YUSNITA melangkah kebilik Falisha. Tidak sabar dia ingin tahu apa yang berlaku semalam kerana pagi-pagi lagi dia sudah mendengar cerita tentang Haikal dan Encik Syed dari Amelia.
"Lisha! Kau ok ke? Apa si Haikal bodoh tu da buat pada kau? Memang nak kena dia ni." Lisha yang sedang meneliti kertas kerja mengangkat muka nya. Dia pelik kenapa tiba-tiba Yusnita marah-marah datang ke biliknya.
"Kau ni jangan la marah-marah, cuba duduk dulu. Kenapa ni dari luar lagi aku boleh dengar kau membebel."
"Amelia bilang aku apa jadi semalam tentang Faizal datang ke pejabat and just barge in. Amelia cakap dia boleh sense yang something is wrong between you and Haikal yesterday and lepas tu Encik Syed Alhadi minta alamat rumah kau." Falisha hanya tersenyum, Amelia ni memang nak kena tau.
"Ok I will explain. Yesterday kan I went for lunch with Encik Alhadi then that was where I caught Faizal with another girl. Selama ni aku cuma dengar tapi tak pernah terjumpa atau terserampak pun but yesterday memang luck was not on his side."
"Habis tu kau serang ke?"
"I did and I broke up with him. Sakit hati aku and the best part the girl he's with was completely a bitch kau tahu dia tidak ada langsung perasaan bersalah malah dia attack aku lagi ada but of course I didn't give in."
"Memang harus patutnya da lama kau mintak putus dengan Haikal. Tapi kau ok ke? Apa cerita pula Encik Alhadi mintak alamat rumah kau baru sehari jadi CEO da tunjuk favouritism?" Falisha ketawa teringatkan peristiwa dia lupa menukar pakaian sebelum membuka pintu.
"Kau ni semasa aku jumpa si Faizal and attack him, Alhadi was there. He even came to my rescue when Faizal tarik lengan aku and I lose my balance nasib dia sempat hold onto my waist and help me up. So when dia nak balik, he went to my room but I left so Amelia la bilang dia yang aku da balik selepas bebual ngan Faizal. He was worried so he came over yesterday to check on me." Yusnita sudah menjongketkan kening nya.
'Something interesting. Jangan-jangan Encik Syed Alhadi CEO baru Arshad Holdings ada hati dengan Falisha tak?'
Falisha menghempaskan file di mejanya. "Mula la tu nak fikir yang bukan-bukan. He was just helping. Come on."
"I didn't say anything asal kau guilty sangat?" Yusnita menguji. Dia pasti something sparks somewhere.
"Ya Allah kau ni aku masalah Faizal pun tak settle lagi. Some more Encik Alhadi tu kan anak Tan Sri tak nak la aku orang cakap aku nak goda anak bos lak." Yusnita hanya ketawa. Baginya kalau Lisha dengan Encik Alhadi pun apa salahnya.
"I thought you broke up with him, so it should be over already."
"If only things were that simple Yus, Faizal came here after the incident. He told me to my face that he won't let me go and he will change. Dia akan buat aku jatuh cinta dengannya semula. Kau pun tahu aku dengan Faizal untuk dua tahun satu jangka masa yang lama I will need time to heal myself first. Aku nak kuatkan hati supaya aku tidak akan mengalah lagi. Two years' worth of lesson is definitely enough for me." Falisha cuba sedaya upaya untuk berhenti menangis untuk lelaki yang bernama Haikal. Cukuplah airmatanya mengalir untuk insan yang bernama Faizal.
YOU ARE READING
Kekasih Hati
Romance"Jangan mudah bermain dengan kata-kata dan janji jikalau tidak boleh ditepati, Syed Alhadi Tan Sri Arshad." "Berilah saya peluang untuk menunjukkan keikhlasan hati dan perasaan saya terhadap awak." Falisha memandang wajah Alhadi yang kelihatan bersu...