FAIZAL masih tidak putus asa dia terus berusaha untuk menghubungi Falisha walaupun panggilan nya tidak dijawab. Dia pasti Falisha masih sayang kepadanya, tidak akan mudah untuk Falisha melupakan semua kenangan mereka bersama. Sedang dia termenung, telifon bimbitnya berbunyi.
"Faizal can you come to butik about 4pm? Ibu suruh Falisha datang kemari. I'm trying to settle things between the 2 of you." Datin Marissa berkata.
"Oh Ibu you are the best! Faizal da banyak kali call Falisha tapi dia refuse to answer my phonecall." Faizal rasa sangat gembira.
"Ya Ibu tahu, dia pun sebenarnya keberatan nak jumpa tapi Ibu kata please akhirnya dia setuju. Please make good use of this chance to win her back ok. So I see you later." Datin Marissa sanggup buat apa saja untuk Faizal.
"Sure Ibu thank you so muchhh. See you." Faizal meletakkan telifon. Dia harus pergi membeli bunga untuk Falisha. SUNFLOWERS to be exact.
MELISA cuba menghubungi Faizal banyak kali tapi tidak pernah diangkat. Dia harus memberitahu Faizal tentang anak dalam kandungannya. Sudah 2 bulan dia mengandung tetapi baru sahaja dia mendapat tahu daripada doktor kerana dia demam panas. Dia pergi ke pejabat namun setiausaha Faizal berkata bahawa Faizal sudah keluar ke butik ibunya. Dia sudah nekad untuk mencari Faizal di butik Datin Marissa. Benda ini harus diselesaikan secepat mungkin kerana perut nya akan membesar. Dia terus memandu sambil dia memandu dia menelifon kakak nya untuk meminta tolong.
"Kak, kau dekat mana?" Melisa bertanya.
"Aku dekat rumah la, kenapa?" Izyan menjawab.
"Can you ganti for me my modelling show dekat Milan for a week. Flight besok pukul 10 malam. Aku tak sihat." Melisa mengharap kakaknya tidak akan menolak.
"What?! Kau ni leceh la selalu ada saja benda nak mintak tolong. Kau cancel sudah la, aku malas nak buat modelling." Izyan sudah memarahi Melisa.
"Please la show ni penting untuk Michael. He's your bestfriend too. Aku really sakit unfit to fly lagik the flight is so long. At the end of the day you love Milan so why not? All paid for." Melisa cuba untuk memancing kakaknya. Izyan terdiam dan ada betul nya juga dia pergi ke Milan dan setelah dia pulang dia akan mencari Syed.
"Fine then! Text me the details and I'm only going because it's MILAN." Izyan meletakkan telfion dan Melisa hanya tersenyum. Dia terus memandu ke butik Datin Marissa untuk menyelesaikan masalah nya yang lagi satu.
FALISHA bersalaman dengan pereka baju pengantinnya dan juga mak andam yang akan menyiapkan nya di hari perkahwinan nya.
"Thank you for today and I shall see you soon ya." Falisha berkata.
"Pleasure is all ours so pengantin make sure you have enough rest." Kak Ani menasihati Falisha. Falisha hanya mengangguk dan berlalu dengan Yusnita. Sampai sahaja di dalam kereta mereka memakai seltbelt.
"Ok so sekarang kita pergi makan nak?" Yusnita bersuara tetapi Falisha seperti mahu berkata sesuatu.
"Can we singgah butik Aunty Marissa first?" Yusnita terkejut.
"KAU NAK BUAT APA PERGI SANA?"
"Hei releks la dia sebenarnya ajak aku jumpa, banyak kali aku beri alasan and she called me again yesterday. She just want to talk, so I told her I have a bit of time to spare. So teman pleaseeee." Falisha sudah senyum sambil menujukkan barisan gigi nya yang tersusun rapi dan putih.
"Oh do not SMILE like that I'm telling you! Kau ni kan da nak kahwin lagi 2 hari saja. Tak payah la. Lagipun kalau Mak Long tahu dia mesti akan marah." Yusnita berkata.
"Alah sekejap aje pun, please Yus kau pun tahu Aunty Marissa tu baik sekali dengan aku."
"10 minutes the most ok."
"Ok promise, you are the best." Falisha mencium pipi Yusnita. Dia tahu memang dia boleh mengharapkan Yusnita di dalam keadaan baik mahupun susah.
YOU ARE READING
Kekasih Hati
Romance"Jangan mudah bermain dengan kata-kata dan janji jikalau tidak boleh ditepati, Syed Alhadi Tan Sri Arshad." "Berilah saya peluang untuk menunjukkan keikhlasan hati dan perasaan saya terhadap awak." Falisha memandang wajah Alhadi yang kelihatan bersu...