"TAK guna punya jantan!!" Izyan mengamuk ketika dia melihat maljis resepsi perkahwinan Hadi dan Falisha. Dia seakan mahu pengsan ternyata Falisha berkahwin dengan kekasih hatinya. Dia memecahkan segala hiasan yang terdapat di bilik hotel nya itu. Dia mengeluarkan telifon bimbit nya dan menelifon Michael.
"Michael book for me ticket to Kuala Lumpur right now the earliest, I nak balik rignt now," "Izyan you ok ke? Show masih ada lagik satu hari." Michael sudah memicit kepala nya.
"No I have urgent matters that I need to attend to, I will bayar ganti rugi just get me the flight ticket as soon as you can." Izyan meletakkan telifon dan mengemas kain baju nya. Dia nekad untuk kembali ke Kuala Lumpur dan bersemuka dengan Alhadi dan betina tak guna itu. Dia harus memisahkan Hadi dengan Falisha kerana Hadi adalah miliknya. Jikalau dia terpaksa membunuh Falisha sekalipun akan dia sanggup lakukan nya.
FALISHA yang hanya memakai dress putih tanpa lengan paras betis kerana Alhadi mahu mengajak nya makan malam bersama sambil melihat sunset. Rambutnya yang panjang di ikat siput. Alhadi yang sudah siap hanya menanti isterinya di ruang tamu sambil membaca e-mel. Falisha memakai wangian daripada chanel dan melangkah keluar.
"I'm ready, let's go." Falisha menuju ke pintu utama untuk menyarungkan tumit tinggi nya. Alhadi memerhati isterinya yang kelihatan sangat cantik dan seksi. Dia melangkah menghampiri Falisha sambil mencapai tangan isterinya dan diletakkan di bahu nya,
"Paut I sayang sebelum u fall." Falisha memandang sambil tersenyum. Dia tidak kisah jikalau tidak dibelikan bag mewah ataupun barang kemas kerana perkara sekecil ini sudah boleh membuatnya cair. Alhadi dapat merasakan perubahan positif di Falisha kerana Falisha tidak lagi marah-marah kepada nya malah wanita itu sering senyum. Dia boleh nampak bahawa Falisha sebenarnya sedang mencuba untuk menerima nya sebagai seorang suami.
Mereka pimpinan tangan dan menuju ke arah driver yang dipesan selama meraka berada di Bali.
"Pak mahu dihantar ke mana?" Pemandu yang diupah khas oleh Alhadi sepanjang honeymoon kita di Bali.
"Hantarkan saya ke Ayana Resort dan Spa."
"Baik Pak." Alhadi membukakan pintu kereta untuk Falisha. Falisha hanya membiarkan. Sepanjang jalan Alhadi yang banyak bercakap tentang Bali dan Falisha hanya membiarkan saja. Tangan Falisha sentiasa di dalam genggaman Alhadi sekali sekala dia akan mencium jari isterinya.
"Pak Adi, kita sudah sampai Pak. Nanti bila Pak Adi mau pulang hanya tinggal pesan dengan receptionist ya Pak." Pesan pemandu itu.
YOU ARE READING
Kekasih Hati
Romance"Jangan mudah bermain dengan kata-kata dan janji jikalau tidak boleh ditepati, Syed Alhadi Tan Sri Arshad." "Berilah saya peluang untuk menunjukkan keikhlasan hati dan perasaan saya terhadap awak." Falisha memandang wajah Alhadi yang kelihatan bersu...