4

338 7 0
                                    


"MAAF Cik Alhadi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"MAAF Cik Alhadi." Syed Alhadi hanya tersenyum sambil memandang Falisha.

"Saya yang siang, let's go. Kita makan dekat Mid Valley Mega Mall. I macam nak makan Sushi." 

"Cik Alhadi cakap nak pergi daerah sini je? That was why I'm here right? Remember?" Falisha memandangnya sambil bercekak pinggang. Alhadi hanya ketawa melihat gaya Falisha.

"My taste buds had changed. Come let's go, don't worry I drive." Syed Alhadi sudah pun mengeluarkan kunci kereta nya. Yang peliknya kereta Alhadi sama seperti kereta Falisha cuma berlainan warna.

"OMG we have the same car but different colours!" Falisha was being super excited, Syed Alhadi hanya memerhatikan saja. Dia membukakan pintu kereta untuk Falisha. Falisha sangat terkejut dengan tindakkan Alhadi. Belum pernah seorang lelaki membukakan pintu kereta untuk nya. Jikalau keluar bersama Haikal pun dia selalu nya akan pandu kereta nya sendiri.

Masing-masing hanya diam semasa dalam perjalanan. Falisha hanya melayan lagu-lagu yang diputarkan oleh radio ERA. Manakala Alhadi akan curi-curi pandang wanita disebelahnya. Dia senang melihat wajah Falisha yang penuh dengan ketenangan. Cantik sungguh makhluk Allah yang sorang ini.

"You nak makan apa?" Syed Alhadi sudah memandang Falisha.

"I pun tak tahu I ikut you je la. Hari ni I ikut your taste bad ya." Syed Alhadi terkejut dengan tiba-tiba sikap ramah Falisha begitu manja dan comel.

"Ok boleh."

Mereka menjamu selera sambil berbual kosong tentang syarikat, kereta dan keluarga. Falisha yang pada mulanya sangat kekok boleh sesuaikan diri dengan Alhadi. Syed Alhadi rasa begitu seronok padanya terubat rindunya terhadap Falisha selama 2 tahun.

"Ibu dan bapa awak kerja apa Falisha?" Falisha yang sedang minum airnya terhenti. Tiba-tiba dia berasa rindu sangat dengan arwah ibubapanya. Mereka adalah ibubapa yang sangat baik.

"Ibubapa saya dah lama meninggal, masa saya umur 14 tahun. Selepas mereka meninggal, saya duduk dengan pak dan mak long saya."

"Saya minta maaf sangat-sangat, saya tidak tahu, mesti saya da buat awak rasa sedihkan." Alhadi kesal kerana tidak selidik dulu sebelum bertanya.

"Hey I'm fine, you are forgiven. It's because of question like this, I got stronger every time." Falisha memberikan senyuman yang manis dan ikhlas. Dia tidak mahu Syed Alhadi menyalahkan dirinya hanya kerana soalan yang simple.

Syed Alhadi tersenyum dan bangga terhadap Falisha. Allah sudah memberinya banyak rezeki pada hari ini kerana sudah 3 kali dia lihat senyuman manis Falisha. Dia berdoa agar dia boleh lihat senyuman Falisha buat selamanya.

"Ni yang buat saya malas bebual dengan Encik Alhadi, suka sangat termenung dan tenung muka saya macam tu. Janganlah macam tu, saya rasa kurang selesa." Alhadi ketawa mendengar rungutan Falisha.

Kekasih HatiWhere stories live. Discover now