1

905 10 0
                                    

"LISHA, ni dokumen yang you minta

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"LISHA, ni dokumen yang you minta."

"Thanks my dear, you can go off cause that's all for the day." Amelia senyum dan terus keluar daripada pejabat Cik Falisha, bos yang sangat dia sayangi. Sudah 3 tahun dia bekerja sebagai setiausaha kepada wanita itu. Walaupun Falisha adalah seorang yang berpangkat namun bosnya tidak pernah sombong dan selalu memahami situasi pekerjanya.

Falisha masih membelek kertas perbelanjaan projek walaupun jam sudah menunjukkan pukul 6 petang.

"Lisha kau tak habis kerja lagi ke? Da pukul 6 ni. Jom la pergi dinner lepas tu balek. Besok pagi kan kita ada mensyurat dengan Tan Sri." Yusnita menegur teman baiknya itu. Memang kalau bab kerja kawan dia tu sangat tekun.

"Oh ya, kau agak-agak kan anak dia yang gantikan jawatan dia ok tak?" Falisha memicit kepalanya. Dia khuatir jika anak Tan Sri itu tidak begitu understanding and supportive.

"Maybe he's like Tan Sri, you shouldn't worry that much when Tan Sri adores us." Yusnita berkata dengan penuh keyakinan. Falisha hanya mampu tersenyum, memang Tan Sri selalu sokong apa jua cadangan yang diberi oleh nya dan juga Yusnita. Mungkin cara kita bekerja dan hasilnya tidak pernah mengecewakan.

"Kau ni Lisha jom la, termenung pulak." Falisha hanya tersengih dan mengemaskan semua kertas kerjanya.

"Yus, kau ajak aku dinner suami kau tak ada ke?"

"Shahrul kan outstation untuk satu minggu. Kau lupa ke? Padahal kau yang kirim dia Tokyo Banana biscuit remember?" Falisha menepuk dahi sambil menayang barisan gigi yang putih. Shahrul adalah suami kepada Yusnita tetapi Shahrul juga adalah abang sepupu nya jugak.

 Shahrul adalah suami kepada Yusnita tetapi Shahrul juga adalah abang sepupu nya jugak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"TERIMA kasih Lisha sebab belanja aku makan." Falisha hanya tersenyum.

"Lisha, kau tak ada rancangan untuk kahwin ke dengan Haikal?" membuatkan Falisha tersedak.

"Yus kau pun tahu Haikal tu macam mana. Aku nak jumpa dia pun susah ni pulak nak bincang pasal marriage? Sometimes I feel like he's not really committed."

"Kau tak bincang dengan dia ke? It's like already 2 years korang couple kan." Falisha hanya boleh memandang wajah Yusnita.

"I have said enough and I have my pride too, I didn't want to sound so desperate."

"Actually aku ada benda nak beritahu kau tapi kau jangan la salah faham pulak ye." Yusnita kelihatan serba salah. Mahu ditelan mati emak, diluahkan pula mati bapa.

"Yus kau pun tahu kau sorang je yang aku ada. Aku mana ade keluarga lain. Mummy dan abah aku pun da lama tiada. Aku pun mengharapkan kasih sayang mak dan pak long aku. Just tell me, don't worry about it." Falisha pelik dengan perangai Yusnita tidak pernah dia meminta izin untuk menyatakan sesuatu kerana mereka sangat rapat dan selalu berkongsi pendapat dan pandangan.

"I have seen Haikal lately with another woman and they seem more than friends. I thought you broke up with him without telling me that was why I asked what the destination of your relationship is." Falisha mengeluh panjang tipulah jika dia berkata bahawa dia tidak berasa kecewa dengan berita yang baru disampaikan oleh Yusnita. Yusnita pula kelihatan seperti serba salah kerana dia tahu Falisha akan rasa kecewa dengan berita yang dia baru sampaikan.

Melihat tiada respon daripada Falisha,

"I'm really sorry babe, I didn't mean to break your heart. I just felt you should know about this." Falisha tersenyum melihat Yusnita. Sesungguhnya dia tidak menyalahkan Yusnita.

"Don't worry about me, you are too precious for me to be angry at." Yusnita pelik dengan reaksi Falisha. Walaupun pahit namun gadis dihadapannya selalu saja tersenyum.

"Kau ok ke?"

"I'm going to be just fine. Kalau kau tak bilang aku pun, I'm still going to find out. Benda yang buruk tidak akan dapat disembunyikan selamanya." Yusnita menganggukkan kepalanya. Dia amat bersyukur sekurang-kurangnya Falisha boleh lebih berhati-hati.

"Lega aku kau cakap macam tu. Aku sebagai sepupu ipar dan juga kawan baik kau, tak nak la orang lain mempermainkan perasaan kau."

"I know don't worry about me, I know how to handle this. Jom la kita balik besok ada menyusuarat lagik." Yusnita menganggukkan kepalanya. Dia pasti bahawa Falisha boleh menyelesaikan masalah ini dengan baik.

 Dia pasti bahawa Falisha boleh menyelesaikan masalah ini dengan baik

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kekasih HatiWhere stories live. Discover now