3

373 6 0
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



"Adi pergi mana? Puas papa cari." Tan Sri Arshad bertanya. Dia ingin mengenalkan Alhadi dengan staf-staf disini.

"Papa, Adi nak tanya Lisha tu siapa?" Tan Sri Arshad sudah menjongketkan kening nya. Jarang sekali Alhadi menanyakan tentang perempuan.

"Kenapa Adi berkenan ke dengan Lisha tu?" Alhadi sudah menggarukan kepalanya. Kantoi! Macam mana dia boleh tak perasan. Tan Sri hanya ketawa tahu la dia bahawa anak nya itu terpikat dengan Falisha.

"Lisha tu pengarah kewangan kat sini. Budak tu sangat baik dan rajin. Adi kalau berkenan boleh papa suruh mama pinangkan. Adi tu pun bukan muda lagi da 34 tahun pun."

"Nanti-nantilah pa, Adi cuma tanya je." Tan Sri hanya ketawa melihat anak bujang nya tu. Padanya apa salahnya jikalau anak nya itu suka dengan Falisha. Dia pun sangat senang dengan gadis itu. Walaupun seorang anak yatim piatu, Falisha mempunyai budi pekerti yang tinggi. Dia sangat kagum dengan Falisha.

 Dia sangat kagum dengan Falisha

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


FALISHA menyerahkan fail kepada Amelia setelah selesai dia menyemak akaun syarikat.

"Cik Lisha, CEO baru kita panggil Cik Lisha ke biliknya." Falisha sudah mengerutkan dahinya.

"Saya sorang je ke?" Amelia menganggukkan kepalanya sambil tersenyum. Mungkin CEO baru kita suka dekat Cik Falisha la tu. Nampaknya banyak la saingan Cik Haikal.

Sedang Alhadi meneliti semua projek yang dikendalikan oleh Arshad Holdings, pintu biliknya diketuk.

"Masuk!"

"Encik panggil saya?" Falisha sudah berdiri di depan bos baru nya itu.

Penampilan yang kemas dan wangian yang dipakai sangat menusuk kalbu. Falisha merasa sedikit kurang selesa dengan pandangan Alhadi. Dia berdehem berharap Alhadi berhenti tenungan nya.

"Falisha kenapa awak berdiri macam patung tu? Awak nak saya tarik kan kerusi ke!" Alhadi bersuara sedikit kasar, Falisha dengan pantas menarik kerusi dan duduk. Dia pelik kenapa tiba-tiba CEO baru nya ini nak marah-marah. Alhadi sengaja buat demikian kerana dia ingin menutup malu. Dia tahu Falisha mungkin pelik dengan kelakuan nya tadi kerana dia nampak garis kerutan di dahi Falisha. 

'Comel nye budak ni!'

"So you need any help?" Falisha mula menanya kerana dia mahu segera keluar dari bilik tu. Dia rimas dengan pandangan Alhadi yang tak henti meneliti wajahnya dari tadi.

"Kenapa I nak kena perlukan bantuan je baru I can call you in my room?" Alhadi sengaja menyoal dia mahu melihat bagaimanakah reaksi Falisha.

"Definitely Sir, I'm being paid very highly to do work." Falisha da mula geram. Apalah punye CEO ni. Alhadi tersengeh, boleh tahan garang juga perempuan depannya ini. Nampak je sweet and pretty.

"Ok before I get on the wrong side of your good books, I just would like to ask you to show me around during lunch hour for good lunch."

"Kenapa saya, ramai lagik staf yang lain boleh awak ajak."

"Sebab you are one of the important director at the same time I can get to know you better. Treat it like a welcoming colleague kind of lunch." Falisha masih memandang wajah Alhadi. 

'What's wrong with him and what should I do with him?'

"Since you said that, I will meet you at 12.30pm. See you." Falisha bangun dan meninggalkan bilik itu. Malas dia hendak berlama-lama dibilik CEO baru nya itu. Dia berasa seperti ada yang tidak kena dengan pandangan Alhadi terhadapnya. Alhadi hanya tersenyum senang.

FALISHA terus melangkah ke bilik Yusnita

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

FALISHA terus melangkah ke bilik Yusnita. Dia ingin mengajak perempuan itu pergi makan tengahari bersama, jadi tidaklah berasa janggal. Yusnita yang sedang sibuk mengadap komputernya mendongak bila Falisha datang ke biliknya.

"Yus teman aku makan tengahari ya nanti, Encik Farhan ada sekali. Dia suruh aku tempat makan tengahari di daerah sini." Yusnita ketawa sungguh tak masuk akal alasan CEO baru kita, nampak sangat nak memikat kawan baiknya.

"Tak boleh la Lisha, niari aku half-day leave kan nak jemput abang sedara kesayangan kau dari airport." Falisha menepuk dahinya, macam mana dia boleh lupa.

"Alah boring nya, nampaknya aku kena juga la temankan mamat tu. Ok la kalau macam tu kau kirim salam dekat Abang Shahrul ya. "

"Enjoy your lunch babe!" Yusnita sengaja mengusik Falisha. Falisha menjeling dan terus berlalu. 'Apalah nasib aku hari ni.' Tiba-tiba dia mendapat idea untuk menghubungi Haikal, mungkin dia boleh mengajak Haikal makan tengahari bersama.

Setelah beberapa deringan...

"Sayang kenapa I call you dari semalam tak dapat?" Faizal sudah menyoal.

"I semalam tido awal sebab tu tak perasan you call." Falisha sengaja memberi alasan.

"Oh patutlah, I rindu nak dengar suara you."

"Faizal you free tak I nak ajak you lunch bersama dengan CEO baru I. You pun boleh berkenalan dengan dia sebab syarikat you kan ada 2 projek dengan Arash Holdings." Falisha sengaja mengumpan dengan niat bahawa Faizal setuju dengan perlawaan nya.

"Oh ya I heard. I tak boleh la Falisha, it's too last minute for me. I have business lunch meeting dengan Datuk Halim. Next time ok enjoy your lunch sweetheart" Belum sempat Falisha mahu menyatakan tidak puas hatinya, Faizal sudah terdahulu meletakkan telifon. 

'Bilalah agaknya Faizal, you nak berubah.' 

' 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kekasih HatiWhere stories live. Discover now