"ASSALAMUALAIKUM." Falisha baru sahaja sampai ke condo nya. Dia terus membersihkan diri dan lalu mengerjakan solat mahgrib. Ketika dia sedang melipatkan kain telekung dan sejadah, ada seseorang yang menekan pintu loceng nya. Dia mengerutkan dahi siapa pula yang datang ke rumahnya. Dia tidak berani untuk membuka pintu kerana dia memang tinggal seorang diri sahaja di rumah. Ketika dia sedang mahu menuju ke arah pintu, telifon bimbit nya berbunyi. Dia hairan kenapa telifon no yang tidak dikenali menelifon nya.
"Lisha, kenapa awak tak buka pintu?'
"Siapa ni?"
"Saya la Alhadi, I'm outside."
"Ya Allah Encik Alhadi." Falisha mematikan telifon bimbitnya dan segera membuka pintu.
Syed Alhadi sudah tercegat di pintu, dia memandang Falisha dari atas ke bawah. Debaran di dada semakin kuat.
'Kenapa seksi sangat si Falisha ni.' Falisha yang tiada sebarang solekan di muka, rambutnya yang sedikit kebasahan, kelihatan sangat comel. She looks good even without makeup and right now too sexy because she's just wearing hotpants and a black camisole.
"Encik Alhadi kenapa datang ke rumah saya ni?" Falisha berasa pelik kerana Alhadi tidak memberi jawapan kepada soalan nya. Dia petik jarinya di depan muka Alhadi untuk get attention.
'Entah apa-apa lah si Alhadi ni berangan depan pintu rumah aku.'
"I'm sorry but you are too sexy for a normal conversation right now." Alhadi terlepas cakap. Dia menepuk dahi nya kerana tidak menapis perkataanya. Dia tidak mahu Falisha menganggap yang bukan-bukan tentang dirinya. Belum sempat dia menjelaskan, Falisha sudah terjerit kecil dan menutup pintu rumah nya kembali.
"Give me 5 minutes!" Syed Alhadi tersenyum, salahnya juga kerana tidak memaklumkan kedatangan nya terlebih dahulu. Falisha meyumpah-yumpah dirinya kerana terlupa untuk menyalinkan pakaian.
'Tu la dekat rumah suka sangat pakai baju pendek-pendek mentang-mentang la tinggal sorang.' Dia menukar pakaian kepada t-shirt YSL nya berwarna hitam dan jeans. Sambil menyapu kan sedikit moisturizer Laneige dan Fresh tinted lip balm. Dia memakai sedikit minyak wangi berjenama Victoria Secret bombshell.
Dia melafazkan bismillah sebelum membuka pintu rumah nya semula. Kelihatan Syed Alhadi sudah pun memandang kearah nya. Alhadi tersenyum melihat wajah Falisha yang kemerah-merahan tanda malu. Dia kelihatan sangat comel dan so flawless.
"Maafkan saya, saya tidak sengaja mengucapkan begitu. Saya harap awak tidaklah sangka saya ni yang bukan-bukan. It was a compliment. I'm sorry I should have told you first before coming." Alhadi berkata. Falisha sudah tersenyum sambil menunjukkan lesung pipitnya. Ini lah satu-satu sebab buat dia terpikat dengan Falisha kerana lesung pipit nya yang dalam kelihatan sungguh manis dan comel sekali.
YOU ARE READING
Kekasih Hati
Romance"Jangan mudah bermain dengan kata-kata dan janji jikalau tidak boleh ditepati, Syed Alhadi Tan Sri Arshad." "Berilah saya peluang untuk menunjukkan keikhlasan hati dan perasaan saya terhadap awak." Falisha memandang wajah Alhadi yang kelihatan bersu...