Chap 9

6.4K 449 122
                                    

Kejora akhirnya dibenarkan balik setelah semalaman di tahan. Dia duduk di sofa empuk dan meluruskan kakinya. Peter duduk di depannya.

“Kau mau makan apa?😊” Peter.

“Sup ayam...😁” Kejora.

“Bah..saya masak dulu...🙂” Peter.

“Kejap.. Siapa kawan yang kau jumpa semalam tu..?🤔” Kejora masih belum berpuas hati.

“Hrmmm...😏” Peter.

“Kau pigi mana semalam? Kau tiba-tiba keluar dari rumah? Kau cakap kau pigi jumpa kawan, siapa?🤔” Kejora.

“Hrmm..kau betul mau tau?😒” Peter.

“Ya..sebab saya sakit dan kau keluar tiba-tiba.. 😕” Kejora.

“Saya pigi apartmen si Sandra. Erica call saya cakap dia mau bunuh diri...jadi...😓” Peter.

“Jadi kau pigi juga? Kau pigi sebab kau masih care? Kau masih sayang dia? Macam tu?😒” Kejora mengangkat keningnya.

“Bukan begitu. Saya masih anggap dia kawan dan saya nda mau dia sia-siakan diri dia...😟” Peter.

“Bodoh...! 😒” Kejora.

“Bodoh? Kenapa pula?😤” Peter.

“Kau ni nama saja belajar tinggi-tinggi..tapi bodoh. Tu cara perempuan mau tarik perhatian kau,minta simpati kau...kau cakap kau sudah move on...jadi kenapa kau pigi juga tempat dia?😠” Kejora.

“Macam yang saya cakap. Kerana kawan..😓” Peter.

“ Jadi saya ni apa?😡” Kejora.

Mereka saling berpandangan. Kejora seakan bukan dirinya lagi. Bila dia mendengar pengakuan Peter tadi,tiba-tiba hatinya terasa sakit. Perasaan cemburunya timbul. Matanya hampir berkaca melihat Peter.

“Kejora? Kau nangis?😦” Peter.

Kejora mengesat airmatanya😥.

“Yes! Saya nangis! Saya nangis sebab hidup saya malang. Saya di rogol dan saya terpaksa berkawin dengan perogol saya!! 😤sudah tu perogol saya yang juga husband saya masih belum move on dan masih mau jadi hamba cinta dengan wanita yang sudah tinggalkan dia!👿” Kejora.

“Kejora? Otak kau ada masalahkah ni? Kenapa kau cakap macam ni? Kau gastrik sampai jadi sot begini?😱” Peter.

Silaka!! 😤 saya serius ni bodoh!  Kau nda fahamkah?! Kau tu laki saya!  Kenapa kau sibuk lagi pasal bekas kekasih kau tu! Huh!! 😤
Kejora memaki dalam hatinya. Tidak dapat dia lemparkan kata-kata itu di hadapan Peter.

“Kejora?🤔” Peter bertambah hairan bila Kejora berdiam diri tidak menjawab pertanyaannya.

“Hrmm.. Teda apa-apalah. Lupakan apa saya cakap tu..pigilah kau masak! Saya lapar!!😥😫” Kejora.

Peter mengerutkan dahinya. Pelik dengan perangai Kejora yang tiba-tiba berubah dan kelihatan sangat menakutkan. Peter terus bangun dan berjalan menuju ke dapur🙄.

“Ish!! kenapa kau ni Kejora? Buduh! Kenapa kau marah dia jumpa ex girlfriend dia? Bukan kau suka dia pun!😣” Kejora menepuk dahinya. Baru terasa malu dengan tindakkanya.

🔔🔔🔔 Door bell berbunyi. Peter keluar dari dapur. Dia melihat di skrin dan tersenyum. Peter membuka pintu. Dato George dan Datin Jenny masuk.

“Macam mana sudah si Kejora?😱” Datin Jenny.

“Tu...😒” Peter.

Dato George dan Datin Jenny datang menghampiri Kejora. Jelas kelihatan risau di wajah Datin Jenny. Dia duduk sebelah menantunya.

Bitch... Me? Where stories live. Discover now