke pintu. Tanpa melihat di monitor siapa yang datang dia terus membuka pintu. Berdiri seorang wanita yang sangat bergaya dan stylo di depan pintu.

“Er...cari Dr.Peter kah?” Kejora.

“Mana Peter?” Erica.

Tanpa memperdulikan Kejora,wanita itu masuk dan menolak selamba tubuh Kejora ke tepi. Kejora kejang di tepi pintu. Mukanya dia biutkan memandang wanita itu melangkah masuk ke dalam.

“Erica?” Peter berdiri di depan pintu dapur melihat Erica.

“Hye Peter..we need to talk...” Erica.

Erica terus duduk di sofa tanpa memperdulikan Kejora yang besar mata melihat dia😨. Sambil menyilangkan kakinya dia menjeling Kejora. Peter duduk di depannya.

“Kenapa?” Peter.

“Kenapa kau tinggalkan Sandra semalam? Kau tau perbuatan kau tu langsung nda gentle!😤” Erica.

“Saya kasih tinggal dia? Erica,sebelum kau cakap begini kau harus sedar yang kau berada di rumah orang. Dan wife saya ada di sini.😡” Peter

“So? Do I care? Peter,kau tau kan Sandra sudah balik! Kenapa kau boleh...” Erica menjeling Kejora.

Bitch... Me? Where stories live. Discover now